Wyraźnie zmodyfikowany Caddy pojawił się na rynku w 2004 roku. To pierwszy model należący do samochodów użytkowych, w którym w pełni wykorzystano efekt produkcji wielkoseryjnej prowadzonej przez koncern VW.
Dzięki zastosowaniu modułów z Golfa 5 oraz Tourana możliwe było uzyskanie ponad 50-cio procentowego udziału zunifikowanych części. Przednia część pojazdu, wzorowana na Touaranie, została dostosowana do specyficznych wymagań pojazdu użytkowego. Nadwozie i wnętrze opracowano specjalnie dla Caddy.
Prezentowany Caddy, podobnie jak jego poprzednik, był dostępny w wersji furgon i kombi.
Jego wymiary zwiększyły się – długość: 4 405 mm, szerokość: 1 802 mm, wysokość: 1 833 mm, rozstaw osi: 2 682 mm. Wartością nie mającą sobie równych w tej klasie pojazdów jest ładowność – 750 kg.
Objętość przestrzeni ładunkowej Caddy – 3,2 m³, wzrosła o 300 litrów w stosunku do poprzednika. Łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają tylne drzwi skrzydełkowe lub klapa tylna. Montowane seryjnie po prawej stronie samochodu rozsuwane drzwi umożliwiają załadunek towaru z boku pojazdu.
Na zamówienie Caddy dostępny był z drugimi drzwiami bocznymi. Oferowane były także wersje bez drzwi bocznych.
Szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami wynosi 1 172 mm, a jej długość – 1 781 mm. Płaska podłoga pozwala na załadunek europalety.
Caddy Kombi jest pierwszym pojazdem w segmencie miejskich samochodów dostawczych zaprojektowanym w wersji siedmioosobowej. Drugi rząd siedzeń jest seryjnie dzielony w stosunku 1/3 do 2/3 i składany. Pozwala to na uzyskanie przestrzeni bagażowej o pojemności 2 305 litrów. Na życzenie montowany jest trzeci rząd siedzeń z miejscami dla 2 osób.
W prezentowanym VW Caddy montowane były cztery jednostki napędowe:
1,4 l o mocy 55 kW / 75 KM
1,6 l o mocy 75 kW/ 102 KM
1,9 l TDI z pompowtryskiwaczami, o mocy 77 kW / 104 KM
2,0 l SDI z pompowtryskiwaczami, o mocy 51 kW / 70 KM
źrodło: Volkswagen