Jeep Cherokee 5 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Słynna nazwa Cherokee powraca do gamy pojazdów Jeep jako model roku  2014. Legendarna sprawność systemów napędu 4×4, pierwsza w tym segmencie 9-stopniowa automatyczna skrzynia przekładniowa, obniżone o ponad 45 procent zużycie paliwa (w porównaniu ze schodzącym modelem Liberty), znakomita dynamika i charakterystyka jezdna w warunkach szosowych, awangardowy  design, wykonanie klasy światowej, niespotykane w tej klasie pojazdów rozwiązania i technologie oraz ponad 70 zaawansowanych systemów i elementów bezpieczeństwa. To bez wątpienia wystarczy, aby dokonać kompletnej redefinicji dzisiejszego segmentu SUV klasy średniej. Jeep Cherokee to samochód w równej mierze zarówno na autostradę jak i szlaki off-roadowe.  


„Nowy Jeep Cherokee 2014 staje się punktem odniesienia w segmencie SUV klasy średniej pod względem dynamiki na drodze i oszczędności paliwa przy jeszcze lepszej dzielności 4×4, jakiej od marki Jeep oczekują nasi klienci.” mówi Michael Manley, prezes i dyrektor wykonawczy (CEO) marki Jeep w Chrysler Group LLC – „Jeep Cherokee otrzymał nowy, modernistyczny design i 9-stopniową przekładnię automatyczną oraz dwa nowoczesne silniki. Trzy innowacyjne systemy napędu 4×4 dają mu przewagę w klasie pod względem dzielności – terenowej, nie mówiąc już o ponad siedemdziesięciu systemach bezpieczeństwa i całym komplecie najnowszych technologii.”

Systemy napędu 4×4 Jeep. Nowy Jeep Cherokee 2014 oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4×4, zapewniające najlepsze w klasie właściwości trakcyjne we wszelkich praktycznie warunkach pogodowych. Jeep Cherokee 2014 jest ponadto pierwszym pojazdem typu SUV klasy średniej w możliwością odłączania napędu tylnej osi w celu ograniczenia strat energetycznych, a więc i zapotrzebowania na paliwo w sytuacji, gdy napęd 4×4 nie jest  potrzebny. Samoczynne przełączanie napędu ‘full-time’ pomiędzy 4×2 a 4×4 odbywa się niezauważalnie dla pasażerów i nie wymaga uwagi ani dodatkowych czynności ze strony kierowcy. W wersji z silnikiem V6 Jeep Cherokee 2014 poszczycić się może najwyższą w swej klasie zdolnością uciągu przyczepy o masie do 2040 kg.

Jeep Active Drive I. Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive I opiera się na jednostopniowej skrzynce rozdzielczej (PTU) przełączającej automatycznie i niezauważalnie napęd pomiędzy 4WD a 2WD w całym zakresie prędkości jazdy. System ten nie wymaga żadnej ‘interwencji’ ze strony kierowcy, dokonuje korekty znoszenia podczas bardziej dynamicznej jazdy oraz redukuje zjawisko pod- i nadsterowności pojazdu.  

Jeep Active Drive II. Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive II korzysta z dwustopniowej skrzynki  rozdzielczej (PTU), która ‘zarządza’ momentem obrotowym oraz reduktorem terenowym. Tryb 4-Lock pozwala zblokować oba wały napędowe aby polepszyć trakcję przy niskich prędkościach lub podczas holowania przyczepy. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co pozwala zwiększyć zdolność pokonywania wzniesień (podjazdów) oraz crawl ratio (przełożenie pełzania) w najtrudniejszych warunkach off-roadowych. Cherokee z napędem Jeep Active Drive II posiada zawieszenie podwyższone o 25,4 mm, crawl ratio 56:1 (silnik MultiAir2 Tigershark o pojemności 2,4 litra) lub 47,8:1 (nowy silnik Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra) – a więc nawet o 90 procent korzystniejsze niż w schodzącym modelu Liberty.

Jeep Active Drive Lock. System Jeep Active Drive Lock obejmuje wszystkie funkcje napędu Jeep Active Drive II wzbogacone o możliwość blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu optymalizacji mocy przenoszonej na koła w ekstremalnych warunkach jazdy terenowej -. Jeep Active Drive Lock jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji modelowych Cherokee Trailhawk.
Każdemu systemowi napędu 4×4 towarzyszy renomowany system zarządzania trakcją Selec-Terrain, umożliwiający wybór najbardziej optymalnych ustawień do jazdy szosowej i terenowej: Auto, Snow (śnieg), Sport, Sand/Mud (piach/błoto) oraz Rock (skały). Korzystając z określonych algorytmów system ten potrafi koordynować i optymalizować 12 elementów wpływających na charakterystykę jezdną, m.in.  moduł sterujący silnika (ECU), moduły układu hamulcowego, systemu stabilizacji toru jazdy (ESC), skrzyni przekładniowej i przeniesienia napędu oraz podsystem Selec-Speed Control (kontroli podjazdu Hill Ascent Control i zjazdu Hill Descent Control).  

Jeep Cherokee Trailhawk: Trail Rated. Za sprawą niezwykle agresywnego designu i  właściwości terenowych Trail Rated, nowy Jeep Cherokee Trailhawk 2014 stanowi doskonałą ilustrację  skuteczności systemów napędu 4×4 Jeep  – jako najlepszy w historii Cherokee oraz najsprawniejszy SUV w swoim segmencie. Specjalny profil przedniego i tylnego pasa nadwozia zapewnia  duże kąty najazdu i zejścia, a wyposażenie standardowe obejmuje m.in. podwyższone o 25,4 mm zawieszenie, system napędu Jeep Active Drive Lock z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, płyty osłonowe podwozia oraz charakterystyczne, lakierowane na czerwono zaczepy holownicze. Blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w obu trybach terenowych z reduktorem. W  trybie „Rock” blokada załącza się automatycznie, aby maksymalnie zwiększyć trakcję kół  zachowujących  przyczepność do podłoża.


Cherokee Trailhawk poszczycić się może kątem najazdu o wartości 29,8 stopnia, kątem zejścia 32,1 stopnia i kątem rampowym 23,3 stopnia. Jego prześwit poprzeczny wynosi 221 mm.

Wszystkie samochody Jeep Cherokee Trailhawk 2014 ze standardowym  pakietem wyposażenia Off-Road klasyfikowane są jako Trail Rated. Plakietka Jeep Trail Rated na błotniku Cherokee Trailhawk oznacza, iż pojazd ten zdolny jest do jazdy w różnorodnych warunkach off-roadowych i zaliczył próby w pięciu kategoriach: właściwości trakcyjne, prześwit w stosunku do podłoża, zdolność manewrowa, artykulacja zawieszenia oraz  głębokość brodzenia.

Architektura klasy światowej. Podstawą konstrukcji nowego Cherokee  2014 jest modularna architektura Compact U.S. Wide (CUS-wide) rodem z FIAT Group – umożliwiająca budowanie różnych modeli samochodów na jednej bazie. Efektem wdrożenia platformy CUS-wide jest wyższa jakość produkcji i niezawodność eksploatacyjna przy ograniczeniu kosztów badawczo-rozwojowych oraz wymiany oprzyrządowania. Architektura podwozia Cherokee 2014 opiera się na wspólnych, wymiennych komponentach  modularnych pozwalających odpowiednio dobierać rozstaw osi i kół przednich/tylnych a także zwis przedni, długość i szerokość platformy w obrębie danej linii modelowej. Od strony strukturalnej nadwozie Cherokee  2014 składa się w około 65 procentach ze stali o dużej wytrzymałości, a swą lekkość przy wysokiej odporności mechanicznej skorupa karoserii zawdzięcza zastosowaniu kluczowych elementów tłoczonych na gorąco ze stali o dużej wytrzymałości i nadwytrzymałej.

Znakomita charakterystyka jezdna na drodze i oszczędne zużycie paliwanowego Cherokee  2014 to efekt innowacyjnych rozwiązań zaproponowanych przez zespół konstruktorów Jeepa. Jeep Cherokee 2014 napędzany jest dwoma nowymi silnikami do wyboru, połączonymi z pierwszą w tym segmencie pojazdów, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Tego rodzaju kombinacja zapewnia nie tylko optymalną moc do jazdy autostradowej lecz także obniżone nawet o 45 procent zapotrzebowanie na paliwo – w  stosunku do schodzącego modelu Liberty.  Przy zużyciu paliwa rzędu 7,6 l/100 km i zasięgu niemal 800 km na jednym zbiorniku paliwa , nowy Jeep Cherokee 2014 stanowić może  bezkompromisową propozycję dla każdego kierowcy. Jako pierwszy pojazd segmentu SUV klasy średniej, każdy Jeep Cherokee MY 2014 wyposażony jest seryjnie w dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, w tym przypadku jest to przekładnia typu 948TE firmowana przez Chrysler Group.  Do jej zalet w porównaniu ze skrzynią sześciostopniową należą lepsze wartości przyspieszeń i elastyczności, płynność przekazu mocy przy prędkościach autostradowych oraz znaczące obniżenie zużycia paliwa.  

CZYTAJ DALEJ  Opel GT — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Standardowy czterocylindrowy (I-4), 16-zaworowy silnik  Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra charakteryzuje się ograniczonym apetytem na paliwo i wyrafinowaną kulturą pracy. W cyklu mieszanym zużywa minimalnie około 7,6 l/100 km (tj. ponad 45 procent mniej niż model poprzedni), co zapewnia zasięg niemal 800 km  na jednym zbiorniku paliwa. Silnik 2.4 MutiAir2 Tigershark rozwija moc 184 KM (137 kW) i moment obrotowy 232 Nm. Znany ze swej skuteczności, elektrohydrauliczny system zmiennego wzniosu zaworów wykorzystuje ciśnienie oleju zamiast tradycyjnego. mechanicznego ‘łącznika’ pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworami dolotowymi. Pozwala to niezwykle precyzyjnie kontrolować całość cyklu pracy zaworów i w efekcie – obniżyć straty przepływowe silnika przy podwyższeniu jego wydajności wolumetrycznej. W porównaniu z silnikami o tradycyjnym systemie rozrządu, oprócz ograniczenia emisji dwutlenku węgla – system MultiAir zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo o rząd 7,5 procent.

Tigershark I-4 o pojemności 2,4 litra jest trzecim już silnikiem Chrysler Group z zastosowaniem technologii MultiAir. System „MultiAir2” (drugiej generacji) pozwala jeszcze dokładniej kontrolować proces spalania paliwa, przez co zmniejsza jego zużycie i emisję szkodliwych spalin. Dostępny opcjonalnie silnik  Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra jest pierwszą wersją pochodną znanego silnika Pentastar V6, znajdującego się już trzeci rok z rzędu w klasyfikacji Ward’s 10 Best Engines. Tak samo wydajny, potężny i wyrafinowany jak oryginał – 3,2-litrowy Pentastar V6 wyróżnia się niskim poziomem hałasu, drgań i wibracji (NVH) przy wyższej mocy jednostkowej (84,2 KM z litra pojemności) lecz zmniejszonym o 30 procent zużyciem paliwa. Silnik ten rozwija moc 271 KM (201 kW) oraz moment obrotowy 324 Nm i zapewnia największy w kategorii pojazdów z silnikiem  V6  uciąg przyczepy o masie do 2040 kg.


Jeep Cherokee 2014 otrzymał nowe niezależne zawieszenie kół przednich na kolumnach MacPherson oraz także nowe wielowahaczowe zawieszenie tylne typu multi-link. Celem lepszej artykulacji, skok zawieszenia przedniego wynosi 170 mm, a tylnego – 198 mm. Zasługą izolowanej tylnej ramy pomocniczej zawieszenia, aluminiowego drążka poprzecznego   oraz niespotykanej dotąd sztywności skrętnej skorupy nadwozia jest lepsze niż poprzednio wyciszenie kabiny pasażerskiej i wysoki komfort jazdy oraz doskonała charakterystyka jezdna. Elektroniczne wspomaganie przekładni kierowniczej (EPS) to kolejny element zmniejszający nie tylko zużycie paliwa lecz także promień skrętu – do około 10,9 m dla modeli o napędzie 4×2 i 11,6 m dla modeli o napędzie 4×4 oraz ok. 11,9 m dla rasowo off-roadowego Trailhawka. EPS jest systemem wspomagania przekładni kierowniczej przy pomocy siłownika elektrycznego zamiast tradycyjnego układu hydraulicznego.  Elektronika zapewnia dobór optymalnej siły wspomagania w całym zakresie prędkości jazdy, obniżając w ten sposób nie tylko hałaśliwość pracy układu kierowniczego lecz także zużycie paliwa – poprzez eliminację „pasożytniczych” strat energii w pompie wspomagania hydraulicznego.

Design. Jeep Cherokee  2014 przyciąga wzrok nową,  futurystyczną stylizacją  nadwozia, stworzoną z myślą o zasięgu światowym. Inspiracją dla designerów Jeepa był imperatyw stworzenia pojazdu, który kierując markę Jeep ku nowej erze – zachowałby jednocześnie swą funkcjonalność bez uszczerbku dla markowego DNA i dziedzictwa estetycznego Jeepa. Nowy Cherokee 2014 nie tylko wygląda jak pojazd zdolny do wszystkiego lecz jest funkcjonalny i niezawodny we wszystkich praktycznie warunkach drogowych i na szlakach terenowych – – bez względu na pogodę. Zamierzoną aerodynamikę nowego Cherokee akcentują płynne i wycyzelowane linie zarysu nadwozia, które w swej dolnej  formie nawiązuje do legendarnej sprawności terenowej, charakteryzującej każdy pojazd z logo Jeep.

CZYTAJ DALEJ  Chevrolet Cruze - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Sylwetka Cherokee 2014 nabrała swoistej masywności, która w kombinacji z agresywnym rozmiarem kół tworzy dominującą obecność na drodze. Istotnym elementem najlepszej w klasie dzielności terenowej  są korzystne kąty najazdu i zejścia . Na przedzie Cherokee 2014 uwagę zwraca lekko spadzista, rzeźbiona maska silnika zwieńczona wypukłością  siedmioszczelinowej kraty chłodnicy oraz szeroki podzderzakowy chwyt powietrza, nawiązujący do klasyki niektórych modeli Jeepa. Kierując się dokładnością wykonania, pokrywę silnika zintegrowano z markowym grillem, a jej wyraźne oddzielenie od błotników przednich wnosi współczesne urozmaicenie do tradycyjnej stylistyki Jeepa.  
Szerokie zastosowanie w nowym Cherokee znalazła zaawansowana technologia świetlna LED. Oświetlenie przednie obejmuje unikalnego kształtu lampy do jazdy dziennej (DRL), które poprzez swe wysokie  umiejscowienie stanowią dominujący akcent pasa przedniego – na podobieństwo wysmukłych reflektorów drogowych (znajdujących się faktycznie poniżej). Tylne lampy zespolone, także w technice LED, stanowią integralny element designu „rufy” pojazdu, nadając mu wyglądu harmonijnej solidności. Całkiem nowy wymiar niepokornego charakteru i designu reprezentuje Jeep Cherokee 2014 Trailhawk w wersji Trail Rated. Dodatkowe wyposażenie funkcjonalne (m.in. lakierowane na czerwono przednie zaczepy holownicze i płyty osłonowe podwozia),  duże kąty najazdu/zejścia oraz nietuzinkowa kolorystyka nadwozia i wnętrza to atrybuty „bojowego” wyglądu, który w kombinacji z niezrównaną sprawnością napędu 4×4 tworzy renomę najbardziej skutecznego pojazdu typu SUV klasy średniej.  

Jeep Cherokee 2014 oferuje także dwie unikalne opcje jazdy z widokiem na niebo – nowej konstrukcji, panoramiczne okno dachowe CommandView lub pełnowymiarowy, odsuwany na całej długości dach brezentowy SkySlider. Kabina nowego Cherokee jest nowoczesna, a przy tym wygodna i komfortowa. Wyszukany design, ergonomia, markowe akcenty wystroju, wysokiej jakości materiały, precyzja wykonania i dbałość o detale to nowy standard w segmencie SUV klasy średniej. Zorientowany na kierowcę kokpit bogaty w przyjazne użytkownikowi rozwiązania, przemyślany zestaw skrytek i schowków oraz ponad 70 dostępnych systemów i elementów bezpieczeństwa (w tym 10 poduszek powietrznych) to zapewne wszystko, czego oczekiwać może każdy użytkownik Cherokee 2014 na co dzień i w plenerze.

Inspiracją dla wystroju wnętrza były malownicze krainy i regiony świata, których piękno pozostaje na długo w pamięci. Dlatego też kabina nowego Cherokee jest wyrafinowaną kompozycją motywów rękodzieła, materiałów przedniej jakości, innowacyjnych barw i faktur, precyzji wykonania oraz awangardowych technologii – by wyjść naprzeciw upodobaniom i preferencjom wymagającej klienteli.
Stąd też zastosowanie materiałów klasy Premium wszędzie tam, gdzie kierowca czy pasażer na kontakt z samochodem: parapety i podłokietniki drzwi, podłokietnik centralny, nakładka tablicy przyrządów.  Miękkość dotyku lecz także przyjemność postrzegania przyjęto za niezmiernie istotne elementy w koncepcji wystroju wnętrza Cherokee  2014.

Ergonomiczne, projektowane pod kątem komfortu podparcia ciała siedzenia Cherokee 2014 pokryte są fantazyjną tkaniną klasy Premium lub skórą Nappa – z opcją elektrycznej regulacji wielopozycyjnej, podgrzewania i wentylacji  oraz pamięci ustawień. Dzieloną i składaną w proporcji 60/40 kanapę tylną można przesuwać wzdłużnie dla zwiększenia komfortu podróżowania lub zwiększenia pojemności przestrzeni ładunkowej.

W ramach opcji wyposażenia dostępne jest m.in. elektrycznie podgrzewana i obszyta skórą kierownica wielofunkcyjna, elektryczne podgrzewanie/wentylowanie  przednich foteli oraz indukcyjna (bezprzewodowa) ładowarka podręcznych urządzeń elektronicznych.

Oferta Cherokee  2014 obejmuje także szereg awangardowych, przyjaznych dla użytkownika, intuicyjnych rozwiązań funkcjonalnych i komfortowych. I tak – konfigurowalny wyświetlacz LED typu TFT (3,5-calowy czarno-biały lub 7-calowy kolorowy) daje możliwość pokazywania istotnych informacji dotyczących zespołów pojazdu zgodnie z preferencjami prowadzącego – bez odrywania rąk od kierownicy i wzroku od drogi. Wybierane przyciskami na kierownicy informacje wyświetlane są pośrodku zestawu wskaźników i obejmują: wskazówki nawigacyjne, aktualną prędkość jazdy i zużycie paliwa, sygnały ostrzegawcze, wskazania tempomatu Adaptive Cruise Control-Plus oraz ustawienia audio i funkcjonalne, m.in. systemu Selec-Terrain. Istnieje możliwość dodawania nowych informacji zgodnie z życzeniem kierowcy, podobnie jak w i-Phonie.  

Wskazania opcjonalnego asystenta parkowania równoległego i  prostopadłego ParkSense Paralell/Perpendicular Park Assist (dostępnego po raz pierwszy w pojeździe produkcji Chrysler Group) wyświetlane są w centrum zestawu wskaźników – ze sterowaniem z poziomu  przycisków na kierownicy. Kolejne kroki działania systemu pojawiają się na wyświetlaczu w formie graficznej.  Dedykacja programistów do tradycji marki Jeep objawia się pomysłem zastosowania ikonek Jeep-Willysa z roku 1941 jako obiektów wyznaczających obręb parkowania. Prominentne miejsce w konsoli centralnej zajmuje dostępny opcjonalnie, multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 8,4  cali (największy w tym segmencie pojazdów) lub standardowy ekran 5-calowy systemu Uconnect, który pozwala sterować nastawami audio, klimatyzacji, podgrzewania/wentylowania  foteli (i nie tylko) z poziomu ekranu lecz także za pośrednictwem ‘rezerwowych’ pokręteł zlokalizowanych poniżej ekranu lub też komend głosowych. W skład przyjaznego dla użytkownika systemu Uconnect Access z 8,4-calowym kolorowym ekranem dotykowym wchodzi moduł łączności bezprzewodowej Bluetooth®, radio satelitarne SiriusXM, nawigacja GPS, zestaw aplikacji apps (m.in. Pandora, Aha oraz iHeart Radio), oprogramowanie transkrypcji głosowo-tekstowej SMS oraz funkcjonalność streaming audio.

Optymalną konfigurację przestrzeni ładunkowej nowego Cherokee zapewnia niespotykany w tej klasie pojazdów system Jeep Cargo Management, obejmujący m.in. uniwersalny moduł wielofunkcyjny na bok bagażnika z zaczepami na torby oraz wyjmowany wózek zakupowy. Wśród akcesoriów dostępnych z katalogu Mopar (także dla wersji modelowej Trailhawk), a kompatybilnych z tym modułem wymienić warto pakiet liny holowniczej z parą rękawic roboczych, półkę na drobiazgi, matę podłogową bagażnika, składany pojemnik termoizolacyjny oraz apteczkę pierwszej pomocy.

CZYTAJ DALEJ  Renault 5 II — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Bezpieczeństwo. Jeep Cherokee  2014 poszczycić się może zestawem ponad 70 systemów i elementów bezpieczeństwa, a jego fundamentem jest struktura nadwozia o 65-procentowym udziale elementów konstrukcyjnych ze stali o dużej wytrzymałości. Bogate wyposażenie bezpieczeństwa czynnego i biernego obejmuje m.in. asystenta parkowania równoległego i prostopadłego Park Sense Paralell /  Perpendicular Park Assist, tempomat adaptacyjny Adaptive Cruise Control-Plus, system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning-Plus i opuszczaniem pasa ruchu Lane Departure Warning-Plus, moduł bezpośredniego wywołania pomocy drogowej 9-1-1, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy Electronic Stability Control, elektroniczny system przeciwdziałający  wywróceniu się pojazdu Electronic Roll Mitigation, monitorowania martwych pól widzenia Blind Spot Monitoring, detektor ruchu przecinającego drogę cofania Rear Cross Path Detection, kamerę podglądu drogi cofania na dynamicznej siatce współrzędnych ParkView oraz 10 standardowych poduszek powietrznych. Asystent parkowania równoległego i prostopadłego Park Sense Paralell /  Perpendicular Park Assist (oferowany po raz pierwszy w pojeździe produkcji Chrysler Group) wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe w zderzakach celem wykrycia dostępnej przestrzeni parkowania i odpowiedniego pokierowania tym manewrem, realizując intencję kierowcy. System ten przejmuje kierowanie pojazdem, pozostawiając kierowcy kontrolę nad prędkością jazdy, zmianą biegów i hamowaniem. Parkowanie równoległe możliwe jest z obu stron jezdni/samochodu, prostopadłe parkowanie tyłem odbywa się w miarę szerokości dostępnego miejsca.


Oferowany po raz pierwszy w samochodzie produkcji Chrysler Group tempomat adaptacyjny Adaptive Cruise Control-Plus potrafi w określonych warunkach zatrzymać pojazd bez udziału kierowcy, korzystając ze wskazań radaru i czujników video dla identyfikacji obiektów znajdujących przed pojazdem. W ten sam sposób ACC-Plus jest w stanie, zgodnie z wyborem kierowcy, utrzymywać dystans od poprzedzającego pojazdu. W przypadku, gdy dystans ten skraca się zbyt gwałtownie, system ESC uruchamia hamulce aż do zatrzymania się pojazdu nawet wtedy, gdy kierowca nie wykazuje żadnej aktywności. Aby kontynuować jazdę, należy dotknąć odpowiedniego przycisku na kierownicy lub choćby lekko wcisnąć pedał przyspieszenia.


System ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning-Plus (również oferowany po raz pierwszy w samochodzie produkcji Chrysler Group) działa w sytuacjach, gdy adaptacyjny tempomat ACC-Plus jest wyłączony. W przypadku nadmiernej prędkości zbliżania się do obiektu przed pojazdem, system ten powoduje wstępne podwyższenie ciśnienia w układzie hamulcowym – oczekując na reakcję kierowcy. Gdy reakcja taka nie następuje, system

  • emituje dźwiękowy i wizualny sygnał ostrzegawczy
  • lekko przyhamowuje pojazd aby zaalarmować kierowcę
  • uruchamia hamulce na okres 1,5 sekundy aby wywołać reakcję kierowcy
  • uruchamia zaawansowane wspomaganie hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist) by ostatecznie zahamować pojazd

System ostrzegający o zjeździe z pasa ruchu Lane Departure Warning –Plus (także oferowany po raz pierwszy w samochodzie produkcji Chrysler Group) wykorzystuje detektor video do określenia pozycji samochodu względem pasa ruchu. W przypadku niezamierzonego  zjechania z pasa ruchu – czyli zmiany kierunku jazdy bez sygnalizacji kierunkowskazem, system emituje ostrzeżenie wizualne i dotykowe (lekkie drganie na kierownicy) a następnie – przy braku reakcji kierowcy – kolejne ostrzeżenie akustyczno-wizualne.

Jeep Cherokee  2014 to także zestaw wartości i cyfr, jakże ważnych dla kierowcy pojazdu typu SUV, dbającego o zużycie paliwa, funkcjonalność  i sprawność swego ulubieńca bez względu na warunki pogodowe. A więc: spadek zużycia paliwa o rząd 45 procent, ponad 70 systemów i elementów bezpieczeństwa, liczne nowości na skalę segmentu i całej branży motoryzacyjnej, 9-stopniowa przekładnia automatyczna, 3,2-litrowy silnik Pentastar V6 o mocy 271 KM i momencie 324 Nm, 2,4-litrowa jednostka MultiAir2 Tigershark I-4 o mocy 184 KM i momencie 232 Nm, niemal 800-kilometrowy zasięg na jednym zbiorniku paliwa  oraz trzy nowe systemy napędu 4×4 zapewniające legendarną już dzielność terenową – m.in. crawl ratio 56:1 w wersji z silnikiem 2,4 litra oraz 47,8:1 z „widlastą szóstką” Pentastar o pojemności 3,2 litra, a więc przełożenia nawet o 90 procent niższe niż w schodzącym modelu Liberty.


Jeep Cherokee 2014 należy do najbardziej konkurencyjnego w Ameryce Północnej segmentu SUV klasy średniej, w którym sprzedaż na przestrzeni 2012 roku osiągnęła około 2 miliony sztuk. Na rynku USA Jeep Cherokee  2014 oferowany będzie w czterech wersjach modelowych – Cherokee Sport, Cherokee Latitude, Cherokee Limited i „najostrzejszej” Cherokee Trailhawk Trail Rated, a do salonów sprzedaży zacznie docierać w trzecim kwartale bieżącego roku. Paleta kolorystyczna obejmuje 11 lakierów nadwozia: biały Bright White Clear Coat, czarny Brilliant Black Crystal Metallic Clear Coat, srebrny Billet Silver Metallic Clear Coat, burgundowy Deep Cherry Red Crystal Pearl Coat, zielony Eco Green Pearl Coat, Mango Tango Pearl Coat, kasztanowy Auburn Pearl Coat, kaszmir Cashmere Pearl Coat, szary Granite Crystal Pearl Coat, niebieski True Blue Pearl Coat i stalowy Anvil Clear Coat. Jeep Cherokee  2014 produkowany jest przez należący do Chrysler Group zakład Toledo Assembly Plant w stanie Ohio, USA.

 

źródło: Fiat