Wraz z wprowadzeniem VW Craftera w 2006 roku rozpoczął się kolejny rozdział, trwającej już ponad 30 lat pełnej sukcesów historii VW LT.
Z zewnątrz Crafter różni się od dotychczasowego LT w znaczny sposób. Wyraźne linie, podkreślone bocznymi listwami ochronnymi i prostopadłymi reflektorami z przeźroczystymi kloszami akcentują nowoczesną i zdradzającą siłę stylistykę. Przypominają trucka i sprawiają, że Crafter robi wrażenie swoim niepowtarzalnym wyglądem.
Wśród jednostek napędowych pojawił się pięciocylindrowy silnik TDI zależnie od wersji dysponujący mocą od 65 kW (86 KM) przez 80 kW (109 KM) i 100 kW (136 KM) aż do 120 kW (164 KM). Wszystkie silniki uzyskują wysoki moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych, co w połączeniu z najnowocześniejszą technologią Common-Rail gwarantuje niskie zużycie paliwa. Do tego dochodzi montowany seryjnie filtr cząstek stałych (DPF).
Klient, kupując Craftera, może wybrać seryjną, 6-cio biegową przekładnię manualną lub dostępną jako opcja przekładnię zautomatyzowaną. Zawieszenie Craftera wyróżnia się nowoczesnością wśród samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,0 ton. Konstruktorzy zwrócili szczególna uwagę na układ hamulcowy zapewniający bezpieczeństwo jazdy przy każdym stanie załadowania samochodu. Ponadto zoptymalizowane zawieszenie kół gwarantuje dużą stabilność na zakrętach. Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo jazdy Crafterem, wszystkie jego wersje będą wyposażone seryjnie w ESP i ABS.
Trzy rozstawy osi, cztery długości przestrzeni ładunkowej i trzy wysokości dachu zwiększają różnorodność modeli nowego modelu dostawczego firmy Volkswagen. Maksymalna pojemność ładunkowa Craftera może wynieść aż 17 m3. Wersja furgon o dopuszczalnej masie całkowitej 5 ton może przewieźć ładunek o masie 2.670 kg. Użytkowników zaskoczy łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej, do której można wygodnie wsunąć europalety przez przesuwne drzwi o szerokości ok. 1,3 m i wysokości 1,8 m (przy wersji ze średnim i długim rozstawem osi i wysokości przestrzeni ładunkowej LH2/LH3). Wewnątrz zmieszczą się nawet dwie europalety obok siebie. Dostępny jako opcja, zintegrowany system zabezpieczenia transportowanych przedmiotów zapobiega przesuwaniu się towarów.
źródło: Volkswagen