VW Phaeton — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Limuzyna Volkswagena, obecna na rynku od 2002 roku. Nazwa Phaeton została zaczerpnięta z mitologii greckiej (imię syna boga słońca Heliosa).

Koncepcja Phaetona zrodziła się w głowie ówczesnego prezesa VW Ferdinanda Piecha, który chciał stworzyć superlimuzynę przewyższającą technicznie wszystkie dostępne na rynku modele konkurencji.

W Phaetonie pojawiło się mnóstwo nowinek technicznych, które na kilka lat dały Phaetonowi miano najbardziej zaawansowanej technicznie limuzyny. Po wkroczeniu na rynek samochód został bardzo przychylnie przyjęty przez branżę motoryzacyjną, zdobywając wiele pozytywnych opinii, co jednak nie miało odzwierciedlenia w sprzedaży.

Sprzedaż Phaetona od początku nie szła po myśli twórcy, głównie za sprawą marki kojarzonej jako masowe auto dla ludu. (Volk – lud.) Samochód w rankingach sprzedaży uplasował się na miejscu 4. za Mercedesem klasy S, BMW serii 7, Audi A8, a tuż przed Lexusem LS czy Jaguarem XJ. Przy czym w 2007 roku różnica między BMW i Audi, a Phaetonem była już niewielka.

Na początku samochód oferowany był z silnikami benzynowymi 3.2, 4.2, 6.0 i diesla 5.0. W 2005 roku zakończono produkcję Phaetona z silnikiem 5.0 TDI zastępując go silnikiem 3.0 TDI o mocy 224 KM.

W 2005 roku zaprzestano również produkcji Phaetona z napędem tylko na przednią oś, od tego rocznika wszystkie wersje mają napęd na obie osie (4MOTION). W 2007 roku samochód poddany został faceliftingowi, który obejmował: nowe lampy, nowe wzory zderzaków, system nawigacyjny oparty o czytnik DVD, a także wsparcie dla technologii Bluetooth i MP3.

W połowie 2010 roku auto poddano ponownej modernizacji. Odświeżone auto najłatwiej można rozpoznać po przeprojektowanym pasie przednim. Oprócz nowej, chromowanej atrapy chłodnicy zamontowano nowe, biksenonowe reflektory z lampami doświetlającymi zakręty wykonanymi w technologii LED.

Ceny topowego auta w Niemczech zaczynają się od 66 500 euro za bazowy model, przez 71 200 euro za wersje z silnikiem V6, 82 200 euro z V8 i 115 000 euro za odmianę z jednostką W12.

CZYTAJ DALEJ  Hyundai Sonata III - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Wymiary:
Długość: 5055 mm 5175 mm (wersja L)
Szerokość: 1903 mm
Wysokość: 1450 mm
Rozstaw osi: 2881 mm 3001 mm (wersja L)
Masa własna: od 2089 kg

źródło: Volkswagen