Samochód klasy średniej produkowany w latach 1982 – 1994. W sumie przez 14 lat produkcji powstało 2 315 739 egzemplarzy tego popularnego modelu.
Producent oferował model BX z dwiema wersjami nadwozia: 1. pięciodrzwiowego hatchbacka, 2. kombi. Mimo, że auto przewidziane było dla pięciu osób tak naprawdę wygodnie mogły nim podróżować 4 osoby. Bezpośrednio na komfort podróżowania wpływało także zastosowane zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji.
Nadwozie auta wykonano w dużej części z kompozytów (m.in. pokrywa silnika w wielu wersjach, tylna klapa bagażnika w każdej wersji, poszycie tylnych słupków wersji Berline). Citroën BX to jedno z niewielu aut koncernu PSA o wysoce modułowej konstrukcji. Taka budowa obniżała koszt produkcji wielu różnych wariantów wyposażeniowych.
W 1986 roku model BX przeszedł facelifting. Wprowadzono wówczas zabezpieczenie antykorozyjne po postaci dwustronnego cynkowania wszystkich blach. Dodatkowo całe podwozie powlekane było PVC.
Odnośnie jednostek napędowych: dostępne były cztery silniki benzynowe o pojemności od 1,1l do 1,9l oraz dwa diesle 1,8l i 1,9l.
BX oferowany był w bardzo różnych wersjach wyposażenia dodatkowego. Można było dokupić m.in. klimatyzację, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę. Powstało też około 5000 egzemplarzy w twz. wersji specjalnej wyposażonej np. w cyfrową deskę rozdzielczą.
foto: Citroen