To sportowy crossover łączący w sobie cechy samochodów sportowo-użytkowych typu SUV oraz sportowych coupe.
Innowacyjna koncepcja: twórca pojazdów klasy SAV, firma BMW, prezentuje pierwsze Sports Activity Coupé.
BMW X6 oferuje zupełnie nową, innowacyjną interpretację właściwości jezdnych i cech stylistycznych typowych dla dużych aut coupé marki BMW. Jednocześnie jest to najbardziej sportowa i dynamiczna wersja BMW serii X. Już sama stylistyka BMW X6 jest wyrazem nadzwyczajnej dynamiki i doskonałych osiągów.
Oryginalny, ekstrawagancki wygląd: sportowy, wyrazisty przód z ogromnymi wlotami powietrza, wydłużona linia boczna, nisko osadzona kabina pasażerska, optycznie zaakcentowane, potężne koła, klasyczne proporcje coupé, zdecydowane powierzchnie wypukłe i wklęsłe, elegancka linia dachu przechodząca w mocno zarysowany tył auta.
BMW X6 wyposażone jest standardowo w „inteligentny” system napędu na cztery koła BMW xDrive i jako pierwszy samochód na świecie – w układ Dynamic Performance Control zapewniający niewiarygodną zwinność, stabilność i precyzję jazdy oraz doskonałą trakcję w każdej sytuacji. Siła napędu rozdzielana jest w sposób całkowicie adaptacyjny nie tylko przez układ xDrive pomiędzy koła przednie i tylne, ale także przez układ Dynamic Performance Control pomiędzy oba koła tylne. Zapewnia to nadzwyczajną stabilność pojazdu przy nagłych zmianach obciążenia oraz w przypadku hamowania silnikiem.
Konstrukcja karoserii BMW X6 została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów. W połączeniu z systemami bezpieczeństwa pasywnego karoseria uzyskuje doskonałe rezultaty we wszystkich testach zderzeniowych świata. Bezpieczeństwo pasażerów zapewniają, między innymi, automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od uderzenia. W wyposażeniu standardowym są ponadto reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop oraz opony typu Runflat.
Nowatorska konstrukcja karoserii i koncepcja wnętrza: czterodrzwiowe coupé z dużą, otwieraną wysoko do góry pokrywą bagażnika, wysokiej jakości wnętrzem tworzącym sportową, a zarazem luksusową atmosferę, czterema fotelami oraz obszernym bagażnikiem o regulowanej pojemności (570–1450 litrów).
Stylistyka wnętrza podkreślająca wyjątkowy, sportowy charakter BMW X6. Sportowa kierownica skórzana z przyciskami wielofunkcyjnymi i dźwigienkami zmiany biegów, dostępna w wyposażeniu standardowym, konsola środkowa z oparciami kolan dla kierowcy i pasażera z przodu, regulowane częściowo elektrycznie fotele przednie, dwa typowe dla coupé, wyprofilowane fotele tylne, wbudowane zagłówki.
Ekskluzywne zawieszenie BMW oraz systemy wspomagające kierowcę: Adaptive Drive (stabilizacja przechyłów bocznych i amortyzatory adaptacyjne), aktywny układ kierowniczy, wyświetlacz Head Up, reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty, asystent świateł drogowych oraz tempomat z funkcją hamowania.
Szeroki zakres nowatorskich funkcji rozrywki i komfortu: system BMW iDrive z przyciskami ulubionych funkcji, zgodny z formatem MP3 odtwarzacz płyt CD, standardowe wejście AUX, gniazdo USB, wielokanałowy system audio, system DVD w tylnej części kabiny pasażerskiej, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywna wentylacja foteli, kamera cofania, systemy nawigacyjne, usługi BMW Assist, BMW Online oraz, opcjonalnie, BMW TeleServices.
Wersje silnika:
BMW X6 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5.500–6.400 obr/min, maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1.750–4.500 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,4 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 12,5 l/100 km emisja CO2: 299 g/km.
BMW X6 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5.800-6.250 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1.300-5.000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 10,9 l/100 km emisja CO2: 262 g/km.
BMW X6 xDrive35d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem Variable Twin Turbo i układem Common Rail trzeciej generacji pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm przy 1.750-2.250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, prędkość maksymalna: 236 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km emisja CO2: 220 g/km.
BMW X6 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i układem Common Rail trzeciej generacji pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 173 kW/235 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 520 Nm przy 2.000-2.750 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,0 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,2 l/100 km emisja CO2: 217 g/km.
źródło: BMW