W październiku 2008 podczas paryskiego Salonu Motoryzacyjnego zaprezentowano odświeżoną wersję Octavii, która jest produkowana lub montowana już w ośmiu krajach.
Jej odmłodzona wersja pojawia się tym razem w postaci samochodu, którego sylwetka wywołuje jeszcze silniejsze emocje niż do tej pory. – Octavia zawsze zajmowała szczególne miejsce wśród samochodów marki Škoda. Jest to nasz najbardziej udany model, cieszący się niezwykłą popularnością na całym świecie. Obecnie Škoda Octavia została poddana istotnej transformacji, widocznej zarówno w obrębie nowego wnętrza, wyglądu zewnętrznego, jak i w zakresie zastosowanych technologii – stwierdza dr Eckhard Scholz, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój technologiczny.
Nowa wersja Škody Octavia ma zmieniony kształt reflektorów przednich, podkreślający dynamiczny charakter auta. Posiada też masywniejszą atrapę chłodnicy oraz jednoczęściowy zderzak. W tylnej części samochodu odznaczają się unowocześnione osłony lamp tylnych oraz zderzak o dynamicznej stylistyce wyposażony w zintegrowane „kocie oczy”. Wnętrze auta oferuje nowatorski zestaw systemów nawigacyjnych oraz audio.
Przeprojektowano kierownicę, pojawiła się nowa, podświetlana na biało deska rozdzielcza i układ sterowania klimatyzacją oraz ozdobne elementy na drzwiach i konsoli centralnej. Ponadto dla wszystkich wersji wyposażenia dostępne są nowe tapicerki. Inne elementy wyposażenia to np. radio Bolero oraz nawigacja z kolorowym monitorem dotykowym, nowe gniazdo dla iPoda z wejściem AUX lub USB i wyświetlaczem maxi DOT, zaawansowana obsługa telefonu GSM przez urządzenie Bluetooth, piąta generacja czujników parkowania z jeszcze lepszym podglądem na ekranie i sygnałem dźwiękowym, immobiliser czwartej generacji zapewniający lepszą ochronę – identyczny z montowanym w Nowym Superbie, sprzęgło Haldex czwartej generacji zastosowane w wersjach 4×4 oraz Scout.
Podczas gdy nowe adaptacyjne reflektory ksenonowe zwiększają czynne bezpieczeństwo pojazdu, jego bezpieczeństwo bierne uległo poprawie dzięki montażowi zagłówków przednich typu WOKS, zapewniających skuteczną ochronę na wypadek uderzenia z tyłu, dostępnych we wszystkich standardach wyposażenia.
Nowatorskie zmiany odnotować można również pod pokrywą silnika – Octavię wzbogacono o nową jednostkę napędową TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 90 kW. W nowej wersji Octavii silniki benzynowe o pojemności 1,4 oraz 1,8 litra z turbodoładowaniem są dostępne w połączeniu z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnią DSG.
Najpopularniejszą wśród polskich Klientów wersją nadwoziową była w tym czasie limuzyna (67,36% sprzedaży modelu), najchętniej kupowanym silnikiem benzynowym był 1.6/75 kW (102 KM) (9,66% sprzedanych aut), a wysokoprężnym 1.9 TDI/77 kW (105 KM) (62,69% udział w sprzedaży).
Największy udział w sprzedaży Octavii w Polsce miała wersja wyposażenia Ambiente (13 096 sprzedanych aut co stanowi 51,29% sprzedaży) charakteryzująca się takimi elementami jak reflektory przeciwmgielne, klimatyzacja półautomatyczna Climatic, pełna regulacja fotela pasażera, oświetlony i chłodzony schowek, podłokietnik Jumbo Box, czujnik temperatury.
źródło: Skoda