Najmniejszy samochód marki Citroën z segmentu A produkowany w latach 1986-1998.
Prezentacja AX wprowadziła sporą rewolucję, gdyż elementy najbardziej narażone na odkształcenia były wytworzone z blachy przemysłowej o zwiększonej wytrzymałości.
Samochód był dostępny z silnikami benzynowymi od pojemności 0,9 do 1,4l. W 1988 roku zaprezentowano Citroena AX z silniki diesla o pojemności 1,4l, który w 1994 roku został zastąpiony silnikiem 1,5l.
Przez pewien czas AX robił furorę jako auto z silnikiem diesla 1,4l (55KM) spalające poniżej 4l ropy na 100km. Na wynik prawdopodobnie wpłynęła też niska masa własna auta wynosząca około 700kg.
W roku 1991 AX przeszeł facelifting. Zmieniono m.in. deskę rozdzielczą, kształt zderzaków, kierownicę, elementy wykończenia wnętrza oraz poprawiono jakość. Dodatkowo konstruktorzy wyciszyli wnętrze auta. W tym samym roku karoseria Citroena AX była podwójnie ocynkowana.
Później na bazie modelu AX stworzono Citroena Saxo oraz Peugeota 106.
Następcą modelu AX został model Saxo.
Oprócz wersji z silnikiem diesla występują też silniki benzynowe:
1.0 dm³ 33 kW (45 KM)
1.1 dm³ 44 kW (60 KM)(najpopularniejszy)
1.4 dm³ 55 – ~68 kW (75- ~ 100 KM)
źródło: Citroen