Citroen C Crossover – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Citroën wprowadził C-Crossera w 2007roku. To najwyższej klasy model sportowo-użytkowy SUV. Propozycja marki nawiązuje swoimi właściwościami zarówno do samochodów o klasycznej sylwetce, jak i do samochodów z napędem na cztery koła, zapewniając przy tym parametry dynamiczne, przestronność i komfort na najwyższym poziomie.

Dzięki opływowej sylwetce i smukłym proporcjom (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,73m) C-Crosser ma sportowy wygląd i oferuje jednocześnie przestronne wnętrze (do 7 miejsc). Łączy komfort, dobre właściwości jezdne oraz wysoki poziom w zakresie ochrony środowiska (silnik HDi z filtrem cząstek stałych FAP).

C-Crosser wyróżnia się też wszechstronnością użytkową poprzez zastosowanie układu napędu na cztery koła, który umożliwia poruszanie się w trudnym terenie niezależnie od pory roku i warunków pogodowych oraz ze względu na modułową budowę wnętrza wychodzącą naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom i potrzebom użytkowników.

Dynamiczna sylwetka z klasą
C-Crosser to prawdziwy Citroën już na pierwszy rzut oka. Rozmieszczenie chromowanego logo marki oraz wydłużony kształt reflektorów wiernie odtwarzają stylizacyjne wyznaczniki najnowszych kreacji Citroëna.
Sylwetka C-Crossera jest jednocześnie wyrazem indywidualności nowego modelu. Podkreśla moc i solidność poprzez zaokrąglone linie błotników i nadkoli, dynamizm poprzez smukły profil i opadającą linię dachu oraz elegancję, dzięki zastosowaniu licznych chromowanych elementów wykończenia.

Idealna synteza komfortu i doskonałych właściwości jezdnych
Dynamiczny charakter C-Crossera jest widoczny w jego stylu zewnętrznym oraz potwierdzony obiektywnymi parametrami. C-Crosser jest bardzo dynamiczny i zwrotny. Wykorzystujące wiedzę i doświadczenie Citroëna zawieszenie C-Crossera (typu Mc Pherson z przodu i wielowahaczowe z tyłu) zapewnia idealne połączenie komfortu i stabilności jazdy. Te zalety są dodatkowo odczuwalne dzięki zastosowaniu specjalnego, 18-calowego ogumienia marki Michelin.

Silnik HDi: dobre osiągi i ochrona środowiska
W momencie wprowadzenia na rynek model C-Crosser będzie oferowany z nowym silnikiem wysokoprężnym 2,2 l HDi 156 KM WE (115 kW) współpracującym z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów.
Ekologiczny silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) może być zasilany biopaliwem o zawartości 30% biokomponentów (Diester). Silnik oferuje moment 380 Nm, wykazując bardzo korzystny bilans w zakresie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia
paliwa.

Napęd na cztery koła: gwarancją bezpiecznej jazdy
Układ przeniesienia napędu C-Crosser zapewnia kierowcy możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy: tryb z napędem na cztery koła, tryb z napędem na dwa koła oraz tryb lock, zalecany w przypadku warunków bardzo niskiej przyczepności.
Przełącznik umieszczony za dźwignią zmiany biegów umożliwia wybór napędu.


Modułowe wnętrze z myślą o różnorodnych potrzebach
C-Crosser wyróżnia się bardzo łatwą w obsłudze modułową budową wnętrza. Bardzo szybko i bez wysiłku może być dostosowany do różnych potrzeb użytkowników.
C-Crosser może przewozić do 7 pasażerów dzięki trzeciemu rzędowi z dwoma siedzeniami, całkowicie wsuwanymi pod podłogę. Kanapa w drugim rzędzie może być regulowana wzdłużnie na odległość 80 mm, oferując komfort pasażerom lub zwiększając przestrzeń ładunkową. Kanapa składa się elektrycznie w systemie portfelowym w proporcjach 2/3 – 1/3 za pomocą przełączników umieszczonych w bagażniku.

Bagażnik. Po opuszczeniu oparć foteli można uzyskać płaską powierzchnię podłogi, która tworzy idealną przestrzeń ładunkową. Bagażnik C-Crossera otwiera się dwuczęściowo. Dopuszczalne obciążenie klapy dolnej wynosi 200 kg, co ułatwia załadunek dużych i ciężkich przedmiotów, a jednocześnie może być wykorzystane do siedzenia.

Citroen C Crossover - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

źródło: Citroen