X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi a3 sportback 8p dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A3 -> 8P (2003-2012)

 



Benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra w wersji z manualną skrzynią biegów może być na życzenie dostosowana do tańszego od benzyny etanolu E 85. Diesel o mocy 77 kW (105 KM) służy jako napęd dla niezwykle efektywnego wariantu 1.9 TDI e, który dzięki wielu modyfikacjom zadowala się jedynie 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Także wśród pozostałych jednostek napędowych wartości spalania znacznie się obniżyły, nawet o 15 procent. W 1.8 TFSI oraz 2.0 TFSI, blisko z nim spokrewnionym pod względem technicznym, zoptymalizowano tarcie i zastosowano nowe średnice cylindrów, tłoki i pompy olejowe.

Hightech Audi: nowe układy przeniesienia siły
Rozbudowany, a tym samym jeszcze atrakcyjniejszy jest program przekładni. Prawie wszystkie silniki połączono seryjnie z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami. W 1.6 i 1.9 TDI zamontowano przekładnię pięciobiegową, a jednostki 3.2 wyposażane są wyłącznie w dwusprzęgłową S-tronic, która jest teraz również dostępna jako opcja dla wszystkich silników. Supernowoczesna S-tronic zmienia biegi ekstremalnie szybko i wygodnie. Kierowca może wybrać tryb całkowicie automatyczny lub zmieniać przełożenie manualnie przy użyciu dźwigni lub seryjnymi przełącznikami na sportowej skórzanej kierownicy (od 103 kW / 140 KM).

S-tronic przy silniku sześciocylindrowym, przy 2.0 TFSI i w silnikach wysokoprężnych ma sześć biegów, podczas gdy 1.6, 1,4 TFSI i 1,8 TFSI współpracują z nową siedmiobiegową S-tronic. Jej oba sprzęgła pracują na sucho. Obchodzą się one zatem bez własnego zasilania olejem, co poprawia ich i tak już wysoki stopień sprawności. Na wzór przekładni sportowych siedem biegów umieszczone jest blisko siebie, ostatni jednak ma długie przełożenie obniżające prędkość obrotową, co również wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Oferta napędu quattro, pod względem której A3 nie ma konkurencji wśród kompaktowych samochodów premium, również została rozszerzona. Napęd na wszystkie koła jest dostępny dla pięciu silników: 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3,2 (seryjnie) i obu 2.0 TDI. W najnowszej wersji tego napędu centralne, hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe reaguje jeszcze szybciej, jeżeli chodzi o zmianę rozkładu sił napędowych pomiędzy osiami. Dla kierowcy oznacza to znaczą poprawę stabilności, trakcji i dynamiki.

Dynamiczne zawieszenie, należące także do wyposażenia seryjnego, sprowadza bezpieczeństwo, dynamikę i komfort do wspólnego mianownika. Fascynująca precyzja, z jaką dają się prowadzić Audi A3 i A3 Sportback, oraz ich harmonijny charakter jest wynikiem zastosowania doskonale przemyślanych rozwiązań, takich jak czterowahaczowa tylna oś i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Dostępne jako opcja zawieszenie sportowe obniża nadwozie o 15 milimetrów; w wersji Ambition jest ono montowane seryjnie, razem z 17-calowymi kołami ze stopu metali lekkich. Opcjonalna przednia szyba ze szkła izolującego akustycznie (seryjnie w Ambiente) poprawia ponadto komfort i akustykę wnętrza.

« < 1 2 3 4 > »