Citroen Jumper II – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Jako następca modelu, który odniósł duży sukces, nowy samochód dostawczy pozostaje wzorem w swojej kategorii w zakresie stylizacji, funkcjonalności, osiągów, komfortu i niezawodności.
Charakteryzują go nowe linie nadwozia, łatwość załadunku oraz wyjątkowa jakość prowadzenia.

Pojazd jest wyposażony w nowoczesne elementy w zakresie elektroniki i bezpieczeństwa, ale przede wszystkim pozwala na zredukowanie kosztów zarządzania. Wyposażony w układ mechaniczny swoich poprzedników (napęd przedni i silniki ustawione poprzecznie), nowy model prezentuje szeroką gamę:

  • modele do przewozu towarów i osób oraz nadwozie przystosowane do adaptacji i montażu dodatkowego wyposażenia
  • dopuszczalna masa całkowita od 3 do 4 ton
  • 2 typy mostów napędowych: dla kół i ogumienia 15” (dopuszczalna masa całkowita od 3 do 3,5 ton) i 16” (dopuszczalna masa całkowita od 3,5 do 4 ton)
  • ładowność użytkowa od 1000 do 2000 kg
  • 3 rozstawy osi, 4 długości i 3 wysokości dla furgonów
  • 7 objętości przestrzeni ładunkowej, od 8 do 17 m3
  • 4 rozstawy osi i 5 długości nadwozia

Dzięki tak szerokiej gamie produktów, każdy klient znajdzie pojazd „na swoją miarę”, który będzie doskonale odpowiadał jego potrzebom.

Nowy model jest oferowany w czterech wersjach silnikowych. Są to silniki  wysokoprężne
z turbodoładowaniem, 16- zaworowe z technologią „Common Rail” i wtryskiem bezpośrednim najnowszej generacji (wielopunktowym), rozwijające moc od 100 do 157 KM. Silniki te, respektujące środowisko (zgodność z normą Euro4), zostały wyposażone w 5.przełożeniową  lub nową, 6.przełożeniową manualną skrzynię biegów i osiągają wysokie momenty obrotowe (od 250 do 400 Nm) przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Klientom powyższe parametry gwarantują moc, doskonałe przyspieszenie przy zmianie biegów, przyjemność prowadzenia, optymalny komfort oraz małe zużycie paliwa.

Model X250 plasuje się na czele samochodów swojego segmentu w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Świadczą o tym, na przykład, karoserie z konstrukcją usztywniającą, nowe systemy hamowania z 4 hamulcami tarczowymi i zastosowanie seryjne, dla całej gamy, wbudowanego systemu ABS, wyposażonego w funkcję EBD (system elektronicznego rozdziału siły hamowania) i poduszki powietrznej dla kierowcy.

Ponadto, w zależności od rynku i wersji (w wyposażeniu standardowym lub opcjonalnym) oferowany jest system antypoślizgowy (ASR), system stabilizacji toru jazdy (ESP), poduszki kurtynowe i boczne oraz poduszka powietrzna dla pasażera z przodu, podobnie jak urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą pojazdu lub załadunku.

Nowy model potwierdza dbałość o wskaźniki związane z ergonomią, komfortem akustycznym
i termicznym oraz elastycznością zawieszenia. Komfort jazdy jest dla kierowcy szczególnie ważny, ze względu na spędzanie za kierownicą długich godzin, często w trudnych warunkach. Dlatego wnętrze zostało skonstruowane na wzór wygodnego miejsca pracy, dobrze oświetlonego i cichego, z licznymi schowkami (pojemniki w drzwiach, półki) na przedmioty osobiste (komputer, telefon komórkowy, mapy drogowe).

Także przestrzeń ładunkowa została dokładnie przemyślana, aby ułatwić codzienne używanie pojazdu bez stresu i zmęczenia. Przegrody do załadunku, prawidłowo powiązane, są przestronne. Dostęp ułatwiają niskie progi i drzwi o dużych wymiarach, zarówno tylne, otwierane skrzydłowo, jak i boczne, przesuwane. Poczuciu komfortu sprzyjają również: tylne zawieszenie pneumatyczne  z korektą prześwitu oraz urządzenia komunikacyjne i multimedialne – od zestawu głośnomówiącego Bluetooth po odtwarzacz MP3.

źródło: Citroen