VW Amarok – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Volkswagen Amarok debiutował w 2009 roku, do sprzedaży trafił w 2010.

Amarok to innowacyjne silniki TDI z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, komfort prowadzenia oraz bezpieczeństwo czynne i bierne odpowiadające poziomowi znanemu z samochodów osobowych, a jednocześnie Amarok jest samochodem ekstremalnie wytrzymałym.

Wiele technicznych rozwiązań zastosowanych w Amaroku po raz pierwszy zostało wykorzystanych w segmencie pickupów średniej klasy. Należy do nich doładowanie bi-turbo lub stały napęd na wszystkie koła 4Motion z mechanizmem różnicowym typu Torsen (jedna z trzech opcji napędu). Także pod względem przestronności wnętrza, szerokości i wysokości skrzyni ładunkowej, łatwości załadunku i ładowności Amarok należał będzie do czołówki w klasie.

Pod względem koncepcji i stylistyki Amarok pozostaje jednoznacznie pod wpływem DNA designu Volkswagena. Widać to między innymi w typowym podkreśleniu poziomych linii, w czystym podziale płaszczyzn karoserii i w dużej precyzji wykonania.

Do elementów decydujących o wyglądzie należy w szczególności zespół poziomych reflektorów i osłona chłodnicy. Z powierzchni czołowej wyłania się płaszczyzna rozwijająca się nad konturem błotników aż do bocznych okien. Wyraźnie zdefiniowane wypukłości na błotnikach i pokrywie silnika nadają bryle Amaroka typowy dla pickupa, atletyczny wygląd. Z tyłu w oczy rzuca się duże logo VW na gładkiej klapie. Jest ona otoczona światłami o niepowtarzalnym designie.

Silniki:
2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem Common Rail, rozwijający 120 kW/163 KM mocy ma doładowanie bi-turbo z dwustopniową regulacją i już od 1.500 obr./min uzyskuje maksymalny moment 400 Nm. Średnie zużycie paliwa – 7,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Amarok 4×2).

2.0 TDI o mocy 90 kW/122 KM. Zużycie paliwa 7,5 l/100 km.

Oba TDI, które charakteryzują się emisją 199 g/km. Zasięg na jednym zbiorniku ponad 1.000 km.

źródło: Volkswagen