


Zawieszenia. Alfa Romeo 4C posiada technologicznie zaawansowany schemat zawieszenia - wielowahaczowe w przypadku zawieszenia przedniego, oraz ewolucję schematu McPherson dla zawieszenia tylnego – zapewniający maksymalną zwinność i przyczepność do drogi. To rozwiązanie, w połączeniu z napędem na tylne koła oraz niezwykłym stosunkiem masy do mocy, stanowi gwarancję przyjemności prowadzenia samochodu Alfa Romeo, również dzięki rozłożeniu obciążenia (40% na oś przednią i 60% na oś tylną). Poza tym, dla osób pragnących uzyskać maksymalne osiągi dostępny będzie komplet zawieszenia ze specjalną regulacją amortyzatorów oraz drążkiem stabilizującym tylnym.
Układ hamulcowy, koła i układ kierowniczy. W celu zapewnienia skutecznego hamowania również w intensywnych warunkach jazdy, układ hamulcowy posiada cztery perforowane samowentylujące tarcze z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami Brembo na osi przedniej. Dodatkowo, aby „przykleić” samochód do drogi, wybrano opony o różnej średnicy i szerokości dla osi przedniej i tylnej (dwa dostępne warianty, 17”-18” i 18”-19”) specjalnie zaprojektowane w celu zagwarantowania doskonałych osiągów (przewidziany jest również zestaw opon z bardziej miękkich mieszanek w celu poprawy przyczepności). Zgodnie z przeznaczeniem samochodu, układ kierowniczy Alfy 4C nie jest wyposażony w serwo-wspomaganie: dzięki temu udało się nie tylko zaoszczędzić dodatkowy ciężar, lecz przede wszystkim dodatkowo podkreślić „przyjemność” jazdy, utrzymując odpowiedni nacisk na kierownicę dzięki ogólnej lekkości pojazdu.
Osiągi prawdziwego „supercar”.Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i technologiczne zastosowane w modelu Alfa Romeo 4C zapewniają temu samochodowi osiągi prawdziwego „supercar” i wyjątkową przyjemność czerpaną z jazdy. Świadczy o tym maksymalna prędkość wynosząca ponad 250 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągane w zaledwie 4,5 sekund, 1,1 g przyspieszenia promieniowego na łuku oraz 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu.
źródło: Fiat