Dostawczy samochód osobowy typu van produkowany od 1950 roku. Obecnie produkowana jest piąta generacja tego modelu.
Samochody prezentują nieustannie najwyższy poziom techniki i jakości. Niezależnie od tego, czy mówimy o Transporterze, Multivanie czy Caravelle. Systemy nawigacyjne, stały napęd na wszystkie koła, ekskluzywne wyposażenie, silniki o wysokiej mocy i niewielkie zużycie paliwa lub systemy bezpieczeństwa służą za wzór innym producentom pojazdów tej klasy.
Transporter jest uniwersalnym autem roboczym, dzięki swojej bogatej ofercie modeli jest dosłownie stworzony dla przemysłu, rzemiosła, urzędów i firm usługowych. Zasadniczo jest on dostępny z dwoma rozstawami osi oraz jako furgon i kombi z trzema różnymi wysokościami dachu, a także jako samochód skrzyniowy i podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną. Każdy z wariantów nadwozia może być połączony z 2-litrowym silnikiem benzynowym lub z jednym z czterech nowych silników TDI. Jako alternatywa dla manualnej skrzyni biegów dla dwóch mocniejszych silników wysokoprężnych dostępna jest 7-stopniowa przekładnia DSG. To samo dotyczy najnowszej generacji napędu na wszystkie koła 4MOTION. We wnętrzu zastosowano nowe, łatwe do pielęgnacji i wyjątkowo wytrzymałe materiały.
Furgon i kombi: Zamknięty furgon (maksymalna ładowność 1,04 tony) oraz odmiana kombi z bocznymi oknami już w wersji podstawowej (rozstaw osi 3 metry i standardowy dach) dysponują powierzchnią ładunkową 4,3 m2 i pojemnością 5,8 m3. Przy podwyższonym o 27,6 centymetra dachu zwiększa się ona do 6,7 m3. Ponadto furgon i kombi dostępne są opcjonalnie z przedłużonym o 40 centymetrów rozstawem osi, co daje łączną długość 5,29 metra i powierzchnię ładunkową 5,0 m2. Ze standardowym dachem pojemność wynosi 6,7 m3 a z średniowysokim dachem – 7,8 m3. Wariant z wysokim dachem jest dostępny tylko dla długiego rozstawu osi i ma pojemność 9,3 m3. Kombi można zamawiać we wszystkich wersjach wyposażenia i z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi.
Samochody skrzyniowe i podwozia: Równie rozbudowany jest program samochodów skrzyniowych i podwozi. Także tutaj do dyspozycji są dwa rozstawy osi (3 metry i 3,40 metra). Dłuższy może być połączony z podwójną kabiną, w której znajdzie miejsce 6 osób. Kolejnym wariantem jest Transporter z obniżoną skrzynią, długim rozstawem osi i pojedynczą kabiną.
VW Transporter uchodzi za jedno z najtrwalszych aut dostawczych. Producent oferuje różne wersje nadwozia od tzw. „blaszaków” przez pick-upy po osobowe. Atutem prezentowanego modelu są także niskie koszty eksploatacyjne oraz trwałe i dynamiczne jednostki napędowe.
źródło: Volkswagen