Volkswagen Scirocco 1, VW – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Po raz pierwszy model Scirocco, którego nadwozie opracował Giorgetto Giugiaro został przedstawiony publiczności wiosną 1974 roku na Genewskich Targach Samochodowych. Niedługo potem z zakładów w Wolfsburgu wyjechał pierwszy egzemplarz, który trafił do salonów. W 1975 roku zaczęto eksportować Scirocco do Stanów Zjednoczonych.

Początkowo model ten oferowany był z trzema silnikami o pojemności 1,1 l (50 KM) oraz 1,5 l (70 i 85 KM) i wyposażony m.in. w ogrzewanie tylnej szyby, siedzenia z pochylanym oparciem, a w droższych wersjach wyposażenia także podwójne reflektory halogenowe, obrotomierz, skórzaną kierownicę czy wielowarstwową przednią szybę.

W sierpniu 1975 roku półtoralitrowy silnik zastąpiono silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM zaś niespełna rok później na rynek weszła wersja GTI dysponująca mocą 110 KM osiągniętą m.in. dzięki zastosowaniu systemu wtrysku K-Jetronic firmy Bosch.

W 1978 roku przestylizowano karoserię, usprawniono łożyskowanie silnika i przekładnię kierowniczą.

W 1979 roku wprowadzono silnik o pojemności 1,3 l i mocy 60 KM oraz wszystkie wersje Scirocco wyposażono w pięciostopniowe, manualne skrzynie biegów.

Łącznie taśmy montażowe opuściło 506 109 sztuk pierwszej generacji modelu Scirocco.

Silniki:
1.1 (50 KM); prędkość max: 144 km/h
1.3 (60 KM); prędkość max: 156 km/h
1.5 (70KM); prędkość max: 164 km/h
1.5 (85KM); prędkość max: 175 km/h
1.6 (75KM); prędkość max: 165 km/h
1.6 (85KM); prędkość max: 170 km/h
1.6 (110KM); prędkość max: 185 km/h

źródło: Volkswagen