Fox jest małym, sprytnym Volkswagenem. Wygodny, bezpieczny i dynamiczny. Dwudrzwiowy, przestronny i z dużą pokrywą bagażnika. Niepowtarzalny i mocny. Pierwszy kontakt, pierwsze wrażenie: to Volkswagen. Drugi kontakt, drugie wrażenie: to Fox. Nie Polo, nie Lupo, nie Golf. Fox. Produkowany w Brazylii. Zaprojektowany został w Brazylii i w Niemczech.
Stylistyka tego małego Volkswagena jest elegancka a jednocześnie praktyczna. Ocynkowane i spawane laserowo nadwozie świadczy o jego wysokiej jakości.
Fox pod względem długości i szerokości został przygotowany do ruchu miejskiego i wykorzystania najmniejszych nawet miejsc parkingowych. Fox ma 3,82 m długości, 1,66 m szerokości (bez lusterek bocznych) i 1,54 m wysokości. Jego rozstaw osi to 2.47 metra. Ten mały Volkswagen niekoniecznie musi być zaliczany do najmniejszych na rynku. I tak też miało być. Celem było raczej stworzenie pełnowartościowego samochodu w możliwie najniższej cenie.
Fox oferuje wielofunkcyjną i przesuwaną kanapę tylną – został zaprojektowany jako wygodny samochód czteroosobowy. Przejrzysta logika obsługi i cztery miejsca siedzące to cechy charakterystyczne wnętrza Foxa.
Volkswagen zdecydował się na konsekwentną koncepcję czteroosobowego samochodu, tak, aby z tyłu dwie dorosłe osoby miały wystarczającą ilość miejsca. Jako opcja dostępna jest tylna kanapa z możliwością przesunięcia o 15 centymetrów do przodu lub do tyłu i z dzielonym na pół oparciem. Dzięki temu uzyskuje się bagażnik o zmiennych wymiarach. Jego pojemność wynosi od 260 do 353 litrów przy czterech podróżujących osobach, lub 1.016 litrów przy złożonym oparciu tylnej kanapy. Długość bagażnika zmienia się przy tym w granicach od 676 do 1.351 milimetrów.
Obok skutecznych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo aktywne i pasywne, takich jak przednie poduszki powietrzne, do seryjnego wyposażenia Foxa należy także bogaty pakiet komfortowy.
Silniki benzynowe. Fox z silnikiem 1.2 40 kW / 55 KM; prędkości maksymalna 148 km/h. Najwyższą moc silnik ten osiąga przy 4.750 obr./min. Już o 1.750 obrotów wcześniej dostępny jest maksymalny moment obrotowy 106 Nm. Na klasyczne przyspieszenie od zera do 100 km/h Fox 1,2 potrzebuje 17,5 sekundy. Przy jeździe łączonej w mieście i poza miastem silnik ten spala 6,0 litra paliwa.
Fox 1.4 z silnikiem 55 kW / 75 KM: Silnik ten o pojemności 1.390 cm³ rozwija moc 55 kW / 75 KM przy 5.000 obr./min i pozwala na dynamiczną jazdę mimo niewielkiego zużycia paliwa. Jego maksymalny moment obrotowy 125 Nm jest dostępny od 2.750 obr./min. Średnio jednostka ta spala 6,7 litra benzyny na sto kilometrów. Fox 1.4 osiąga prędkość maksymalną 167 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13.0 sekundy.
Silniki wysokoprężne. Fox 1.4 TDI z silnikiem 51 kW / 70 KM: w ważącym tylko 1.085 kg Foxie maksymalny moment obrotowy 155 Nm, dostępny od 1.600 do 2.800 obrotów, pozwala na osiągnięcie doskonałej dynamiki. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 14,7 sekund a jego prędkość maksymalna wynosi 161 km/h. Mimo tak imponujących osiągów jezdnych spala on przeciętnie tylko 4,9 litra oleju napędowego na sto kilometrów.
źródło: Volkswagen