BMW Serii 1 F20 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowa edycja pioniera radości z jazdy w segmencie kompaktowych samochodów premium; BMW serii 1 również w drugiej generacji jedynym samochodem z napędem tylnym w tej klasie; teraz jeszcze bardziej sportowy i wydajny; znaczny wzrost komfortu jazdy i przestronności; doskonałe wnętrze i ekskluzywne wyposażenie; wyraźna pozycja indywidualisty w swoim segmencie; wyjątkowe zalety w zakresie prowadzenia, innowacyjnych technologii, estetyki i jakości premium.


Nowe BMW serii 1 w wersji 5-drzwiowej z masywnie ukształtowaną karoserią hatchback; szlachetna, niepowtarzalna stylistyka o sportowo smukłej sylwetce, typowych proporcjach BMW i wyraziście wymodelowanych powierzchniach; młodzieńczy i żywy wygląd ogólny uzupełniony elementami stylistycznymi wskazującymi na dojrzały charakter auta i status premium nowego BMW serii 1; nowe możliwości indywidualizacji dzięki liniom stylistycznym: BMW Sport Line i BMW Urban Line o ekskluzywnej stylistyce i wyposażeniu karoserii i wnętrza.


Po raz pierwszy wyłącznie silniki benzynowe i wysokoprężne w nowej technologii BMW TwinPower Turbo; nowa generacja silników benzynowych o mocy 100 kW/136 KM w BMW 116i oraz 125 kW/170 KM w BMW 118i przy pojemności 1,6 l w obu przypadkach; zmodernizowane w szerokim zakresie silniki wysokoprężne o pojemności 2,0 l i mocy 85 kW/116 KM w BMW 116d, 105 kW/143 KM w BMW 118d oraz 135 kW/184 KM w BMW 120d; ponadto w przygotowaniu: uzupełnienie oferty modeli o BMW 116d EfficientDynamics Edition z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 l, mocy 85 kW/116 KM, z dodatkowymi środkami ograniczającymi zużycie paliwa, emisja CO2 wynosząca 99 g/km w cyklu pomiarowym UE.


BMW serii 1 znów prekursorem w zastosowaniu technologii BMW EfficientDynamics: pierwszy samochód w tym segmencie z opcjonalną ośmiostopniową skrzynią automatyczną; jedyne na świecie połączenie funkcji Auto Start Stop ze skrzynią manualną jak i automatyczną; tryb ECO PRO aktywowany standardowym przełącznikiem właściwości jezdnych.


Wyraźnie zoptymalizowany komfort jazdy i wyjątkowe właściwości prowadzenia dzięki napędowi tylnemu, wzdłużnej pozycji silnika, idealnemu rozkładowi mas na osie i wysokiej jakości układowi jezdnemu; oś przednia z amortyzatorami na podwójnych przegubach, pięciowahaczowa oś tylna; doskonale precyzyjne elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wolne od wpływów napędu; opcjonalnie oferowany adaptacyjny sportowy układ kierowniczy; stabilizacja jazdy DSC z DTC i elektroniczną funkcją blokady tylnego mechanizmu różnicowego w standardzie.

Długość karoserii większa niż w poprzednim modelu o 85 mm, rozstaw osi o 30 mm, rozstaw kół z przodu i 51 mm, rozstaw kół z tyłu o 72 mm; na korzyść wnętrza i sportowego wyglądu wpływ ma też większa o 17 mm szerokość auta przy niezmienionej wysokości; przestrzeń na nogi z tyłu większa o 21 mm, pojemność bagażnika zwiększona o 30 l do 360 l; możliwość zwiększenia przestrzeni bagażowej dzięki składanemu oparciu kanapy tylnej (dzielonemu opcjonalnie w proporcjach 40 : 20 : 40) nawet do 1200 l; duża liczba schowków, półek i uchwytów na napoje.

CZYTAJ DALEJ  Mini One II - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

Lepsza zwinność i ochrona pasażerów dzięki strukturze karoserii wyjątkowo odpornej na skręcanie; bogate wyposażenie bezpieczeństwa, m.in. poduszki przednie, boczne i chroniące głowę.

Wysoka jakość wyposażenia wnętrza z deską rozdzielczą zorientowaną na kierowcę; doskonała jakość materiałów i wykonania; monitor pokładowy opcjonalnego systemu obsługi iDrive w postaci płaskiego monitora zintegrowanego na stałe z deską rozdzielczą.


Bogaty, niespotykany w tej klasie wybór opcjonalnych systemów asystujących i usług mobilnościowych BMW ConnectedDrive: asystent świateł drogowych, reflektory adaptacyjne, asystent parkowania, kamera cofania, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z ostrzeganiem przed najechaniem, tempomat z funkcją hamowania, funkcja Speed Limit Info i No Passing Info, dostęp do Internetu, rozszerzona integracja smartfonów i odtwarzaczy muzycznych, Real-Time Traffic Information i aplikacje do odbioru radia internetowego oraz korzystania z Facebooka i Twittera.


Warianty modelowe:

BMW 118i:sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka Twin Scroll, wtrysk bezpośredni High Precision Injection, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 1598 cm3, moc: 125 kW/170 KM przy 4800 obr/min, maks. moment obrotowy: 250 Nm przy 1.500-4.500 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 7,4 s, prędkość maksymalna: 225 km/h, średnie zużycie paliwa*: 5,8-5,9 l/100 km, emisja CO2*: 134-137 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 116i:sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka Twin Scroll, wtrysk bezpośredni High Precision Injection, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 1598 cm3, moc: 100 kW/136 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 220 Nm przy 1.350-4.300 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa*: 5,5-5,7 l/100 km, emisja CO2*: 129-132 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 120d:czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu, wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar), pojemność: 1955 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 380 Nm przy 1.750-2.750 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 7,2 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa*: 4,5-4,6 l/100 km, emisja CO2*: 119-122 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 118d:czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu, wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maks. ciśnienie wtrysku: 1600 bar), pojemność: 1955 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1.750-2.500 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 8,9 s, prędkość maksymalna: 212 km/h, średnie zużycie paliwa*: 4,4-4,5 l/100 km, emisja CO2*: 115-118 g/km, norma emisji spalin: EU5.

BMW 116d:czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo, w którego skład wchodzą: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu, wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi (maks. ciśnienie wtrysku: 1600 bar), pojemność: 1955 cm3, moc: 85 kW/116 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1.750-2.500 obr/min, przyspieszenie [0-100 km/h]: 10,3 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa*: 4,3-4,5 l/100 km, emisja CO2*: 114-117 g/km, norma emisji spalin: EU5.

CZYTAJ DALEJ  Opel Vectra A — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: BMW