VW Lupo trafił do produkcji w 1998 roku. W podstawowej wersji było ono droższe od VW Polo. Wysoka cena zakupu sprawiła iż auto nie trafiło na polski rynek.
Wymiary:
Długość: 3524 mm
Szerokość: 1640 mm
Wysokość: 1457 mm
Rozstaw osi: 2318 mm
Masa własna: od 890 kg
Lupo oferowało dość szeroką gamę silnikową.
Silniki benzynowe:
1,0 L (50 KM)
1,4 L (60, 75 i 100 KM)
1,4 FSI (105 KM)
1,6 GTI (125 KM)
Diesle:
1,7 SDI (60 KM)
1,2 TDI 3L (61 KM)
1,4 TDI (75 i 90 KM)
Auto można było wyposażyć w wiele opcji wyposażenia takich jak klimatyzacja (w niektórych wersjach również climatronic), boczne poduszki powietrzne, podgrzewane fotele czy duży elektrycznie otwierany dach.
Specjalna wersja Lupo 3L charakteryzowało się bardzo niskim zużyciem oleju napędowego na 100km, wynosiło ono właśnie 3 litry. Samochód był wykonany z lżejszych materiałów niż standardowe Lupo. Wyposażony był również w system Start/Stop wyłączający silnik w trakcie dłuższego postoju np. w korku lub na światłach.
Dla bardziej wymagających kierowców dostępna była wersja GTI o mocy 125KM. Polo GTI od 0 do 100 km/h rozpędzało się w 8,2s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 205 km/h.
Bliźniaczym modelem VW Lupo jest Seat Arosa. Oba auta różnią się wyglądem przodu.
W 2005 zakończono produkcję tego miejskiego VW.
źródło: Volkswagen