X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw caravelle t5 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Caravelle -> T5 (2009-dziś)

 



ESP najnowszej generacji. We wszystkich modelach: Transporterze, Caravelle, Californii i Multivanie montowany jest seryjnie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z asystentem ruszania pod górę. System ESP zapobiega niebezpieczeństwu przewrócenia się samochodu przy dynamicznych manewrach i dużych przyspieszeniach poprzecznych. Porównując moment obrotowy silnika i rzeczywiste przyspieszenie, moduł sterujący rozpoznaje stan obciążenia pojazdu (pusty, w połowie lub całkowicie załadowany) i odpowiednio reaguje. System poprawia również sprawność hamulców na nieutwardzonych drogach.

W przypadku ostrego hamowania szybko migające światła stopu informują jadących z tyłu kierowców o niebezpiecznej sytuacji. Układ stabilizujący zespół samochód + przyczepa jest teraz także jeszcze skuteczniejszy.

Nowe DNA designu Volkswagena. Multivan, Transporter, Caravelle i California są niemieckimi klasykami designu. Odpowiednio do ich statusu forma nadwozia została zmodyfikowana z wielką pieczołowitością. Aktualna stylistyka podąża teraz za nowym, opracowanym przez Waltera de Silvę DNA designu, prezentującym typowe cechy Volkswagenów.

Przód nadwozia. Nową generację można rozpoznać między innymi po całkowicie zmodyfikowanej przedniej części nadwozia. Czyste, poziome linie sprawiają, że modele z tej serii wyglądają bardziej szlachetnie i ponadczasowo. Między czterema podstawowymi modelami oraz poszczególnymi wersjami nadwozia i wyposażenia występują niewielkie różnice. Zderzaki Transportera, Caravelle Trendline i Multivana PanAmericana są wykonane z ciemnego tworzywa sztucznego, natomiast zderzaki wszystkich pozostałych wersji są pokryte lakierem w kolorze nadwozia (po raz pierwszy także w Multivanie Startline). Zawsze czarne są poprzeczne listwy kratownicy osłony chłodnicy. W przypadku Transportera (furgon, kombi i skrzyniowy) i Caravelle Trendline są one czarne i matowe. Caravelle Comfortline, Multivan i California Comfortline mają natomiast błyszczące listwy z chromowanymi paskami. Górny z tych pasków jest optycznie przedłużony aż do reflektorów, które również zostały zmodyfikowane. Nowe światła przeciwmgielne zamontowane w zderzaku opcjonalnie służą po raz pierwszy jako statyczne światła oświetlające pobocze.

Tył nadwozia. Tył nadwozia Caravelle, Multivana i Californii różni się od poprzedników nowymi światłami, reprezentującymi aktualne DNA designu. Zmienione zostało także oznaczenie silników.
W przypadku dwóch mniejszych jednostek wysokoprężnych o mocy do 102 KM wszystkie trzy litery TDI są chromowane. Przy wersji 140-konnej litera I jest czerwona. W wersji 180 KM czerwone są litery D oraz I. Silnik benzynowy nie maj oznaczenia.

Sylwetka. Do charakterystycznych szczegółów sylwetki należą zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. Po raz pierwszy umieszczono w nich kompletny system anten do odbioru sygnałów radia, DAB, TV, telefonu i GPS. Kolejną nowością w tym segmencie jest opcjonalny układ ułatwiający zmianę pasa ruchu Side Assist. Za pomocą diod LED w lusterkach zewnętrznych ostrzega on przed pojazdami, które znajdują się w tzw. martwym polu lub się do niego zbliżają.


Wzbogacono również ofertę obręczy kół. Wersje z silnikami 180 KM można rozpoznać po klasycznych 17-calowych obręczach stalowych. Wyjątkiem jest Multivan Comfortline z wersji 180 KM i 140 KM 4MOTION, który porusza się na nowych, eleganckich 17-calowych kołach ze stopu metali lekkich „Thunder” (pięcioramienne). Multivany ze słabszymi silnikami otrzymują 16-calowe koła ze stopu metali lekkich „Cartagena” (siedmioramienne). Multivan PanAmericana jeździ na obręczach „Thunder”. Multivan Highline jest dostarczany zawsze z nowymi kołami ze stopu metali lekkich o średnicy 17 cali „Neva”

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »