Volkswagen Eos 1 (2005-2010)
Volkswagen Eos nie powstał na bazie innego modelu lecz na przysłowiowej „białej kartce papieru”. Linie wznoszące się w formie klina, mocno wyprofilowane błotniki i wysunięte na zewnątrz nadkola podkreślają dynamikę jego wyglądu.
Sylwetka: Zarówno z otwartym, jak i z zamkniętym dachem Eos ma z boku kształt unoszącego się ku tyłowi klina. Uwagę zwracają pociągnięte w bok i sięgające aż do nadkoli spoiny pokryw komory silnika i bagażnika. Linia podziału między pokrywą silnika a przednim błotnikiem przechodzi prawie płynnie w dolną krawędź bocznych okien. Dzięki harmonijnemu dopasowaniu wszystkich bocznych kształtów także zamknięty kabriolet – coupé ma niezwykle elegancką, piękną linię. Po schowaniu dachu Eos oglądany z boku prezentuje wdzięk charakterystyczny dla dużego kabrioletu. Interesująca jest przy tym jednolita stylistyka ramy przedniej szyby z jej górną krawędzią.
Wnętrze Eosa zostało w każdym calu dokładnie przemyślane pod względem ergonomii. Szczególnie jego konsola środkowa ze stosunkowo wysoko umieszczonymi elementami obsługowymi charakteryzuje się doskonałą przejrzystością.
Wskaźniki i elementy obsługowe charakteryzuje typowa dla Volkswagena dominacja konsoli środkowej. Na życzenie kokpit i poszycie boków mogą być wykonane w dwóch kolorach, przy czym w górnej części dominują ciemne kolory, minimalizujące refleksy w szybach.
Po raz pierwszy Volkswagen zastosował elektrycznie aktywowany system Easy-Entry, który „pamięta” ustawienie foteli kierowcy oraz pasażera i powraca do niego po wciśnięciu przycisku.
W Eosie jest miejsce dla czterech osób. Nawet z tyłu nie tylko dzieci mogą podróżować wygodnie. Z pewnością czwórka dorosłych nie będzie pokonywać Eosem 2000-kilometrowej trasy. Jednak w codziennych sytuacjach, takich jak wypad do kina, czy na weekend Eos sprawdza się doskonale.