BMW X1 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zwinność, wszechstronność i nowoczesny charakter BMW X1 gwarantują zupełnie nowe wrażenia z jazdy w segmencie kompaktowych aut klasy premium. Tym samym oferta modeli BMW X wzbogaca się o kolejną innowacyjną koncepcję pojazdu.

 

Stylistyka karoserii BMW X1 wyraża pewną siebie elegancję, wszechstronne uzdolnienia sportowe i spontaniczną zwinność. Typowe cechy i właściwości modelu BMW X znalazły nowoczesną interpretację po raz pierwszy w segmencie kompaktowych aut klasy premium.

 

Wnętrze BMW X1 cechuje klarowna funkcjonalność i nowoczesność. Typową dla BMW orientację na kierowcę podkreślają dodatkowo wysunięte ku przodowi linie kokpitu. Wysokiej jakości materiały i naturalna kolorystyka podkreśla młodzieńczą i dynamiczną aurę samochodu. Wyższa pozycja siedzenia, przestronne wnętrze, wiele schowków i wnętrze umożliwiające wszechstronne wykorzystanie tworzą idealne warunki do zwinnego i spontanicznego poruszania się BMW X1 w środowisku miejskim. Trzy miejsca z tyłu oferują swobodę ruchów. Oparcie siedzeń tylnych ma regulację nachylenia i składa się w proporcjach 40/20/40. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 420 do 1350 l. Opcjonalnie oferowany jest obsługiwany elektrycznie szklany dach panoramiczny.

 

Nowoczesna technologia napędu pozwala BMW X1 na nieprzeciętne osiągi i maksymalną wydajność. W zależności od wersji oferowane są mocne, ekonomiczne i niskoemisyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive oraz bogaty pakiet elementów BMW EfficientDynamics wraz z odzyskiem energii hamowania, funkcją Auto Start Stop i wskaźnikiem zmiany biegu. Wybitnie wydajne jest BMW X1 sDrive18d z napędem tylnym o średnim zużyciu paliwa według cyklu pomiarowego UE 5,2 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 136 g/km.

 

Zaawansowany układ jezdny BMW X1 obejmuje oś przednią z dwuprzegubowymi wahaczami pchanymi lub, odpowiednio, aluminiową oś przednią z dwuprzegubowymi wahaczami wleczonymi oraz pięciowahaczową oś tylną o lekkiej konstrukcji stalowej, wysokoprecyzyjne systemy wspomagania układu kierowniczego, wydajne hamulce, układ dynamicznej kontroli stabilności z trybem dynamicznej kontroli trakcji (DSC + DTC), a opcjonalnie również układ Performance Control.

 

Struktura karoserii BMW X1 została zaprojektowana pod kątem maksymalnej ochrony pasażerów. W skład wyposażenia standardowego wchodzą automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, przednie i boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne oraz dwustopniowe światła stop i światła dzienne. W wyposażeniu dodatkowym oferowane są reflektory ksenonowe, reflektory adaptacyjne i asystent świateł drogowych.

W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Business i Professional BMW X1 wyposażone jest w system obsługi BMW iDrive nowej generacji z kontrolerem i przyciskami bezpośredniego wyboru na konsoli środkowej, harmonijnie wkomponowanym w deskę rozdzielczą monitorem pokładowym i przyciskami ulubionych funkcji znajdującymi się pod panelem obsługi klimatyzacji oferowanej w wyposażeniu standardowym. Alternatywnie do standardowego systemu audio oferowane są wysokiej jakości systemy HiFi.


Standardowe wejścia AUX In można uzupełnić o złącze USB. Ponadto oferowane są różne systemy wspomagające kierowcę oraz usługi BMW ConnectedDrive.

 

Wersje silnikowe:

BMW X1 xDrive28i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układem VALVETRONIC i Double Vanos, pojemność: 2996 cm3, moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr/min, maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2600-3000 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 6,8 s, prędkość maksymalna: 205 km/h (230 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości), średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 / 100 km, emisja CO2 wg UE: 219 g/km, norma emisji spalin: Euro 5

 

BMW X1 xDrive23d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, pojemność: 1995 cm3, moc: 150 kW / 204 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 2000-2500 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 7,3 s, prędkość maksymalna: 205 km/h (223 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości), średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 / 100 km, emisja CO2 wg UE: 167 g/km, norma emisji spalin: Euro 5

 

BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, pojemność: 1995 cm3, moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750_3000 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 8,4 s, prędkość maksymalna: 205 km/h (213 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości), średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 / 100 km, emisja CO2 wg UE: 153 g/km, norma emisji spalin: Euro 5

 

BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, pojemność: 1995 cm3, moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750_3000 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 8,1 s, prędkość maksymalna: 205 km/h (218 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości), średnie zużycie paliwa wg UE: 5,3 / 100 km, emisja CO2 wg UE: 139 g/km, norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 xDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, pojemność: 1995 cm3, moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750_2500 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 10,1 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 / 100 km, emisja CO2 wg UE: 150 g/km, norma emisji spalin: Euro 5

 

BMW X1 sDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, pojemność: 1995 cm3, moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750_2500 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 9,6 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 / 100 km, emisja
CO2 wg UE: 136 g/km, norma emisji spalin: Euro 5

 

źródło: BMW