X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Passat Altrack dane techniczne, osiągi, spalanie

Strona główna -> Volkswagen -> Passat Altrack

 



Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
Bardziej neutralnie z XDS. W modelach z silnikami TDI 170 KM i TSI 210 KM elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS na przedniej osi zapobiega uślizgowi wewnętrznego koła podczas pokonywania ciasnych zakrętów. XDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS zintegrowana z ESP, lecz rozszerzona pod względem funkcjonalnym, która znacznie poprawia prowadzenie. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że wewnętrzne koło przedniej osi przy szybkim pokonywaniu zakrętu zostanie zbyt odciążone, ESP zwiększa na tym kole ciśnienie w hamulcach, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS działa zatem jak poprzeczny mechanizm różnicowy, który eliminuje podsterowność na zakrętach pokonywanych z dużą prędkością. Oba systemy, XDS i 4MOTION, uzupełniają się, dzięki czemu zachowanie samochodu podczas jazdy staje się jeszcze precyzyjniejsze i bardziej neutralne. Poza utwardzonymi drogami i w śniegu, Passat Alltrack z napędem na wszystkie koła i zwiększonym o 30 mm prześwitem poprzecznym zachowuje się w sposób prawie niczym nieodbiegający od SUVa.

Tryb jazdy Offroad
Mądre sterowanie. Wszystkie warianty Passata Alltrack posiadają tryb jazdy Offroad. Passat Alltrack jest pierwszym osobowym Volkswagenem wyposażonym w ten system (zakres działania do 30 km/h). Tryb Offroad włączany jest przez kierowcę przyciskiem na konsoli środkowej, a kontrolka na zegarach informuje o jego aktywności.

Ustawienia systemów bezpieczeństwa i wspierających kierowcę oraz sposób sterowania DSG zmieniają się w następujący sposób:

Systemy poprawiające bezpieczeństwo. Podwyższają się progi interwałów ABS, dzięki czemu na luźnym podłożu, na przykład szutrze, przed oponami tworzy się klin, który poprawia skuteczność hamowania. Jednocześnie elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego reagują szybciej, aby zapobiec poślizgowi kół. Odpowiednio dopasowane zostaje także sterowanie momentami napędowymi (ASR).
Systemy wspierające kierowcę. Przy pochyleniu podłoża powyżej 10 stopni automatycznie włącza się asystent zjazdu, który aktywnie przyhamowuje samochód. Wyłączone zostają natomiast funkcje automatycznej regulacji odległości (ACC) i Front Assist.

Dwusprzęgłowa przekładnia. Delikatniej reagujący pedał gazu ułatwia dozowanie przyspieszenia w terenie. Jednocześnie przesuwane są w górę punkty zmiany przełożenia, aby kierowca miał do dyspozycji wyższą prędkość obrotową silnika, a tym samym większą moc. Gdy dźwignia selekcyjna DSG ustawiona jest na tryb manualny, przekładnia nie zmienia automatycznie biegu na wyższy. System Start-Stop i funkcja swobodnego toczenia zostają dezaktywowane.

Zawieszenie
Zawieszenie Alltrack zostało przystosowane do jazdy terenowej. Przednia oś z kolumnami McPhersona i licznymi komponentami aluminiowymi, czterowahaczowa tylna oś starannie odizolowana od nadwozia. Prześwit poprzeczny zwiększony o 30 mm.

W odróżnieniu od klasycznych wersji, Passat Alltrack został wyposażony w zawieszenie przystosowane specjalnie do poruszania się w terenie. W porównaniu z Passatem Limuzyną lub Variant, prześwit poprzeczny Passata Alltrack jest o 30 mm większy, a średnica kół zwiększyła się o 26 mm. Seryjnie Passat Alltrack wyposażony jest w nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Jako opcja dostępne są – również nowe – 18-calowe obręcze Canyon.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »