Chevrolet Epica – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Następca Chevroleta Evanda. Jego produkcję rozpoczęto na początku 2006 roku. Europejska premiera Epica miała w marcu 2006 roku na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Z końcem 2008 roku przedstawiono nieznacznie odświeżoną wersję Chevroleta Epica. Zmiany objęły tylną część nadwozia, gdzie zastosowano nowy zderzak, lampy oraz zmieniona została listwa ozdobna na klapie bagażnika. W wyposażeniu dodatkowym znalazł się pakiet „Chrome” w skład, którego wchodzą chromowane listwy progowe, klamki zewnętrzne oraz obudowy lusterek bocznych.

Epica jest flagowym reprezentantem filozofii Chevroleta określanej jako „wysoka wartość za atrakcyjną cenę”. Sedan długości 4,81 metrów oferuje przestrzeń i komfort prowadzenia jak z górnego poziomu klasy średniej, lecz przy dużo niższej cenie. Dzięki swojej sportowej i stylowej linii, Epica dokładnie odpowiada dzisiejszym gustom europejskich kierowców. To samo można powiedzieć o ofercie silników, która, oprócz dwóch montowanych poprzecznie benzynowych jednostek sześciocylindrowych w układzie rzędowym, obejmuje również nowoczesny silnik wysokoprężny o mocy 150 KM. Epica jest  oferowana także z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Może ona być połączona z wszystkimi trzema silnikami, przez co oferuje szeroki zakres przełożeń i jeszcze bardziej poprawia osiągi i efektywność zużycia paliwa tego najwyżej plasującego się w swojej grupie sedna.


We wnętrzu najlepszego z sedanów Chevroleta użyte zostały ulepszone materiały, co uatrakcyjnia wygląd i daje lepsze odczucia w dotyku tablicy przyrządów oraz konsoli centralnej. Epica oferowana jest ze zmieniarką płyt CD oraz złączami USB i Bluetooth w ramach wyposażenia standardowego. Opcjonalny system nawigacji zawiera kompletną mapę Europy.

źródło: General Motors