Pierwszy, koncepcyjny Chevrolet Volt z napędem elektrycznym przedstawiony został na Salonie Motoryzacyjnym w Detroit w 2007 roku. Salon Motoryzacyjny Paryż 2010 poprzedzał moment rozpoczęcia sprzedaży samochodu na wybranych rynkach amerykańskich. Produkcję Volta w Europie zaplanowano na rok 2011, przy czym pierwsze pojazdy na drogach europejskich pojawią się jeszcze przed rokiem 2012.
Chevrolet Volt jest pojazdem z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu i różni się od pojazdu hybrydowego tym, że koła pojazdu są zawsze napędzane przez silnik elektryczny. Jako podstawowe źródło zasilania Volt wykorzystuje energię elektryczną, zaś benzyna stanowi wtórne źródło jej generowania. W praktyce pojazdy z napędem hybrydowym zwykle wymagają obu źródeł – silnika i akumulatora – aby zapewnić pełne osiągi pojazdu. W pojeździe hybrydowym silnik benzynowy jest zazwyczaj większym z dwóch źródeł napędu i zapewnia większość mocy podczas wymagających wysokiej mocy manewrów.
Volt zdecydowanie różni się od innych pojazdów z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Przejeżdża do 60 kilometrów zasilany energią elektryczną pochodzącą z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Po jego rozładowaniu uruchomiony zostaje generator wytwarzający energię napędzającą silnik elektryczny, a jednocześnie podtrzymujący ładowanie akumulatora i tym samym zwiększający zasięg Volta do ponad 500 kilometrów.
Volta podłączyć można do domowego gniazdka 230V i naładować w ciągu niecałych trzech godzin.
Zastosowany w Volcie „licznik efektywności”, znajdujący się na tablicy przyrządów, pozwala kierowcy na bieżącą kontrolę efektywności jazdy, zaś przycisk „zielonego liścia” zapewnia dostęp do informacji dotyczących zasilania, ładowania i poziomu energii elektrycznej. Kierowca będzie w stanie określić harmonogram ładowania wewnątrz pojazdu lub zdalnie, w oparciu o porę dnia lub koszt.
Niezależnie od przeznaczenia i celu Volt stanowi konwencjonalny, pięciodrzwiowy hatchback z napędem na przednie koła, oferujący odpowiednią przestrzeń czterem pasażerom, a także 300-litrowy bagażnik.
Przy momencie obrotowym rzędu 370 Nm Volt rozpędza się do 100 km/godz. w ciągu zaledwie dziewięciu sekund i rozwija maksymalną prędkość 161 km/h. Porównywalny z osiąganym przez konwencjonalne układy napędowe, natychmiastowy moment obrotowy Volta zapewnia wrażenia kojarzone z potężną, sześciocylindrową jednostką.
źródło: General Motors