X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

bmw x3, dane techniczne, spalanie

Strona główna -> BMW -> X3 -> 2 (2010-dziś)

 



Nowa konstrukcja zawieszenia, zoptymalizowany system xDrive oraz unikalne opcje w zakresie idealnego dopasowania dynamiki i komfortu. Nowe BMW X3 wyposażono w standardzie w stały napęd wszystkich kół BMW xDrive, sterowany elektronicznie system, który zapewnia zmienny rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś. Jednostka sterująca, którą połączono z systemem dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) reaguje szybko i precyzyjnie, odpowiednio wcześnie zapobiegając możliwej nad- lub podsterowności. Dzięki innowacyjnym modyfikacjom mającym na celu podniesienie dynamiki jazdy, inteligentny napęd na cztery koła nie tylko optymalizuje właściwości trakcyjne, ale przede wszystkim poprawia zachowanie i prowadzenie pojazdu w zakrętach. Nawet podczas spokojnego i równomiernego pokonywania łuku drogi do kół osi tylnej przekazywany jest moment obrotowy o większej wartości. Dostępny w opcji układ Performance Control jeszcze wyraźniej poprawia własności jezdne i jakość prowadzenia BMW X3. Na łuku drogi wyhamowywane zostaje tylne koło znajdujące po wewnętrznej i jednocześnie zwiększana jest moc napędowa, dzięki czemu pojazd idealnie się prowadzi. W efekcie zwiększa to dynamikę pokonywania zakrętów i zapewnia najlepszą możliwą przyczepność.

BMW X3 posiada również całkowicie przeprojektowany układ zawieszenia. Oś przednia z dwuprzegubową kolumną amortyzującą oraz oś tylna z konstrukcją wielowahaczową tworzą konstrukcję zawieszenia, która gwarantuje odpowiednie warunki do zapewnienia wysokiego komfortu podróży oraz znakomitych właściwości jezdnych. Po raz pierwszy w modelu BMW X3 zastosowano elektromechaniczny układ kierowniczy ze wspomaganiem (EPS) wraz z funkcją Servotronic, dzięki czemu siła wspomagania zależna jest od prędkości pojazdu i znacznie poprawia się precyzja prowadzenia. Nowością jest dostępny w opcji układ kierowniczy o zmiennej, sportowej charakterystyce, który ogranicza stopień skrętu koła kierownicy potrzebny do skręcenia przednich kół. Dzięki takiemu rozwiązaniu, czynności takie jak parkowanie, pokonywanie zakrętów czy manewry wykonywane na skręconych kołach wymagają mniejszego wysiłku.

System dynamicznej kontroli pracy amortyzatorów (DDC) dostępny jest w nowym BMW X3 za dopłatą. Sterowane elektronicznie amortyzatory dostosowują charakterystykę swej pracy do podłoża po jakim porusza się pojazd oraz do aktualnego stylu jazdy kierowcy. Kierujący ma wpływ na dobór charakterystyki pracy amortyzatorów poprzez system dynamicznej kontroli (DCS). Funkcja ta, po raz pierwszy dostępna w BMW X, umożliwia kierowcy wybór między różnymi trybami jazdy, tzn. NORMAL, SPORT oraz SPORT+. Wyboru dokonuje się przy pomocy przełącznika w konsoli środkowej. Wybranie konkretnego trybu jazdy ma istotny wpływ nie tylko na charakterystykę pracy amortyzatorów, ale również na dynamikę przyśpieszania, czas reakcji silnika, charakterystykę pracy układu kierowniczego, wysokość progów ingerencji układu DSC oraz – w zależności od wybranej opcji – na dynamikę zmiany przełożeń automatycznej skrzyni biegów. Wszystkie te elementy tworzą razem znakomicie wyważoną konfigurację.

Jak wszystkie modele serii X, nowe BMW X3 również posiada nadwozie o wysokiej wytrzymałości na skręcanie, precyzyjnie poprowadzone elementy wzmacniające jego sztywność oraz duże strefy kontrolowanego zgniotu. Pakiet bezpieczeństwa obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli, napinacze i ograniczniki siły napięcia oraz aktywne zagłówki przednich foteli, a także system montowania fotelików dziecięcych ISOFIX dla tylnych siedzeń.

« < 1 2 3 4 > »