X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw serii 1 e81 dane techniczne

Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> E81 (2004-2011)

 



BMW Serii 1 E81 (2004-2011)

Wprowadzenie drugiej wersji limuzyny BMW w wersji hatchback, której sprzedaż sięgnęła ponad 200 000 egzemplarzy. Jako dodatek do modelu 5-drzwiowego – sportowy model 3-drzwiowy z nową koncepcją tylnej kanapy w postaci dwóch pojedynczych foteli; wersja pięcioosobowa dostępna bez dopłaty.


Atrakcyjne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, bardziej dynamiczna stylistyka reflektorów, wlotu powietrza, grilla atrapy chłodnicy, reflektorów przeciwmgielnych, pasa przedniego i tylnego, lamp tylnych i zderzaków. Udoskonalenie wnętrza poprzez dodatkowe schowki, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i nowoczesną kolorystykę.


Wyjątkowo bogata jak na klasę kompaktową gama opcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa: poduszki przednie, boczne i kurtyny chroniące głowę dla foteli przednich i tylnych, opony typu Run Flat z sygnalizacją uszkodzenia, Funkcja Car/Key Memory, system Condition Based Service w wyposażeniu podstawowym, reflektory biksenonowe ze światłami dziennymi, reflektory adaptacyjne, opcjonalny aktywny układ kierowniczy, najwyższej klasy funkcje audiofoniczne, nawigacyjne i komunikacyjne, wyjścia AUX i USB do podłączania zewnętrznych urządzeń z funkcjami rozrywki.


Zaawansowany układ jezdny z napędem na tylną oś, aluminiową osią przednią z podwójnymi przegubami, pięciowahaczową osią tylną, wykonaną w lekkiej konstrukcji stalowej, układem dynamicznej kontroli stabilności DSC i elektrycznym wspomaganiem kierownicy EPS.
Najszerszy rozstaw osi w klasie kompaktowej, przestrzeń ładunkowa o zróżnicowanej pojemności od 330 do 1150 litrów.

Wersje silników dla modelu 3-drzwiowego:


BMW 130i: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 195 kW/265 KM, maks. moment obrotowy: 315 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,0 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km.


BMW 120i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,7 s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.

BMW 118i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 190 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,7 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.
 
BMW 120d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM, maks. moment obrotowy: 350 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,5 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,9 l/100 km.
 
BMW 118d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 300 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,9 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,7 l/100 km.

Wersje silników dla modelu 5-drzwiowego:


BMW 130i: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 195 kW/265 KM, maks. moment obrotowy: 315 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,0 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km.


BMW 120i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,8 s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.

BMW 118i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 190 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,8 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.

BMW 116i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Double VANOS, pojemność skokowa: 1596 cm3, moc: 85 kW/115 KM, maks. moment obrotowy: 150 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 10,8 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,5 l/100 km.

BMW 120d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM, maks. moment obrotowy: 350 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,9 l/100 km.
 
BMW 118d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 300 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 9,0 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,7 l/100 km.

 

źródło: BMW