X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

chevrolet cruze dane techniczne, spalanie

Strona główna -> Chevrolet -> Cruze

 



Wersja 1,8-litrowa oferuje jeszcze większe osiągi, z 141 KM/104 kW przy 6 200 obr./min. i szczytowym momentem obrotowym 176 Nm przy 3 800 obr./min., włącznie z 85% przy zaledwie 2 000 obr./min. rosnących do 6 300 obr./min. W kategoriach mocy wyjściowej na litr, ten silnik znajduje się wśród najwydajniejszych na rynku.

Przy manualnej skrzyni biegów, te silniki zapewniają przyspieszenie od zera do 100 km/h w ciągu odpowiednio 12,5 oraz 10 sekund, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7 oraz 6,8 l/100 km.

Nowy, 16-zaworowy, 2,0-litrowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką doładowującą, rozwijający 150 KM/110 kW, zwiększa moc samochodu przy jeszcze większej oszczędności. Poprawiona ekonomika zużycia paliwa - 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym - oferuje możliwość jazdy z zasięgiem ponad 1.000 km. Standardowo jest on wyposażony w bezobsługowy wydechowy filtr cząsteczek.

Konstrukcja z układem „common rail" i wtryskiem wielopunktowym obejmuje turbosprężarkę doładowującą o zmiennej geometrii łopatek wirnika (VGT). Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 320 Nm przy zaledwie 2.000 obr./min., ten silnik umożliwia przyspieszenie od zera do 100 km/h w ciągu 10 sekund oraz, co bardziej imponujące, od 80 do 120 km/h w 12,5 sek. Na piątym biegu. W końcu tego roku dołączy do niego wersja o mocy 125 KM/92 kW.

Silnik 1,6-litrowy jest montowany standardowo w wariantach podstawowym i LS, podczas gdy silnik 1,8-litrowy jest standardowy dla wersji LT i opcjonalny dla LS. Oba są dostępne z manualną skrzynią pięciobiegową lub nową sześciobiegową skrzynią automatyczną, pierwszą w segmencie Chevroleta.

2,0-litrowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką doładowującą jest montowany tylko w wariantach LT, a wersja 125 KM/92 kW będzie oferowana wraz z wariantami podstawowym i LS. Oba te silniki są dostępne tylko z manualną skrzynią biegów.

We wszystkich wersjach silnikowych, uniwersalna przednia rama pomocnicza, stanowiąca podstawę montażową silnika i skrzyni biegów, jest zamocowana w swoim położeniu za pomocą czterech tulejek gumowych. Ten 'izolowany' montaż pomaga w zmniejszeniu przenoszenia drgań od silnika i hałasu od jezdni do wnętrza kabiny.


Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy. Układy zawieszenia, hamulcowy i kierowniczy Cruze zostały opracowane na europejskich drogach w celu spełnienia wymagań europejskich klientów. Charakteryzujący się wyważeniem pomiędzy zwrotnością a komfortem jazdy, Cruze oferuje kierowcy wysoki stopień 'zespolenia' z samochodem równocześnie zapewniając łatwe i płynne prowadzenie.

W porównaniu do swojego poprzednika, Cruze korzysta z większej powierzchni, co przyczynia się do stabilniejszego prowadzenia. Rozstaw kół przednich jest zwiększony do 1.544 mm (o 64 mm) a rozstaw kół tylnych do 1.558 mm (o 78 mm), podczas gdy wynoszący 2.685 mm rozstaw osi jest o 85 mm większy. Proporcjonalnie większy wzrost rozstawu kół zapewnia samoistnie lepsze właściwości w zakresie przyczepności do jezdni.

« < 1 2 3 4 5 > »