X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

hyundai ix35, dane techniczne, spalanie, wymiary

Strona główna -> Hyundai -> ix35

 



Cała karoseria jest sztywniejsza i lżejsza dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, która stanowi 68,9 procent konstrukcji karoserii (w porównaniu z 57,3 procent w przypadku poprzedniego modelu).


Kluczowe złącza nadwozia spawane są z wykorzystaniem elementów o różnych grubościach, tzw. Tailor Welded Blanks (TWB). Zespoły TWB zawierają różne gatunki stali o odmiennej grubości, które połączono ze sobą w procesie zaawansowanego laserowego spawania i tłoczenia, co pozwoliło osiągnąć optymalny stosunek sztywności do wagi. Technologia TWB pozwala więc ograniczyć masę całkowitą konstrukcji i zwiększyć wydajność pochłaniania energii zderzenia.

Inżynierowie Hyundaia włożyli także wiele wysiłku w odizolowanie niepożądanych dźwięków i wyeliminowanie wibracji. ix35 jest zauważalnie cichszy zarówno przy prędkościach autostradowych, jak i podczas pracy na obrotach jałowych. Hałasy określane jako dudnienie zostały zredukowane dzięki zastosowaniu dynamicznego amortyzatora ramy pomocniczej, podczas gdy w tylnej przestrzeni bagażowej umieszczono dodatkowe materiały wygłuszające, których zadaniem jest lepsze tłumienie odgłosów pracy układu wydechowego. Poziom hałasu przenoszonego z nawierzchni został zminimalizowany poprzez zwiększenie sztywności przednich i tylnych kolumn, tylnego wahacza wleczonego i elementów sprężyn.

Podczas gwałtownego hamowania zostają automatycznie uruchomione światła awaryjne, co redukuje ryzyko tylnej kolizji. W przypadku, gdyby doszło do uderzenia w tył pojazdu, ciężar ciała pasażera działający na oparcie fotela spowoduje zadziałanie aktywnych zagłówków, które wysuną się do góry, a następnie do przodu, minimalizując obrażenia głowy, szyi i górnych części ciała.


Oprócz napędu na cztery koła 4WD (w opcji), przynależność ix35 do segmentu aut SUV potwierdzają dwa nowe systemy bezpieczeństwa: Hillstart Assist Control (wspomaganie ruszania na pochyłości) i Downhill Brake Control (wspomaganie zjazdy z pochyłości), które pozwalają w bezpieczny sposób pokonywać pochyłości terenu.

Nad bezpieczeństwem podczas cofania czuwa tylna kamera. Włączenie biegu wstecznego powoduje automatyczną aktywację tylnej kamery, która przesyła szerokokątny obraz z tylnej części pojazdu do 3,5-calowego kolorowego wyświetlacza LCD wbudowanego w wewnętrzne lusterko, co zredukuje ryzyko wypadku. Lusterko wewnętrzne jest fotochromatyczne, co oznacza, że podczas jazdy nocą przyciemnia się automatycznie i ogranicza ilość oślepiającego światła emitowanego przez reflektory pojazdów jadących z tyłu. Asystent parkowania Smart-Parking Assist System korzysta z tylnej kamery, wyświetlając graficzną siatkę, która w bezpieczny sposób prowadzi kierowcę na miejsce parkingowe.

Stylowe przednie reflektory o wydłużonym kształcie zawierają specjalny układ soczewek projekcyjnych, które zwiększają bezpieczeństwo jazdy nocą.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »