Stylistyka. Nowe Renault Master to przede wszystkim solidny wygląd oraz wysoka jakość typowa dla standardów obowiązujących w gamie furgonów Renault. Lakierowana osłona chłodnicy i duże, pełne ekspresji światła podkreślają zdecydowany, śmiały przód. Mocno wyprofilowane błotniki i drapieżna maska wyrażają moc samochodu. Z tyłu można zobaczyć asymetrycznie wyprofilowaną szybę, stanowiącą znak rozpoznawczy Mastera. Trzy trójkątne, widoczne z daleka światła stopu stanowią charakterystyczny element rozpoznawczy tego modelu.
Solidna konstrukcja Nowego Mastera jest widoczna w prawidłowych proporcjach, imponującym
i doskonale zabezpieczającym samochód zderzaku oraz dużych rozmiarów bocznych listwach ochronnych. Tylne światła, szersze niż w poprzedniej wersji sprawiają, że samochód wydaje się bardziej stabilny. Szerokie klamki drzwi są ergonomiczne i zdecydowanie sztywniejsze.
Dokładniejsze spasowanie elementów, światła o podwójnym układzie optycznym oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne zapewniają rzeczywiste bezpieczeństwo
i przypominają rozwiązania typowe dla samochodów osobowych wyższej klasy.
Kabina została całkowicie zmieniona. Wydłużono ją o 5,7 cm w celu zapewnienia wyższego komfortu, zwłaszcza dla osób wysokiego wzrostu. Rozwiązanie wnętrza zostało podyktowane dążeniem do zapewnienia ergonomii i dużej ilości praktycznych schowków. Wysokiej jakości, solidna deska rozdzielcza jest utrzymana w dwóch odcieniach, które odnajdujemy również na płatach drzwi. Wszystkie schowki i przełączniki są umieszczone idealnie w zasięgu ręki i nie przeszkadzają w prowadzeniu samochodu. Dużo uwagi poświęcono również jakości materiałów
i montażu: materiały i tkaniny zostały odpowiednio dobrane, aby spełniały wymaganie trwałości podczas intensywnego użytkowania w związku z prowadzoną działalnością.
Samochód został stworzony dla osób, dla których kabina jest miejscem pracy. Praktyczne rozwiązania zapewniają komfortową jazdę. W Nowym Renault Master zostały wprowadzone dwa znaczące, innowacyjne rozwiązania poprawiające warunki pracy:
- Wysuwany stolik na dokumenty chowany w desce rozdzielczej i nie przesłaniający widoczności. Można do niego przypiąć listy przewozowe lub inne dokumenty.
- Składany, obrotowy stolik, który można przesunąć do kierowcy, umieszczony w oparciu środkowego siedzenia. Po złożeniu siedzenia oparcie zamienia się w biurko. Wbudowany obrotowy stolik jest przystosowany do pisania lub postawienia notebooka. Jest również wyposażony w dwa uchwyty na kubki i miejsce na przybory biurowe.
Liczne, praktyczne schowki zaprojektowane z myślą o konkretnych potrzebach. Nowe Renault Master dysponuje największą liczbą schowków w kabinie w segmencie dużych furgonów. Są to praktyczne, ergonomiczne schowki przeznaczone na przedmioty codziennego użytku:
- półka pod dachem na całej szerokości kabiny,
- miejsce na tachograf nad przednią szybą,
- schowek na okulary,
- miejsce w desce rozdzielczej na notebook i/lub dokumenty A4,
- duża kieszeń nad zamykanym schowkiem w desce rozdzielczej,
- miejsce na dokumenty A4 na desce rozdzielczej,
- uchwyt na telefon z gniazdem 12V do ładowania, miejsce na żetony, karty lub odcinki opłat za autostradę umieszczone obok kierownicy,
- miejsce na odtwarzacz MP3 w pobliżu drugiego gniazda 12V oraz złącza audio,
- 4 uchwyty na puszki i przenośna popielniczka,
- duży (chłodzony w wersjach z klimatyzacją) schowek w desce rozdzielczej o poj. 7,6 l, mogący pomieścić 2 półtoralitrowe butelki lub 1 butelkę dwulitrową,
- duża, podzielona na części kieszeń w drzwiach z miejscem na butelkę o poj. 1,5 l,
- duży schowek pod kanapą dostępny po podniesieniu siedzenia (brak przegród umożliwia schowanie większych przedmiotów),
- różne schowki na klucze, rękawiczki, składany parasol, itp.
Komfortowe i ergonomiczne miejsce kierowcy. Bardziej odchylone oparcie siedzenia kierowcy i kierownica o mniejszej średnicy i bardziej pionowym ustawieniu, typowa dla mniejszych samochodów, zbliżają pozycję ciała kierowcy do tej, jaką spotykamy w samochodach osobowych. Kierowca może dostosować pozycję ciała dzięki licznym możliwościom regulacji siedzenia oraz wysokości kierownicy.
Fotel, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii co zmniejsza wysiłki kierowcy zmierzające do poprawy pozycji ciała na długich trasach. Kabina została wydłużona o 5.7 cm,
co w większości wykorzystano do zwiększenia ilości miejsca na nogi. Widoczność w Nowym Renault Masterze należy do najlepszych na rynku. Nowy kształt przedniej szyby i szyb bocznych, opadająca linia maski oraz podniesione o 49 mm siedzenie kierowcy pozwoliły poprawić widoczność o 1,3° w pionie oraz o 7,2° na boki.
Wyposażenie zapewniające komfort typowy dla samochodów osobowych. Nowe Renault Master oferuje wyposażenie wywodzące się z segmentu samochodów osobowych, dzięki czemu jazda staje się przyjemniejsza i bardziej komfortowa. Samochód zapewnia:
- Klucz hands free pozwalający na zablokowanie lub odblokowanie zamków drzwi bez wyciągania kluczyka, za pomocą naciśnięcia na przyciski umieszczone w klamkach drzwi przednich i tylnych. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie przy częstych operacjach załadunkui wyładunku.
- Statyczne światła doświetlające zakręty, które poszerzają wiązkę światła podczas pokonywania zakrętów i manewrów parkowania.
- Nową automatyczną klimatyzację o znacznie wyższej sprawności działania: szybkie osiąganie pożądanej temperatury, cichą pracę wentylacji, lepsze rozłożenie nawiewu, ogrzewanie o zwiększonej mocy dla krajów o zimnym klimacie, lepszą izolację termiczną, dzięki dostępnemu w standardzie obiciu przegrody w wyższych wersjach.
- Pełne wyposażenie audio obejmujące 4 różnej klasy odtwarzacze. W skład najwyższej klasy oferty wchodzi radioodtwarzacz CD MP3 z telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz złącza do urządzeń multimedialnych USB i iPod. Pilot umieszczony pod kierownicą umożliwia wybór płyt i utworów, których tytuły wyświetlają się na ekranie.
- System nawigacji Carminat TomTom® z funkcją IQ Route™*. Oddzielny ekran umieszczony nad przednią szybą pozwolił na wygospodarowanie miejsca w desce rozdzielczej na inne schowki. Można go przekręcić na prawo lub lewo, aby był lepiej widoczny dla kierowcy.
- Podgrzewane siedzenia dostępne w opcji (w zależności od rynku).
- Kamerę cofania (dostępną w ofercie akcesoriów).
- Pełną przegrodę dostępną w standardzie, zapewniającą lepszą izolację akustyczną oraz zabezpieczenie towarów znajdujących się w części ładunkowej.
* IQ Routes™ firmy TomTom® oblicza najszybszą trasę z uwzględnieniem rzeczywistych prędkości zmierzonych na drogach. Jest to możliwe dzięki bazie danych TomTom® stale wzbogacanej przez miliony użytkowników dróg o dane dotyczące przejechanych tras. Dane te pozwalają na obliczenie optymalnej trasy w zależności od dnia i godziny, o której pokonujemy drogę.
Całkowity koszt użytkowania (TCO: Total Cost of Ownership) ma często decydujące znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie dużego furgonu. Firma Renault skoncentrowała się więc na obniżeniu dwóch najważniejszych pozycji składowych TCO, którymi są zużycie paliwa i koszty obsługi pojazdu. W tym celu Nowe Renault Master zostało wyposażone w nowy silnik 2,3l dCi (M9T) wykazujący się wysokimi osiągami, a jednocześnie ograniczonymi kosztami eksploatacji.
Nowy silnik 2,3 dCi: skuteczny i ekonomiczny downsizing. Silnik ten, zaprojektowany z uwzględnieniem specyficznych wymogów samochodu dostawczego, jest nową odmianą silnika 2,0 dCi (M9R). Z pojemności skokowej mniejszej od silnika G9U (2,5l dCi) uzyskano wyższy moment obrotowy (+30 Nm). Jednostka posiada trzy poziomy mocy (dCi 100, dCi125 oraz dCi150) i będzie oferowana we wszystkich wersjach samochodu z przednim napędem
w ustawieniu poprzecznym oraz w samochodach z tylnym napędem, ułożonym wzdłużnie.
Lider pod względem deklarowanego zużycia paliwa w wersjach z przednim napędem
Nowe Renault Master jest doskonałym przykładem postępu osiągniętego przez Renault w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa w samochodach dostawczych. Spalanie zostało obniżone średnio o 1 l/100km w samochodach z napędem na przednią oś oraz do 2,7 l/100km w wersjach z tylnym napędem w porównaniu do pojazdów poprzedniej generacji. Wyniki te plasują Nowe Renault Master na czołowej pozycji w zakresie spalania deklarowanego (NEDC) w wersji z przednim napędem. Najniższe zużycie paliwa w Nowym Renault Master wynosi 7,1L l/100 km (187g CO2/km), a najważniejsza wersja w gamie tego modelu (L2H2 125 KM) spala 7,8 l/100 km. Takie obniżenie zużycia paliwa przekłada się na oszczędności 1300€* przy przebiegu 150 000 km (*przy przyjęciu ceny 0,87€ netto za litr oleju napędowego). Renault Master może więc pokonać dystans ponad 1400 km na jednym baku paliwa, czyli prawie o 200 km więcej niż jego poprzednik.
Koszty obsługi należące do najniższych na rynku. Koszty obsługi pojazdu obniżono o 40% w porównaniu do poprzedniej wersji modelu Master. Stanowi to oszczędność rzędu 500€ przy przebiegu 150 000 km lub w okresie 4 lat. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu następujących zmian:
- Wydłużenie okresów między kolejnymi wymianami oleju silnikowego do 40 000 km lub do 2 lat(w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy), czyli o 10 000 km lub jeden rok dłużej niż poprzednio.
- Zastosowanie bezobsługowego łańcucha rozrządu.
- Zwiększenie o 20% trwałości klocków i tarcz hamulcowych. Nowy Master jest wyposażonyw kontrolkę zużycia hamulców umieszczoną na desce rozdzielczej.
- Wydłużenie żywotności płynu chłodzącego, który może teraz być eksploatowany do przebiegu 160 000 km zamiast 120 000 km w poprzednim modelu.
Całkowity koszt użytkowania uległ w ten sposób zmniejszeniu o 1800€ przy przebiegu 150 000 km lub w okresie 4 lat eksploatacji (w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy, przyjęto cenę 0,87€ netto za litr oleju napędowego), co stanowi oszczędność
37€ miesięcznie.
Znacznie bogatsza gama pojazdów. Wprowadzenie tylnego napędu do gamy sprawiło, że Nowe Renault Master staje się samochodem, oferującym w segmencie dużych furgonów dwa rodzaje napędu: przedni i tylny. Gama została rozszerzona o:
- Nową długość nadwozia L4 oferującą pojemność przestrzeni ładunkowej do 17 m³ i długość przedziału ładunkowego sięgającą 4,38 m.
- Wersje o DMC 3,5 t i 4,5 t z bliźniaczymi kołami z tyłu, do przewożenia ładunków o większej masie. Dopuszczalna masa przyczepy ulega zwiększeniu do 3 t, dzięki czemu Dopuszczalna Masa Całkowita Zestawu wzrosła do 7,5 t.
- Nowe możliwości zabudów i montażu nadwozia.
W ten sposób Nowe Renault Master oferuje niezwykle bogatą gamę obejmującą w ofercie fabrycznej ponad 350 wersji:
- 40 rodzajów nadwozia (furgon, kombi, minibus, podwozie i platforma z kabiną itp.);
- 4 długości pojazdu (3 rozstawy osi i 2 długości tylnego zwisu);
- 3 wysokości nadwozia;
- podwójną ofertę napędu przedniego i tylnego (z kołami pojedynczymi i podwójnymi);
- 4 D.M.C.: 2,8t, 3,3t, 3,5t (tylne koła pojedyncze i bliźniacze) oraz 4,5t (tylne koła bliźniacze).
źródło: Renault