Bezpieczeństwo bierne
Aby zapewnić maksymalną ochronę pasażerów, Dacia Dokker i Dokker Van wykorzystują wzmocnione nadwozie, zatwierdzone przez inżynierów Grupy Renault. Jest ono podstawowym elementem ochrony pasażerów. W przypadku modeli Dokker i Dokker Van nadwozie zostało zbudowane ze stali oraz z materiałów, które w optymalny sposób pochłaniają i rozpraszają energię.
Pasy bezpieczeństwa są wyposażone w ograniczniki napięcia w celu ochrony klatki piersiowej w momencie zderzenia. Dla Dacii Dokker produkowanej na rynek europejski pasy bezpieczeństwa kierowcy są ponadto wyposażone w pirotechniczne napinacze, które w przypadku gwałtownego hamowania dociskają progresywnie pas do klatki piersiowej i miednicy optymalizując siłę nacisku. Standardowo pojazd wyposażony jest w poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, jak również w poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową.
Punkty mocowania ISOFIX wbudowane w każde z trzech miejsc tylnej kanapy pozwalają na bezpieczne zamocowanie fotelików dziecięcych lub specjalnych podkładek.
Dacia Dokker i Dokker Van zostały tak skonstruowane, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa i ochrony pieszych. Grubość i sztywność przedniego zderzaka zostały tak dobrane, aby chronić kończyny dolne w razie zderzenia. Maska i błotniki zostały odpowiednio zaprojektowane, aby pochłonąć maksymalną energię i zamortyzować uderzenie pieszego. Dlatego też pod maską nie ma żadnych twardych elementów w miejscach, o które może uderzyć głowa.
źródło: Renault