X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes W213 Klasa E 2013, dane techniczne, ceny

Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa E -> W213 (2013-dziś)

 



Silniki i układy napędowe: znakomite osiągi i niewielki apetyt. Klasa E dostępna jest z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednostek napędowych: benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.


Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Wykorzystują one piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Po raz pierwszy 4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody.

Silnik jako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin. W efekcie Klasa E zużywa średnio 5,8 l/100 km (co odpowiada emisji CO2 na poziomie 135 g/km) i jest jedynym w segmencie modelem z klasą efektywności A. Dodatkowo, nowe 4-cylindrowe jednostki benzynowe BlueDIRECT spełniają już normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku.

Nowością jest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem. Znakomity potencjał i dostępna od najniższych obrotów wysoka dawka momentu obrotowego ustanawiają nowe standardy w klasie V-szóstek. Również ta jednostka spełnia normę Euro VI.

Mocne diesle grają w najwyższej klasie efektywności. Wybrane jednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjach BlueTEC, uzbrojonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniających normę emisji spalin Euro VI.

Szeroką gamę silników Diesla uzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z 4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego o łącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. E 300 BlueTEC HYBRID zużywa średnio 4,1 l/100 km, generując 107 gramów dwutlenku węgla na kilometr, i jest tym samym najbardziej ekonomicznym samochodem w klasie wyższej średniej.

Dynamiczne i efektywne przekładnie. Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatnie wcielenie skrzyni 7G-TRONIC PLUS zapewnia znaczne korzyści w zakresie efektywności oraz łatwości utrzymania.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »