Nowe Twingo kompaktowe i zwrotne. Dzięki długości całkowitej 3601 mm, szerokości 1640 mm, rozstawowi osi 2367 mm i wysokości 1472 mm, Nowe Twingo to kompaktowy samochód, stworzony do jazdy po mieście. 170 mm różnicy długości w stosunku do poprzednika umożliwia zapewnienie wyższego bezpieczeństwa i większej ilości miejsca bez konieczności rezygnacji z jego podstawowego zadania – zapewnienia zwrotności i swobody poruszania się w każdej sytuacji. Minimalny promień skrętu wynosi zaledwie 9,75 m (maks. 10,4 m w zależności od wielkości kół).
Więcej miejsca. Twingo było niedoścignionym wzorem na rynku małych samochodów pod względem przestronności wnętrza. Nowe Twingo idzie jeszcze dalej. Konstruktorzy Renault dużo uwagi poświęcili przestrzeni w kabinie, będącej synonimem wygody i komfortu. Nowe Twingo budzi wrażenie niezwykłej ilości miejsca jak na samochód tej klasy. Wrażenie to wzmacnia w dodatku duża powierzchnia szyb zapewniająca doskonałe doświetlenie wnętrza. Zgodnie z tą tendencją, doskonała, panoramiczna widoczność jest również lepsza niż w Twingo.
Wrażenie przestrzeni potwierdzają liczby – wysokość liczona od siedzenia do dachu jest o 26 mm większa, a promień na wysokości kolan o 30 mm. Jego maksymalna wartość to 226 mm, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu mają tyle miejsca na nogi co w samochodach z wyższego segmentu.
Przestronny i uniwersalny. Nowe Twingo potrafi się dostosować do potrzeb każdego użytkownika. W zależności od wersji posiada z tyłu stałą ławkę lub dwa niezależne, przesuwane siedzenia. W wersji ze stałą ławką bagażnik ma pokaźną pojemność 230 dm3 (mierzoną do tylnej półki), przy normalnym ustawieniu tylnego siedzenia. Nowe Twingo może się również poszczycić największą pojemnością bagażnika jak na samochód tej wielkości. Po złożeniu tylnej ławki pojemność bagażnika rośnie do 951 dm3. Wersja wyposażona w dwa niezależne siedzenia oferuje możliwość ich regulacji wzdłużnej w zakresie 220 mm. Skok regulacji wynosi 10 mm, a oparcie można ustawić w jednym z pięciu położeń pod kątem od 25° do 35°.
Dzięki możliwości zmiany konfiguracji wnętrza pojemność bagażnika może wzrosnąć ze 165 dm3 (przy maksymalnie cofniętych tylnych siedzeniach, co zapewnia maksymalny komfort pasażerom siedzącym z tyłu) do 285 dm3, przy maksymalnym przesunięciu do przodu tylnych siedzeń (czyli w konfiguracji pozwalającej na uzyskanie jak największej pojemności bagażnika) lub nawet do 959 dm3, w konfiguracji „kombi”, ze złożonymi całkowicie tylnymi siedzeniami. Niezależnie od ustawienia siedzeń do bagażnika mieści się wózek dla dziecka. Oparcie tylnych siedzeń można złożyć uzyskując stolik. W celu dalszego zwiększenia pojemności można złożyć także oparcie przedniego siedzenia pasażera, co pozwala na załadunek przedmiotu o długości 2,15 m i stanowi absolutny rekord w tym segmencie. Możliwość złożenia oparcia przedniego fotela pasażera (w zależności od wersji) pozwala również na umieszczenie osobistych przedmiotów pod ręką, w siatce z tyłu oparcia, a także zapewnia lepszy dostęp do tylnych miejsc i ułatwia instalację dziecka z tyłu.
Nowe Twingo jest samochodem przyjaznym użytkownikowi. W kabinie oferującej liczne możliwości konfiguracji zostało rozmieszczonych w ergonomiczny sposób 11 schowków, z których większość jest łatwo dostępna dla kierowcy. Poza zamykanym schowkiem w desce rozdzielczej o poj. 13 l, Nowe Twingo dysponuje kieszeniami w drzwiach o poj. 2,2 l, schowkiem o poj. 1,7 l w górnej części deski rozdzielczej na wprost kierowcy oraz schowkiem o poj. 0,8 l po lewej stronie kolumny kierownicy, dwoma uchwytami na kubki oraz schowkiem
w dolnej części konsoli centralnej i szufladą pod siedzeniem kierowcy o poj. 3,7 l (w zależności od wersji).
Z tyłu oparcia przedniego fotela pasażera znajduje się siatka, a płatach bocznych kieszeń o poj. 2,5 l. Łączna pojemność wszystkich schowków wynosi 28,4 l, tj. o 16 l więcej niż w Twingo. Co ważne w kieszeniach znajdujących się w drzwiach zmieści się butelka o poj. 1,5 l.
Wnętrze zapewniające komfort. Nowe Twingo dba o komfort użytkowników. Zmieniono pozycję ciała kierowcy, zapewniając doskonałą ergonomię za kierownicą. Kierownica posiada możliwość regulacji wysokości, a jej kąt pochylenia w stosunku do kierowcy zmienił się o 5°. Obok pedałów znajduje się prawdziwa podpórka pod stopę. Zmieniono również umiejscowienie dźwigni zmiany biegów – teraz jest położona idealnie pod ręką kierowcy. Starannie dobrana gęstość pianki siedzeń zapewnia dobre podparcie ciała i lepszy komfort. Regulacja wysokości siedzenia (w zależności od wersji) pozwala każdemu kierowcy znaleźć właściwą pozycję dostosowaną do jego budowy ciała. Poprawiono również widoczność, powiększając pole widzenia do góry z myślą o wysokich kierowcach, którzy będą mieli dzięki temu zapewniony znacznie wyższy komfort prowadzenia pojazdu. Większa wysokość wewnętrzna ułatwia wsiadanie wysokim osobom, bez ryzyka uderzenia głową
Dostęp do tylnych miejsc jest obecnie ułatwiony dzięki zmianom konstrukcji auta. Ergonomiczna dźwignia znajdująca się w górnej części oparcia przedniego fotela (w zależności od wersji) pozwala na odchylenie oparcia. System zapewnia powrót siedzenia kierowcy do pierwotnego położenia. Aby ułatwić wsiadanie bez schylania głowy i pleców otwór drzwiowy jest wyższy niż w Twingo. Pozwala to również łatwiej wyjąć nogi przy wysiadaniu. Aby jeszcze bardziej ułatwić dostęp do tylnych miejsc i poprawić komfort, oparcie przedniego siedzenia pasażera można złożyć uzyskując stolik.
Na tablicy rozdzielczej znajduje się wyświetlacz LCD wskazujący prędkość pojazdu i ekran z 10 kontrolkami. Informacje te pokazują się bezpośrednio przed oczami kierowcy. Podstawowe wersje posiadają kieszeń, gdzie można umieścić telefon lub drobne. Wersje Dynamique i GT (oraz inne wersje w opcji w zależności od kraju), są wyposażone w obrotomierz. Jest on umieszczony na kolumnie kierownicy. Na miejscu schowka pojawia się cyfrowy wyświetlacz radioodtwarzacza.
Nowe elementy wyposażenia zapożyczone z wyższego segmentu. Nowe Twingo wzbogaca się o nowe elementy wyposażenia typowe dla wyższego z segmentu, które nie były dostępne w Twingo. Zapewniają one komfort i bezpieczeństwo na codzień. Nowe Twingo jest wyposażone seryjnie lub w opcji, w zależności od wersji, w (*):
- cztery, przesuwane niezależne siedzenia i przednie siedzenie pasażera ze składanym oparciem, tworzące po złożeniu stolik,
- niespotykane w tym segmencie możliwości podłączenia urządzeń audio (Audio Connexion Box), telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth, radioodtwarzacz mono CD 4 x 15 W, z możliwością odtwarzania plików MP3,
- regulator i ogranicznik prędkości,
- czujnik deszczu i światła i automatycznie włączane światła,
- funkcję “Follow me home”,
- wspomaganie parkowania (radar cofania),
- lusterka boczne zapewniające lepszą widoczność do tyłu,
- dwie wycieraczki przedniej szyby typu « flat-blade », zapewniające oczyszczanie dużej powierzchni szyby. Dzięki idealnie dopasowanemu kształtowi są znacznie cichsze,
- regulacja wysokości kierownicy,
- automatyczna klimatyzacja,
- oddzielny wyświetlacz radioodtwarzacza i systemu nawigacji,
- wskaźnik temperatury zewnętrznej,
- obrotomierz,
- przyciemniane tylne szyby,
- elementy wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego umożliwiające dostosowania auta do potrzeb i upodobań właściciela : organizer box, make up box, nakładka antypoślizgowa na deskę rozdzielczą, szeroka ofert naklejek na środkowy słupek, wnęki pod klamkami, drzwi i błotniki oraz tylne boki.
źródło: Renault