Renault Vel Satis – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Vel Satis wprowadził innowacyjne rozwiązanie proponując nowy samochód klasy wyższej wyższy i bardziej przestronny.

Tradycyjne limuzyny zbyt często charakteryzowały się utrudnionym dostępem i przyciasnym wnętrzem. Vel Satis proponuje nową konstrukcję. Konstrukcję o wymiarach znacznie przewyższających średnią dla tego segmentu (+13 cm pod względem wysokości), o rozstawie osi wynoszącym 284 cm, oferującą wszystkim użytkownikom wyjątkowo dużo miejsca. Wyżej umieszczone siedzenie (+ 10 cm w porównaniu do Safrane’a) zapewnia lepszą widoczność i ułatwia wsiadanie.

Wymiary modelu Vel Satis :
Rozstaw osi : 2840 mm
Długość całkowita : 4860 mm
Szerokość całkowita : 1860 mm
Wysokość pojazdu pustego : 1577 mm

Czy tradycyjny sedan stanowi w tym segmencie obowiązującą normę: Renault wybrało w przypadku Vel Satis design zrywający z obowiązującą normą, co znajduje swe uzasadnienie w inteligentnej koncepcji pojazdu.

Pomimo prestiżowego charakteru segment samochodów klasy wyższej nie jest skostniały i choć konstrukcja trójbryłowa stanowi tradycyjne rozwiązanie, to bynajmniej nie jest jedyną istniejącą.


Wywierający duże wrażenie, lecz nie budzący onieśmielenia Vel Satis objawia się ze spokojem. Jego linia, od osłony chłodnicy obejmującej proporcjonalne logo po przysadzisty tył z szeroką, panoramiczną szybą, tworzy szczególny i charakterystyczny profil – napięty i czysty, budzący wrażenie dynamiki i pędu. Jego uporządkowaną sylwetkę charakteryzują pełne bryły i zaskakujące proporcje. Stanowi on kontynuację concept-carów Initiale (1995) i Vel Satis (1998) – dwóch projektów zmierzających do opracowania samochodu wyższej klasy w stylu francuskim, sygnowanych przez Renault. Są to dwa wartościowe pojazdy, całkowicie zrywające z międzynarodowym kanonem obowiązującym w samochodach klasy wyższej, stanowiącym niekiedy ograniczenie.

Tradycyjne drewno i skóra jak u wszystkich:
Obfitości skór i lakierowanego drewna Vel Satis przeciwstawia jasne kolory nadające wnętrzu wyrafinowany charakter.

Vel Satis proponuje nam szlachetne i naturalne materiały, takie jak drewno i skóra, ale oferuje je na swój sposób. W jego wnętrzu łagodne i czyste linie łączą się z mozaiką jasnych odcieni i napiętej, perforowanej skóry* „Connoly” (pokrywającej oparcia i siedzenia) tworząc unikalną atmosferę. Duże, przeszklone powierzchnie i wysoko umieszczony fotel zapewniają maksimum światła, a pasy satynowanego drewna potraktowane jak inkrustacje* podkreślają wyrafinowanie i dbałość o efekt końcowy. Unikalna atmosfera zrodzona z doboru kształtów, kolorów i materiałów wzmacnia poczucie komfortu odczuwane we wnętrzu tego obszernego i gościnnego samochodu.

* : w zależności od wersji


Nie może być samochodu klasy wyższej bez wysokich osiągów: Vel Satis zgadza się z tym. Został wyposażony w jednostki o wysokich osiągach i nowe, wielodrążkowe, tzw. „trygonalne” zawieszenie tylne.

Silniki. Vel Satis spełnia oczekiwania klientów segmentu S dzięki starannie dobranej ofercie zespołów napędowych zapewniających wysoki poziom przyjemności prowadzenia pojazdu z uwzględnieniem specyfiki konstrukcji Vel Satis.

CZYTAJ DALEJ  BMW Serii 3 E90 i E91- dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Stanowiący pierwszy efekt współpracy połączonych koncernów Renault – Nissan, benzynowy silnik 3,5 V6 rozwija moc 170 kW (235 KM) przy 6000 obr/min oraz moment obrotowy 330 Nm przy 3600 obr/min. W celu zoptymalizowania momentu obrotowego w pełnym zakresie obrotów został wyposażony w układy przestawne obu wałków rozrządu oraz w przepustnicę z napędem.


Silnik wysokoprężny V6 3.0l 24V wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii i układ Common rail. Jest to silnik o bardzo zwartej konstrukcji i kadłubie oraz głowicy wykonanych z aluminium, co zapewnia niską masę i zmniejszone zużycie paliwa. Rozwija moc 130 kW (180 KM) przy 4400 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm, dostępny od 1800 obr/min.


Oba silniki współpracują z 5-przełożeniową skrzynią biegów Pro-active, wyposażoną w sterowanie impulsowe, zapewniającą wysoką przyjemność jazdy i niższe zużycie paliwa.
Z przodu Vel Satis jest wyposażony w zawieszenie typu Mac-Pherson, a z tyłu w nowe, wielodrążkowe, tzw. „trygonalne” zawieszenie. Te opatentowane przez Renault rozwiązanie jest absolutną nowością technologiczną. Specyficzne rozwiązanie kinematyki układu umożliwia większą precyzję prowadzenia i wyjątkową stabilność. Dzięki jedynie trzem punktom łączącym koło z nadwoziem oraz amortyzacji ramy podsilnikowej i zastosowaniu licznych elementów tłumiących drgania znacznie zmniejszono hałas z układu jezdnego i poprawiono komfort. Znamienny jest fakt, że zawieszenie to okazuje się bardziej kompaktowe niż tradycyjne zawieszenie wielodrążkowe.

Funkcje multimedialne:
Vel Satis jest wyposażony w ekran video 16/9 z odtwarzaczem DVD dla pasażerów siedzących z tyłu, a z przodu w system nawigacji i informacji o ruchu Carminat i radioodtwarzacz Grand Auditorium Cabasse na 6 płyt CD.

Całość wyposażenia zapewnia nowe możliwości i przyczynia się do stworzenia z tyłu pojazdu atmosfery przypominającej salon. System video składa się z odtwarzacza DVD, ekranu 16/9 (6,5″), chowanego w centralnym podłokietniku, panelu sterowania i oddzielnego pilota. Pozwala pasażerom siedzącym z tyłu na odtwarzanie obrazów pochodzących z różnych źródeł : DVD, kamery video, konsoli gier. Całość wyposażenia została idealnie wbudowana we wnętrzu auta. System ten wykorzystuje wraz radioodtwarzaczem Grand Auditorium Cabasse na 6 płyt CD, znajdującym się w konsoli przedniej, głośniki Cabasse (4 x 40W).

CZYTAJ DALEJ  Opel Movano - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


W deskę rozdzielczą wbudowano system nawigacji Carminat, wykorzystujący lokalizację satelitarną GPS, wyposażony w kolorowy ekran 16/9. Uwzględnia on informacje o ruchu drogowym przekazywane przez sieć nadajników FM, proponując użytkownikowi w razie potrzeby trasę zastępczą i informując go w czasie rzeczywistym o sytuacji na drodze.

Czyżby technologia dla technologii :
Vel Satis wyzwala kierowcę z ograniczeń stawiając na inteligentne rozwiązania technologiczne podnoszące komfort i przyjemność jazdy. Podobnie jak w Lagunie II tradycyjny kluczyk zastąpiła karta Renault. We wnętrzu na kierowcę i pasażera czekają niespotykane, wyjątkowo komfortowe fotele. Składają się z trzech części (siedziska, oparcia i górnej części oparcia), zamiast dwóch tradycyjnych i zapewniają wyższy poziom komfortu dzięki elektrycznej regulacji 5 parametrów, z których 4 można zapamiętać, oraz są wyposażone w zespolone, 3-punktowe pasy. Kierowca, wygodnie siedząc, może wprowadzić kartę do czytnika, nacisnąć przycisk start/stop i ruszyć w drogę nie zaprzątając sobie głowy hamulcem ręcznym. Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest automatyczny hamulec postojowy, który zastąpił mechaniczny hamulec ręczny. Jest on w pełni automatyczny, dezaktywowany podczas rozruchu i uruchamiany w momencie wyłączenia silnika. Ułatwia to codzienne czynności, a kierowca może się skoncentrować na swojej wygodzie i przyjemności jazdy. Zapewnia również więcej wolnego miejsca we wnętrzu i ułatwia liczne kłopotliwe manewry (ruszanie na pochyłości…).


Na drodze, nowy regulator prędkości z funkcją kontroli odległości wyposażony w radar pozwala na odpowiednie dostosowanie prędkości Vel Satis do prędkości pojazdu jadącego z przodu. Vel Satis wprowadza innowacje oraz wykorzystuje najnowsze istniejące rozwiązania – automatyczne włączanie reflektorów, czujnik deszczu, system wspomagania przy parkowaniu, klapka wlewu paliwa z zespolonym korkiem, system kontroli toru jazdy ESP, system kontroli ciśnienia w oponach, wspomaganie podczas nagłego hamowania, system zintegrowanych zabezpieczeń, 2 samoczynnie przystosowujące się poduszki powietrzne, 4 poduszki boczne, 2 poduszki kurtynowe – aby ułatwić prowadzenie i zapewnić kierowcy komfort psychiczny.

źródło: Renault