


Nissan Note 2 (2012-dziś)
Sygnalizujący nadejście nowej fali odważnych nowych modeli Nissana, całkowicie nowy Nissan Note w wersji europejskiej,
będzie miał swoją światową premierę podczas targów Geneva Motor Show 5 marca 2013 roku.
Dążenie Nissana do tworzenia produktów innowacyjnych, o atrakcyjnym wyglądzie i zapewniających emocjonujące doznania doprowadziło do wprowadzenia na rynek w ostatnich latach modeli samochodów, o których najwięcej mówiono. Teraz, idąc w ślady przełomowych modeli Qashqai i Juke, Note wyznacza nowe standardy zaawansowanej i praktycznej technologii w niewielkim i przystępnym cenowo samochodzie.
Nowy Note będzie ważnym graczem w segmencie małych samochodów i zrewolucjonizuje oczekiwania klientów.
Wykorzystując w pełni innowacyjne podejście Nissana do projektowania i inżynierii, nowy model stanowi rozwinięcie mocnych stron i wartości swojego poprzednika
Technologia. Nowy Note wyposażony jest w zaawansowaną technologię, jakiej do tej pory nie widziano jeszcze w tym segmencie samochodów. Wiele technologii oferowanych z nowym Note ma swoją premierę w segmencie B, wyznaczając nowe standardy dostępności.
Wśród nowoczesnych rozwiązań technicznych znalazł się zaawansowany Around View Monitor (System kamer 360°) Nissana - innowacyjny system, który zapewnia bezstresowe cofanie i parkowanie równoległe.
Wykorzystując cztery oddzielne kamery i zamontowany w desce rozdzielczej ekran o przekątnej 5,8 cala, system ten wyświetla obraz nowego Note w ujęciu od góry. To pomaga kierowcy wzrokowo potwierdzić pozycję samochodu względem otaczającego go obszaru, czyniąc manewrowanie znacznie łatwiejszym i bezpieczniejszym.
System kamer 360°, z pewnością znany wielu kierowcom Qashqai, w nowym Note zyskał kolejną innowację za sprawą pionierskiego połączenia z pakietem Nissan Safety Shield, złożonym z trzech zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, współpracujących ze sobą w celu zapewnienia kierowcom wyjątkowych korzyści. Innowacje z zakresu inżynierii umożliwiły Nissanowi połączenie tych niegdyś kosztownych systemów w jeden przystępny cenowo pakiet. Konkurencyjne systemy do spełniania podobnych funkcji wykorzystują kosztowne układy czujników z przodu i z tyłu pojazdu, a nawet systemy radarów, natomiast rozwiązanie opracowane przez firmę Nissan do obsługi układu Safety Shield wykorzystuje jedynie obraz filmowany przez kamerę cofania systemu AVM.