X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw caravelle t5 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Caravelle -> T5 (2009-dziś)

 



Ekonomiczny – bardzo niskie koszty eksploatacji. Niskie koszty eksploatacji są cechą charakterystyczną T5, teraz jeszcze bardziej odczuwalną, niż kiedykolwiek. Najnowszy model jest jeszcze oszczędniejszy, bardziej przyjazny dla rodziny, a także bardziej interesujący dla małych i większych przedsiębiorców. A to dzięki znacznie niższym wartościom spalania, wysokiej wartości rezydualnej i jeszcze mniejszym kosztom eksploatacji. Na przykład częstotliwość wymiany paska zębatego silnika została przedłużona z 125.000 kilometrów do 210.000 kilometrów.

Certyfikat ekologiczny dla T5
. Jak już wspomniano, nowy T5 jako pierwszy model wśród samochodów użytkowych Volkswagena otrzyma w przyszłym roku certyfikat ekologiczny potwierdzony przez TÜV Nord. Certyfikat ten poświadcza postęp pod względem ekologicznym w porównaniu z poprzednimi lub porównywalnymi modelami i informuje, jak w koncernie Volkswagen wytwarzane są pojazdy, podzespoły oraz w jaki sposób oddziaływają one na środowisko. Bilans ekologiczny nie obejmuje tylko „okresu jazdy” pojazdu, lecz cały jego cykl życia, od produkcji poprzez użytkowanie do utylizacji. Podstawą certyfikatu ekologicznego są szczegółowe bilanse środowiskowe opracowane zgodnie z niemiecką normą ISO 14040/44, sprawdzone przez niezależnych instytucje, takie jak TÜV NORD.


Cztery nowe silniki TDI z Common Rail i przekładnia DSG
• Nowa generacja TDI jest wyraźnie oszczędniejsza, cichsza i mocniejsza
• Wszystkie wersje TDI z napędem na przednią oś zużywają poniżej 8 l paliwa

Bestsellerowa seria T5 została udoskonalona w każdej dziedzinie. Największy krok na przód został zrobiony w zakresie silników. Dzięki nowym, ekstremalnie cichym czterocylindrowym jednostkom TDI z wtryskiem Common Rail, seria ta – numer 1 w swojej klasie w Polsce i Europie – uzyskuje rekordowe wartości, zarówno w konkurencjach związanych z ekologią, jak i ekonomią.

Montowane poprzecznie i pochylone do przodu o osiem stopni silniki TDI (1.968 cm3) mają moc 62 kW / 84 KM, 75 kW / 102 KM, 103 kW / 140 KM i 132 kW / 180 KM. Do mocy 140 KM za siłę ciągu odpowiedzialna jest turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny.


W najmocniejszej, 180-konnej wersji zastosowano dwustopniowo regulowane turbodoładowanie. Dzięki zmiennie sterowanym wielokrotnym wtryskom systemu Common Rail udało się poprawić akustykę silników. Nowa wersja 180 KM z poziomem hałasu na zewnątrz 70 dB(A) jest o cztery, a wersja 140 KM o pięć dB(A) cichsza. Ludzki słuch odbiera tę różnicę tak, jakby hałas zmniejszył się o około połowę. Wśród jednostek benzynowych oferowany jest czterocylindrowy, dwulitrowy silnik o mocy 85 kW / 115 KM.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »