Fiat Panda — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Model miejskiego, taniego samochodu osobowego, produkowanego przez Fiata od 1980 roku. Pierwszą generację Pandy zwano potocznie „starą Pandą”. Drugi model, produkowany od 2003 do dziś, we Włoszech nazywany „Nuova Panda”, a w Polsce Panda.

Stara Panda miała bardzo kanciasty kształt karoserii, a także bardzo ubogie wyposażenie, za to auto miało bardzo atrakcyjną cenę i tym samy dobre wyniki sprzedaży. Mimo małych gabarytów zyskało szerokie grono fanów nie tylko w Italii.

Na ulicach Europy do dziś można spotkać najstarsze egzemplarze Pand, co tylko może świadczyć o ich trwałości.

Panda drugiej generacji została uznana Samochodem Roku 2004. Dostępna jest wyłącznie w wersji pięcio drzwiowej. Producent oferuje nowy model Pandy także z napędem na cztery koła. Standardem wyposażenia są dwie poduszki powietrzne i ABS.

Panda stała się już marką samą dla siebie, która poprzez proste, ale przemyślane rozwiązania służące w codziennym użytkowaniu zdobyła uznanie 6,5 miliona klientów. Na pokładzie Pandy życie staje się prostsze.  Auto prowadzi się lekko, jest łatwe do zaparkowania, zapewnia odpowiednią przestrzeń, którą można z łatwością zaadoptować do potrzeb codziennego użytkowania. Ponadto jest przyjazne dla każdego kierowcy i wyposażone w rozwiązania, które doskonale odzwierciedlają filozofię marki Fiat.

Panda to nie tylko samochód. To synonim filozofii, która zakłada całkowicie nowe podejście do samochodu. Ktokolwiek wybierze Pandę, doświadcza poczucia wolności, wyrwania się z otaczających schematów, narzuconej mody, czy klasyfikacji. Można powiedzieć, że jest to samochód niekonwencjonalny, który już od pierwszej generacji zadziwia swoją prostotą i funkcjonalnością nietypową dla tak małych aut. Taka właśnie jest natura tego samochodu.

Prostota i funkcjonalność w czystej postaci, która ewoluuje w kierunku nowatorskich rozwiązań. Dość wspomnieć, że jest to pierwszy samochód tego segmentu, który zdobył prestiżowy tytuł  „Car of the Year ” w 2004 roku.

Panda to także pierwszy samochód miejski (o długości nadwozia nieprzekraczającej 4 metrów) wyposażony w silnik Diesla (1986 r.), a także napęd na cztery koła (1983 r.). W 1990 roku powstała także ekologiczna wersja Panda Elektra, która była jednym z pierwszych dostępnych na rynku samochodów z napędem elektrycznym.

W 2004 roku, jako pierwszy miejski samochód z napędem 4×4,  Panda odwiedziła obóz- bazę pod Mount Everest na wysokości 5,200 m.n.p.m.

Fiat Panda

źródło: Fiat