X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw caravelle t5 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Caravelle -> T5 (2009-dziś)

 



Nowy napęd na wszystkie koła 4MOTION. Najnowszy stan techniki reprezentuje także udoskonalony napęd na wszystkie koła 4MOTION nowej serii Transporterów. Najnowsza generacja sprzęgła wielotarczowego zoptymalizowanego pod względem tarcia, opracowana przez szwedzkiego kooperanta – firmę Haldex, pod względem trakcji, bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiczności wytycza nowe standardy. Napęd na wszystkie koła jest dostępny w połączeniu z dwoma najmocniejszymi TDI (103 kW / 140 KM i 132 kW / 180 KM), a w przypadku największego silnika może być także połączony z DSG.

Cechą charakterystyczną nowego, pracującego szybko, z wyczuciem i cicho sprzęgła Haldex4 jest fakt, że w przeciwieństwie do dotychczas stosowanego, regulowanego mechanicznie modułu Haldex2, posiada ono regulację elektroniczną. Ciśnienie oleju odpowiedzialne za rozdział momentu obrotowego na tylne koła w sprzęgle wielotarczowym nie jest już generowane przez różnicę prędkości obrotowej między przednią a tylna osią, lecz przez elektryczną pompę, dzięki której ciśnienie w zbiorniku wzrasta do 30 bar. Jednocześnie zbiornik ciśnieniowy oleju umożliwia czasowe odłączenie pompy elektrycznej, co z kolei zmniejsza zużycie paliwa. W ekstremalnym przypadku możliwe jest przeniesienie nawet 100 % momentu obrotowego na tylną oś. Sprzęgło Haldex jest napędzane przez wał kardana.

Samo sprzęgło niezwykle szybko wykonuje polecenia elektronicznego układu sterującego, a to poprawia nie tylko trakcję w trudnym terenie i na śliskiej nawierzchni, lecz także ogólne bezpieczeństwo aktywne. Na przykład, gdy czujniki kół zarejestrują poślizg na przedniej osi, moment napędowy zostanie przesunięty na tylną oś, zanim jeszcze będzie mogła pojawić się podsterowność. Elektroniczny układ sterujący uwzględnia łącznie 40 różnych sygnałów, w tym kąt skrętu kół, odchylenie, pozycję pedału przyspieszenia i prędkość obrotową silnika. Utracie trakcji przez poszczególne koła zapobiega blokada mechanizmu różnicowego EDS poprzez aktywną ingerencję w hamulce. Jako opcję Volkswagen oferuje system 4MOTION także z mechanicznie działającą blokadą mechanizmu różnicowego dla tylnej osi, która gwarantuje maksymalną trakcję również poza utwardzonymi drogami.  

Bezpieczeństwo - zaktualizowana generacja ESP i nowe systemy wspomagające kierowcę
• Rozszerzony zakres funkcji ESP jest nowością w tej klasie samochodów
• System ułatwiający zmianę pasa ruchu, kamera cofania i wskaźnik ciśnienia w oponach dostępne są jako opcje

Z dużą liczbą systemów wspomagających kierowcę i zwiększających ochronę, aktualna generacja T5 osiąga nie mający sobie równych poziom bezpieczeństwa. Do systemów tych należą obok ESP (seryjnego dla wszystkich modeli), także system ułatwiający zmianę pasa ruchu (Side Assist), kamera cofania (Rear Assist), różne funkcje dodatkowe świateł i wskaźnik ciśnienia w oponach.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »