X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

volkswagen corrado, dane techniczne, vw osiągi

Strona główna -> Volkswagen -> Corrado

 



Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado to 3-drzwiowe coupe wysokiej klasy, które na rynku motoryzacyjnym pojawiło się w 1988 roku.

Do budowy zastosowano płytę podłogową z Passata B3 w tylnej części, przód był wspólny z Golfem i Jettą. Wiele części mechanicznych było zamiennych z innymi Volkswagenami.

Początkowo Corrado miało być trzecią wersją Scirocco, lecz ze względu na o wiele wyższą masę i cenę, Volkswagen zdecydował się na zmianę nazwy. Pomimo wysokiej wagi, przednionapędowe Corrado oferowało wyjątkowe właściwości jezdne, ustępowało jednak modelowi Scirocco. Samochód do dziś ma wielu entuzjastów na całym świecie, którzy wciąż czerpią radość z jego możliwości.

Volkswagen Corrado posiadał początkowo dwa silniki o pojemności 1,8: 16-zaworowy o mocy 139 KM (102 kW) jako model podstawowy oraz doładowany 8-zaworowy znany jako G60 produkujący 160 KM (118 kW).

W sierpniu 1991 wprowadzono do produkcji dwie nowe wersje silnikowe. Pierwsza o pojemności 2,0 16V (oznaczenie 9A) o mocy 136 KM (100 kW) a druga o pojemności 2,9 12V VR6 (oznaczenie ABV) o mocy 190 KM (140 kW). Wersja przeznaczona na rynek północnoamerykański miała pojemność 2,8 i moc 174 KM (128 kW). Konstrukcja silnika VR6 była rewolucyjna w owym czasie, ze względu połączenie zalet silników widlastych oraz rzędowych i poprzez umiejscowienie cylindrów pod kątem 15° w pojedynczej głowicy. Pozwoliło to na zmieszczenie silnika 6-cylindrowego w miejsce 4-cylindrowego. W 1994 roku wprowadzono jednostkę 2,0 8v (oznaczenie 2E/ADY) o mocy 115 KM (85 kW).

W USA Corrado zadebiutowało w 1990, a wycofano je ze sprzedaży w 1994. Wersja VR6 wyprodukowana w ilości 7.000 egzemplarzy nosiła nazwę Corrado SLC (Sport Luxury Coupe) Corrado na rynek USA różniło sie kilkoma detalami.

Ciekawostką w każdym modelu jest spoiler wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h w wersjach europejskich i przy 80km/h w wersjach na rynek USA i Szwajcarię, a chowany poniżej 20km/h, można także sterować nim ręcznie. Spoiler ten przy wysokich prędkościach dociskał tylna oś nawet do 64%. Podobne rozwiązanie zastosowano w Porsche 911.

 

Do lipca 1995 roku z taśm produkcyjnych zjechało 97.521 pojazdów, z czego 73.055 przeznaczonych na rynek europejski. Właśnie w 1995 roku zakończono produkcję VW Corrado.

 

Wymiary nadwozia i masa własna
Długość  4050 mm
Szerokość  1690 mm
Wysokość  1310 mm
Rozstaw osi  2470 mm
Masa własna  1115 kg

 

źródło: Volkswagen