X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Scirocco dane techniczne i osiągi

Strona główna -> Volkswagen -> Scirocco -> 3 (2008-dziś)

 



Volkswagen Scirocco 3 (2008-dziś)

Marzec 2008, 34 lata po światowej premierze pierwszego Scirocco na Genewskim Salonie Samochodowym Volkswagen prezentuje, w tym samym miejscu, Scirocco na miarę naszych czasów. Zarówno wtedy, jak i teraz, ten coupe stanowił ucieleśnienie fascynującej idei – był sportowym samochodem doskonale sprawdzającym się w codziennym użytkowaniu i dostępnym za absolutnie przystępną cenę. Dokładnie taki jest również nowy Scirocco: najwyższej klasy technologie połączone z niskimi kosztami utrzymania, dynamiczne właściwości jezdne z jednej strony i wysoki komfort z drugiej, a do tego zaskakująco przestronne wnętrze i bezkompromisowa, sportowa stylistyka.

Wizytówką doskonałej koncepcji jest awangardowa stylistyka tego nowego samochodu sportowego. Warto zauważyć, że sylwetka zaprezentowanego w 2006 roku studyjnego Scirocco została przeniesiona prawie bez zmian na seryjny samochód. Istotnymi elementami wyglądu zewnętrznego jest niepowtarzalny, długi dach kombi-coupe, słupki C będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco, atletyczna postura, wyraźna pokrywa komory silnika i cały tył ze swoimi ekstremalnie szerokimi „barkami”. Jedynie przy osłonie chłodnicy styliści zdecydowali się na bardziej stylowe i ponadczasowe rozwiązanie.

Długość 4,26 metra plasuje Scirocco na poziomie Golfa. Jednak jest on znacznie bardziej płaski (1,40 metra) i prawie tak szeroki, jak Passat (1,81 metra). We wnętrzu wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby. Z pełną obsadą pasażerską Scirocco dysponuje 292 litrami pojemności bagażnika. Po rozłożeniu dwóch tylnich oparć, pojedynczych sportowych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 755 litrów. Scirocco naszych czasów nadaje się zatem bez ograniczeń do codziennej eksploatacji, może śmiało służyć jako sportowy samochód na każdą okazję.

Nowy Scirocco należał do najtańszych samochodów sportowych na świecie. Mimo to jego wyposażenie seryjne jest niezwykle bogate. Obejmuje ono na przykład 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, skórzaną kierownicę i dźwignię hamulca ręcznego, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, klimatyzację, ESP, asystenta układu hamulcowego, sześć poduszek powietrznych, wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy i naturalnie sportowe zawieszenie.

Stylistyka: Przód Scirocco jest świadectwem nowej stylistyki Volkswagena. Z jednej strony zachowuje historyczne elementy, jednocześnie robiąc wielki krok do przodu. Osłona chłodnicy i zderzak charakteryzują się ponadczasową i niepowtarzalną dynamiką. Rozwiązanie przedniej części nadwozia samochodu spełniają, pod kątem technicznym, wszystkie wymagania odnośnie ochrony pieszych.

« < 1 2 3 > »