
BMW Serii 8
Dwudrzwiowe coupe klasy wyższej, napędzane na tylną oś debiutowało na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 1989. Uważany był za następcę sportowego modelu BMW Serii 6. Auto produkowane było w latach 1989 - 1999.
Linia auta zdecydowanie odbiegała od tradycyjnych sylwetek kojarzonych z BMW. Mimo poteżnych jednostek napędowych auto nie było zbyt dynamiczne, prawdopodobnie z uwagi na dużą masę wlasną. Producentowi najwyraźniej zależało na zbudowaniu sportowego, a przy tym bardzo wygodnego samochodu, stąd wiele rozwiązań z flagowej limuzyny - BMW Serii 7, które dodatkowo dociążyły "ósemkę".
BMW 8 długo było oferowane wylącznie z silnikiem V12 o pojemności 5.0l o mocy 220kW/300KM. Później gamę napędów uzupełniły inne jednostki.
Próbowano także opracować model M jednak zbyt wysokie koszty produkcji uniemożliwiły koncernowi BMW wprowadzenia go do produkcji seryjnej.