BMW serii 7 – F01 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Piąta generacja BMW serii 7 – całkowicie nowa interpretacja stylu, luksusu i właściwości jezdnych. Premiera rynkowa w trzech wersjach silnika: BMW 750i, BMW 740i oraz BMW 730d. Dodatkowe wersje karoserii tej luksusowej limuzyny dostępne w modelach BMW 750Li oraz BMW 740Li, w których rozstaw osi rozszerzono o 140 milimetrów i znacznie poprawiono komfort jazdy w tylnej części kabiny pasażerskiej.

Stylistyka nowego BMW serii 7 odznacza się naturalnością, wyjątkowym sportowym zacięciem i precyzyjną elegancją. Cechy pojazdu odzwierciedla nowoczesny, progresywny wygląd w połączeniu z całkowicie nową gamą silników gwarantujących najwyższy standard BMW EfficientDynamics. Lekkie technologie konstrukcyjne i innowacyjne technologie zawieszenia zapewniają dynamiczne właściwości jezdne niespotykane dla pojazdów tej klasy. Systemy wspomagania i typowe dla BMW funkcje komfortowe dają podstawy do uzyskania prawdziwie fascynujących wrażeń jezdnych.

Niepowtarzalny wygląd wyraża tak typowy dla BMW, sportowy charakter w najbardziej eleganckiej formie. Cechy stylistyczne, takie jak dynamiczne proporcje pojazdu, obniżona i wydłużona linia boczna, muskularne powierzchnie, obszerny, nowoczesny i nisko osadzony grill atrapy chłodnicy oraz wyraziste linie poziome w części tylnej wyrażające czystą moc i przestronność, tworzą wyjątkowy charakter pojazdu.

Poprzez stylistykę wnętrza BMW serii 7 stanowi niezwykle nowoczesną interpretację czystego luksusu. Nowoczesna koncepcja wnętrza z wyraźnie rozmieszczonymi funkcjami jazdy i komfortu tworzy wyjątkowe poczucie ekskluzywności. Wyrafinowana atmosfera wnętrza zaprasza do środka. Łagodne, opływowe kształty, wysokogatunkowe materiały oraz więcej miejsca i komfortu nadają wnętrzu harmonijny, przestronny i luksusowy charakter. Kokpit zorientowany na kierowcę, z wyjątkowym wyświetlaczem wykonanym w nowoczesnej technologii czarnych paneli, elektroniczna dźwignia zmiany biegów w standardowej przekładni automatycznej umieszczona na konsoli środkowej w pobliżu sterownika Dynamic Driving i BMW iDrive, a także kierownica wielofunkcyjna z rozszerzoną paletą funkcji zapewnia niespotykane dotąd wrażenia z jazdy.

Nowa generacja nowoczesnego systemu obsługi iDrive: wyświetlacz o przekątnej 10,2″ i wysokiej rozdzielczości, zoptymalizowana struktura menu, wybór i obsługa funkcji dzięki obracaniu, przesuwaniu i naciskaniu nowego kontrolera iDrive, bezpośredni wybór przycisków i, po raz pierwszy, dowolnie programowalne przyciski ulubionych funkcji, zapewniające jeszcze bardziej intuicyjną obsługę. Systemy nawigacyjne o zoptymalizowanych funkcjach, systemy audio z twardym dyskiem. Światowa premiera opcjonalnego systemu BMW ConnectedDrive oferującego nieograniczony dostęp do Internetu z wyświetlacza pojazdu.

CZYTAJ DALEJ  Alfa Romeo Giulia — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowa gama silników: silnik benzynowy V8 z technologią Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) jako wersja najwyższa (300 kW/407 KM), sześciocylindrowy silnik rzędowy o zoptymalizowanej mocy, z układem Twin Turbo i High Precision Injection (240 kW/326 KM), nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i układem Common Rail 3 (180 kW/245 KM). Wszystkie wersje silnika charakteryzują się niskimi poziomami zużycia paliwa i emisji spalin.

Sześciobiegowa skrzynia automatyczna o zwiększonej dynamice przełączania biegów w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji silnikowych. Bardzo szybka i komfortowa zmiana biegów, znacznie bardziej ekonomiczna jazda, elektroniczna dźwignia zmiany biegów.

Koncepcja lekkiej konstrukcji jako kolejny element BMW EfficientDynamics: wykorzystanie stali wielofazowej i zgrzewanych profili stalowych w konstrukcji karoserii. Dach, drzwi, maska silnika i boczne panele wykonano z aluminium, podpora, na której opiera się sprężyna osi przedniej i amortyzatory jako odlew ciśnieniowy ze stopu aluminium, obudowa przekładni osi tylnej z aluminium, wszystkie silniki wyposażono w aluminiową skrzynię korbową.

Całkowicie nowa koncepcja układu zawieszenia, optymalizująca dynamikę i komfort jazdy: pierwsza limuzyna BMW z dwuprzegubową osią przednią i wyjątkową dla BMW, zespoloną osią tylną V, wykonanymi prawie w całości z aluminium. Zawieszenie pneumatyczne w wyposażeniu standardowym osi tylnej BMW 750Li oraz BMW 740Li. Hydrauliczna zębatkowa przekładnia kierownicza z aktywowaną na żądanie pompą wspomagania. Światowa premiera: opcjonalny, zintegrowany aktywny układ kierowniczy jako symbioza aktywnego układu kierowniczego z przodu oraz zależnego od prędkości skrętu tylnych kół.

Nowatorski, dynamiczny układ kontroli amortyzatorów ze standardowym układem dynamicznej kontroli jazdy. Dostrojenie amortyzacji, dynamiki przełączania biegów, progresji pedału gazu oraz charakterystyki pracy układu wspomagania kierownicy można zmienić w prosty sposób za pomocą odpowiedniego przycisku Dynamic Driving Control na konsoli środkowej (tryb KOMFORTOWY, ZWYKŁY, SPORTOWY). Specjalny tryb kontroli trakcji oraz ustawienie sportowe (SPORTS+) z możliwością zredukowania/wyłączenia układu DSC zapewnia wyjątkowo sportowe wrażenia jezdne. Układ Dynamic Drive z elektronicznym systemem redukcji przechyłów dostępny w wyposażeniu dodatkowym.

Wyjątkowe połączenie nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy (w wyposażeniu opcjonalnym) w klasie pojazdów luksusowych: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz funkcja rozpoznawania pasa ruchu z wskaźnikiem ograniczenia prędkości, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, wyświetlacz Head-Up, asystent świateł drogowych, BMW Night Vision po raz pierwszy z rozpoznawaniem osób, kamera przednia (Side View) i kamera cofania.

CZYTAJ DALEJ  Suzuki Alto II — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Maksymalna ochrona pasażerów dzięki zoptymalizowanej konstrukcji karoserii i wszechstronnym, współdziałającym i sterowanym elektronicznie systemom bezpieczeństwa pasywnego. Automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od uderzenia, opony typu Run Flat z sygnalizacją przebicia. W wyposażeniu standardowym: reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop, w wyposażeniu opcjonalnym: reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozdziałem światła i funkcją doświetlania zakrętów. Kolejną opcja jest udoskonalona automatyczna funkcja wzywania pomocy w BMW ConnectedDrive.

Szeroki zakres nowatorskich funkcji rozrywki i komfortu:
system audio z pamięcią twardego dysku i standardowym wejściem AUX-in. Port USB, wielokanałowy system audio, podwójny tuner DAB, system DVD w tylnej części kabiny pasażerskiej, kontroler iDrive do obsługi funkcji telekomunikacyjnych, rozrywkowych, nawigacyjnych z tylnych foteli, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywna wentylacja foteli, fotele z funkcją masażu, innowacyjne, wyprofilowane okno dachowe, zoptymalizowane pod względem stylistyki i tłumienia hałasu, usługi internetowe i telematyczne dzięki BMW ConnectedDrive (BMW Online, BMW Assist, BMW TeleServices) w wyposażeniu opcjonalnym, zintegrowana instrukcja obsługi pojazdu w standardzie.

Gama silników:    

BMW 750i: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection). Pojemność: 4395 cm3, Moc maksymalna: 300 kW/407 KM przy 5.500–6.400 obr/min, maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 1.750–4.500 obr/min.    
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,2 s (BMW 750Li: 5,3 s), Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa wg UE: 11,4 l/100 km (BMW 750Li: 11,4 l/100 km), Emisja CO2 wg UE: 266 g/km (BMW 750Li: 266 g/km)

BMW 740i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection). Pojemność: 2979 cm3, Moc maksymalna: 240 kW/326 KM przy 5800 obr/min., Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1.500–4.500 obr/min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,9 s (BMW 740Li: 6,0 s), Prędkość maksymalna: 250 km/h Średnie zużycie paliwa wg UE: 9,9 l/100 km (BMW 740Li: 10,0 l/100 km), Emisja CO2 wg UE: 232 g/km (BMW 740Li: 235 g/km)    

BMW 730d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (zmienna geometria turbiny) i układem Common Rail trzeciej generacji. Pojemność: 2993 cm3, Moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4000 obr/min., Maks. moment obrotowy: 540 Nm przy 1.750-3.000 obr/min.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,2 s, Prędkość maksymalna: 245 km/h    
Średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km, Emisja CO2 wg UE: 192 g/km

źródło: BMW Group