Opel Antara produkowany jest od 2006 roku, kiedy to zastąpił model Frontera.
Antara jest przykładem połączenia sportowego crossovera z miejskim szykiem i istotną codzienną funkcjonalnością.
W Antarze zastosowano inteligentny układ napędu na obie osie z kontrolą trakcji (TC), systemem ESP ze wspomaganiem hamowania w zakrętach CBC (Cornering Brake Control), systemem DCS (Descent Control System), który ułatwia jazdę z góry bez potrzeby hamowania, a także systemem ARP (Active Rollover Protection), który zapobiega dachowaniu.
W skład wyposażenia standardowego wchodzi zdalnie sterowany zamek centralny, klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka boczne, wyświetlacz informacyjny oraz stereofoniczny system audio (CD 30 MP3). Wszystkie modele Antary z silnikiem Diesla wyposażone są standardowo w filtr cząstek stałych oraz elektryczną nagrzewnicę Quickheat.
Opla wyposażono również w system transportu Flex-Fix, dzięki któremu można z łatwością przewieźć dwa rowery, a gdy nie jest potrzebny, schować go pod tylnym zderzakiem tak, że jest niemal niewidoczny.
Bogatsze wersje wyposażeniowe zawierają między innymi 17- lub 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, elektroniczną klimatyzację ECC, podgrzewane przednie siedzenia i automatyczną kontrolę świateł ALC. Dostępny jest również pakiet skórzany obejmujący kierownicę, gałkę zmiany biegów oraz elementy tapicerki.
Nad bezpieczeństwem czuwa szereg poduszek powietrznych, system trzypunktowych pasów bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach (przednie fotele zostały dodatkowo wyposażone w napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły ich napięcia) oraz mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Pojemność bagażnika wynosi 370 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 865 litrów lub 1420 litrów po załadowaniu pojazdu po dach. Oparcie tylnej kanapy rozkłada się w stosunku 60:40. Praktyczne rozmieszczenie bagaży ułatwia znany z modeli Astra i Vectra system FlexOrganizer.
We wnętrzu Antary znaleźć można liczne schowki, w tym wysuwany schowek pod fotelem pasażera, schowek na okulary przeciwsłoneczne w podsufitce, siatki na oparciach przednich foteli, schowek na karty parkingowe przy kierownicy, siatkę na centralnej konsoli oraz schowki w przednim i tylnym środkowym podłokietniku.
Do napędu Opla posłużył silnik diesla 2.0 CDTI w dwóch wariantach mocy: 127 i 150 KM. Silnik współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną, a w opcji można wybrać pięciobiegowy automat. Ofertę silników wysokoprężnych uzupełniają dwa silniki benzynowe, z których pierwszy ma pojemność 2.4 litra i produkuje 140 KM. Topową jednostką jest 3.2-litrowy V6 o mocy 227 KM, z którym sprzężona będzie pięciobiegowa skrzynia automatyczna. Prędkość maksymalna Antary wyposażonej w jednostkę V6 wyniesie 203 km/h.
W 2010 roku model Antara przeszedł lifting. Zmiany nadwozia modelu na rok 2011 obejmują nowo zaprojektowany grill przedni, którego dynamiczna forma w kształcie litery V zachowana zostaje w „przymarszczeniu” maski i elegancko nachylonych słupkach A. Chromowana obudowa grilla przedniego z typową dla marki chromowaną poprzeczką, wyraźnie zarysowane logo i nowe światła przeciwmgielne podkreślają język stylistyki Opla oraz ekskluzywny wygląd nowego crossovera.
Ciemne okładziny w okolicach progów i podłogi, a także charakterystyczne zabezpieczenia przed wjechaniem pod pojazd stanowią jasny znak terenowych możliwości Opla Antary. Tył pojazdu cechują wyważone proporcje i symetria, które wyróżniają Antarę na tle konkurencji.
Wyraźne kształty odzwierciedlają wytrzymałość i jakość, zaś krzywizny odpowiednich fragmentów podwozia, linii bocznych i dachu tworzą harmonijną całość. Sportowy, przykuwający wzrok wygląd Antary uzupełniają duże, zaokrąglone światła tylne o nowo zaprojektowanej grafice powierzchni, tylne zabezpieczenie przed wjechaniem pod pojazd oraz eleganckie 17-, 18- i 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.
Wypracowane wnętrze tego dynamicznego crossovera gwarantuje komfort i jakość. Szersze wyposażenie standardowe obejmuje elektryczny hamulec postojowy, pozwalający na zamontowanie nowo zaprojektowanej konsoli centralnej z dodatkowymi schowkami. Zwalnia on również przestrzeń, pozwalając na uzyskanie większego komfortu z przodu, gdzie zamontowane zostały sportowe fotele o sześciostopniowej lub wyjątkowej ośmiostopniowej (opcjonalnie) regulacji pozwalającej na uzyskanie znakomitej ergonomii.
Udoskonalone wnętrze obejmuje również instrumenty o nowych obudowach oraz wyraźną i łatwą do odczytania grafikę panelu instrumentów. Panele i tapicerka z nowych materiałów, nowe (opcjonalne) wykończenie skórą w wersji Light Titanium oraz eleganckie oświetlenie wnętrza wywołują wzrokowe i dotykowe wrażenie bardzo wysokiej jakości.
Opel opracował nowy silnik wysokoprężny turbo 2.2 CDTI, który dostępny jest w dwóch wersjach. Słabsza Antara zaoferuje moc w wysokości 120 kW/163 KM, czyli o 36 KM więcej niż poprzednia wersja. Silnik mocniejszy wygeneruje 135 kW/184 KM, co daje 34 KM więcej niż poprzednio.
źródło: General Motors / Mototarget