Silnik 2.0 BlueHDi 150 dostępny jest również z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji, która charakteryzuje się:
- mniejszym zużyciem paliwa, głównie dzięki redukcji tarcia wewnętrznego
- szybkością zmiany przełożeń
- niższym poziomem wibracji dzięki wytłumieniu odgłosów pracy silnika
Ta nowa automatyczna przekładnia jest kompatybilna z technologią Stop&Start dzięki zastosowaniu zaworu, który umożliwia utrzymanie ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika.
Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla, w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami 1.6 e-HDi 90 i 1.6 e-HDi 115. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję „pełzania” (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia także zwiększają jej wydajność.
Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi. Mocnym atutem Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso jest przyjemność płynąca z jego prowadzenia. CITROËN GRAND C4 Picasso, o uznanym już przez użytkowników komforcie jazdy, w nowej generacji zyskuje jeszcze bardziej na reaktywności, zwrotności i łatwości prowadzenia, dzięki czemu jazda nim staje się przyjemna i odprężająca.
Redukcja masy i obniżenie środka ciężkości umożliwiły osiągnięcie kompromisu pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi, który zapewnia większą przyjemność prowadzenia, wyższy poziom bezpieczeństwa i ponadprzeciętny komfort zawieszenia, dzięki:
- zmienionemu mocowaniu amortyzatorów,
- zamocowaniu zawieszenia powyżej osi kół.
Uzyskano również godny uznania poziom komfortu akustycznego i wytłumienia wibracji, dzięki:
- zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla lepszej filtracji nierówności drogi
- wytłumieniu hałasów toczenia i filtracji przedniego zawieszenia;
- użyciu nowych podkładek elastycznych w tylnej części zawieszenia, składających się z dwóch rodzajów materiałów.
Większość tych ulepszeń osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowej modułowej platformy EMP2.
źródło: Citroen