Renault Fuego – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zapomniana ikona stylu lat 80-tych, Renault Fuego, niegdyś królowało na europejskich drogach, łącząc w sobie elegancję i sportowy zacięcie. Czy to wersja zasilana benzyną, czy olejem napędowym, każdy model wciąż budzi zainteresowanie swoją unikatową konstrukcją i osiągami. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej technicznym aspektom tego kultowego coupé – od wymiarów, poprzez rodzaje silników, aż do spalania i cen, nie pomijając opinii tych, którzy mieli okazję z Fuego się zaprzyjaźnić. Czy Renault Fuego to tylko sentymentalna podróż do przeszłości, czy może coś więcej?

Dane techniczne i wymiary Renault Fuego

Wprowadzony na rynek w 1980 roku, Renault Fuego wyróżniał się nie tylko swoim unikalnym stylem, ale także imponującymi, jak na tamte czasy, danymi technicznymi. Samochód ten, mierzący 434 cm długości, 173 cm szerokości i 133 cm wysokości, oferował przestronne wnętrze, pomimo swojej sportowej sylwetki.

Opierając się na tym samym podwoziu co Renault 18, Fuego zapewniało komfort podróżowania na długich dystansach. Rozstaw osi wynoszący 244 cm, a także przestronny bagażnik o pojemności 377 litrów, czyniły z tego coupé idealny wybór dla tych, którzy szukali sportowego auta, ale jednocześnie pragnęli zachować praktyczność.

Pod maską Renault Fuego kryły się różne jednostki napędowe, począwszy od benzynowych silników o pojemnościach od 1.4 do 2.2 litra, a skończywszy na oleju napędowym. Najmocniejsza wersja, Fuego Turbo, była wyposażona w silnik o mocy 132 KM, który pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h.

Wszystkie wersje Renault Fuego były wyposażone w napęd na przednie koła, a niektóre modele oferowały nawet pięciobiegową skrzynię biegów. Dzięki temu, Fuego mogło pochwalić się nie tylko dobrą dynamiką, ale również zadowalającym spalaniem, oscylującym w granicach 7-9 litrów na 100 km w cyklu mieszanym.

Dostępne silniki i ich specyfikacje

W modelu Renault Fuego dostępny był szeroki zakres jednostek napędowych, umożliwiający kierowcom wybór pomiędzy paliwem benzynowym a olejem napędowym. Silniki benzynowe prezentowały różne pojemności, począwszy od 1.4 litra, a kończąc na 2.2 litra. Najmniejszy z nich oferował skromne 64 KM, podczas gdy największy, dostępny w wersji Turbo, potrafił wygenerować imponujące 132 KM mocy.

Szczególnie na uwagę zasługuje jednostka 2.2 Turbo, która pozwalała Renault Fuego osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 200 km/h. Dzięki temu samochód zyskał reputację dynamicznego coupé, które nie tylko wyróżniało się swoim unikalnym stylem, ale także potrafiło dostarczyć emocji za kierownicą.

Alternatywą dla silników benzynowych były jednostki Diesla, które zyskały popularność dzięki swojej ekonomiczności. Silnik o pojemności 2.1 litra i mocy 64 KM pozwalał na utrzymanie spalania na poziomie około 5 litrów na 100 km, co czyniło Renault Fuego jednym z najbardziej oszczędnych sportowych aut tamtych lat.

Spalanie i pojemność bagażnika Renault Fuego

Spalanie Renault Fuego różniło się w zależności od wybranej jednostki napędowej. Wersje benzynowe cechowały się spalaniem na poziomie 7-9 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Natomiast wersje z silnikiem Diesla zyskały uznanie za swoją ekonomiczność, utrzymując spalanie na poziomie około 5 litrów na 100 km.

Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki zaawansowanej technologii zastosowanej w tych samochodach. Wspomniane silniki, poza dobrą dynamiką, gwarantowały również zadowalającą ekonomię podróżowania. To czyniło Renault Fuego atrakcyjnym wyborem dla osób ceniących zarówno sportowy styl, jak i praktyczność.

Mówiąc o praktyczności, nie można pominąć kwestii przestrzeni bagażowej. Fuego oferowało przestronny bagażnik o pojemności 377 litrów. Ta pojemność, jak na sportowe coupé, była imponująca i umożliwiała komfortowe pakowanie nawet większych bagaży.

W praktyce, Renault Fuego łączyło w sobie elegancję i sportową stylistykę z praktycznością i ekonomią jazdy. Rozsądne spalanie i duża pojemność bagażnika sprawiały, że to auto nie tylko dobrze się prezentowało, ale również świetnie sprawdzało się w codziennym użytkowaniu.

Aktualne ceny i wartość rynkowa modelu

Aktualna wartość rynkowa modelu Renault Fuego jest zmienna i zależy od wielu czynników, takich jak stan zachowania, rocznik, wyposażenie czy przebieg. Samochody w dobrym stanie technicznym i wizualnym mogą osiągać ceny kilkunastu tysięcy złotych, co świadczy o ich stale rosnącej wartości kolekcjonerskiej.

Zainteresowanie rynkiem samochodów zabytkowych i klasycznych sprawia, że Renault Fuego staje się obiektem pożądania dla miłośników motoryzacji lat 80. Ceny za dobrze utrzymane egzemplarze mogą być zaskakująco wysokie, co potwierdza status tego modelu jako klasyka gatunku.

Z drugiej strony, modele wymagające renowacji lub posiadające znaczny przebieg są wyceniane znacznie niżej. Należy jednak pamiętać, że nawet te egzemplarze mogą stanowić dobrą inwestycję, biorąc pod uwagę potencjał wzrostu wartości Renault Fuego na rynku samochodów zabytkowych.

Podsumowując, cena Renault Fuego waha się w szerokim zakresie, od kilku tysięcy złotych za modele wymagające większych inwestycji, do kwot znacznie przekraczających średnią rynkową dla zadbanych i unikatowych egzemplarzy. Niewątpliwie, jest to pojazd, który może być nie tylko pasją, ale i przemyślaną inwestycją finansową.

Opinie użytkowników i specjalistów o Renault Fuego

Opinie użytkowników Renault Fuego często podkreślają nostalgiczny urok, jaki niesie ze sobą ten model. Wychwalają oni jego niepowtarzalny design, który wyróżniał się na tle innych samochodów lat 80. Wspomnienia o komfortowych podróżach, zaskakująco przestronnym wnętrzu i bagażniku są wspólne dla wielu miłośników tego francuskiego coupé.

Specjaliści z branży motoryzacyjnej zwracają uwagę na unikatowe rozwiązania techniczne, jakie oferowało Renault Fuego. Szczególnie doceniane są dobra dynamika i osiągi silników Turbo, które stanowiły o sportowym charakterze auta, jednocześnie zachowując rozsądne koszty eksploatacji. Jednakże wskazują również na konieczność dbałości o prawidłową konserwację, aby uniknąć typowych dla tego modelu problemów z korozją.

Na forach internetowych i wśród zrzeszeń miłośników klasyków, Renault Fuego jest często opisywane jako samochód o dwóch twarzach: jako stylowy klasyk z duszą oraz jako pojazd z pewnymi kaprysami, wymagający odpowiedniej troski. Wielu użytkowników zgadza się, że posiadanie Fuego to nie tylko kwestia posiadania samochodu, ale również bycie częścią historii motoryzacji.

Podsumowanie

Renault Fuego to bez wątpienia auto z duszą, które łączy w sobie elegancję lat 80-tych z praktycznością i sportowym charakterem. Jeśli fascynują Cię klasyczne samochody, warto zgłębić historię tego modelu i odkryć jego unikalne cechy, które przyciągają miłośników motoryzacji. Zachęcamy do dalszego eksplorowania świata Renault Fuego, zarówno poprzez lekturę specjalistycznych artykułów, jak i bezpośrednie doświadczenie za kierownicą tego kultowego coupé. Czy to jako pasjonujące hobby, czy potencjalna inwestycja kolekcjonerska – Renault Fuego z pewnością dostarczy wiele emocji i satysfakcji z jazdy. Odkryj więcej o tym zapomnianym bohaterze drogowym i pozwól sobie na sentymentalną podróż do przeszłości, która może okazać się niezwykle inspirująca.

foto: Renault