X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti M - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> M

 



Infiniti M należy do najbardziej przestronnych samochodów pięcioosobowych w swojej klasie. Wnętrze modelu M jest także jednym z najbardziej luksusowych, a to za sprawą jeszcze wyższego, nowego standaru stylistyki i wykończenia. Kabina jest najlepiej dopracowaną w historii Infiniti - firmy tak przecież dobrze znanej ze swoich bogatych, szlachetnych wnętrz i przywiązywania wagi do najlepszych, naturalnych materiałów.

Wybór skórzanych tapicerek modelu obejmuje między innymi zmysłową semi anilinę. Po raz pierwszy w dziejach motoryzacji we wnętrzu znajdziemy także drewno jesionowe powlekane proszkowanym srebrem. Deseń drewna w gamie modelu M bardziej przypomina wykończenie luksusowych mebli lub instrumentów muzycznych najwyższej klasy niż typowe drewniane wykończenie znane z innych luksusowych aut.

Przywiązywanie tak dużej wagi do luksusu nie odbywa się jednak kosztem kierowcy. Wnętrze nowego Infiniti M jest jeszcze bardziej podporządkowane oczekiwaniom kierowcy  niż kiedykolwiek wcześniej. Świadczy o tym między innymi ergonomicznie doskonała deska rozdzielcza, przy projektowaniu której nie przeoczono żadnego szczegółu.

Stylistykę i wnętrze auta charakteryzuje rezygnacja z zimnego stylu rywali, na rzecz cieplejszego, bardziej emocjonalnego. Właściwości jezdne nowego Infiniti M to w przeważającej mierze rezultat pracy człowieka a nie komputerów. Model M został skonstruowany przez kierowców dla kierowców. Wręcz intuicyjna łatwość sterowania nowym Infiniti, to między innymi rezultat programu rozwojowego nad którym pracowali kierowcy testowi. Dzięki temu nowe Infiniti M posłusznie reaguje na polecenia kierowcy, a do tego jest niesamowicie wygodne. Komfort osiągnięto dzięki zastosowaniu amortyzatorów z dwoma tłokami. Nowe M zapewnia również wyjątkową stabilność przy wyższych prędkościach, tak ważną dla wymagających europejskich kierowców.

Wszystkie europejskie wersje Infiniti M są napędzane silnikami V6: silnikiem benzynowym o pojemności 3,7 litra, który ma moc 320 KM (235 kW), oraz trzylitrowym silnikiem Diesla z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, generującym moc 238 KM (175 kW). M30d został skonstruowany specjalnie na rynki europejskie. Jest to pierwszy samochód z silnikiem Diesla w dziejach marki Infiniti. Motor ten podkreśla sportowe osiągi i wytworność auta luksusowego. Jego moc zbliżona jest do silników Diesla z pojedynczym turbo, montowanych w konkurencyjnych samochodach, takich jak Audi, BMW i Mercedes, ale jego moment obrotowy, wynoszący 550 Nm jest najwyższy w klasie wyższej średniej.

M37 jest napędzany kultową jednostką napędową Infiniti o pojemności 3,7 litra. Wydajność tego silnika gwarantują głowice cylindrów z systemem zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL - Variable Valve Event and Lift). Z potężną mocą 320 KM współgra nadzwyczajny moment obrotowy wynoszący 360 Nm. Zarówno samochody gamy M z silnikiem benzynowym, jak i z silnikiem Diesla standardowo wyposażone są w automatyczną siedmiobiegową przekładnię Infiniti z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń (Adaptive Shift Control). Wersja S ma łopatki przy kierownicy służące do zmiany biegów, gdy kierowca zapragnie bardziej sportowych doznań.

« < 1 2 3 4 5 6 > »