X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

alfa romeo 156 dane techniczne

Strona główna -> Alfa Romeo -> 156

 



Alfa Romeo 156

Auto klasy średniej , dostępne w dwóch wersjach nadwozia - sedan i kombi (tzw. sportwagon). Następca Alfy Romeo 155. Wprowadzony na rynek w 1997 roku.

 

Model 156 zastąpił Alfę 155, utrzymując przy tym gamę silników Twin Spark i kilka rozwiązań technicznych. Stylistyka samochodu nawiązuje do poprzednich modeli Alfa Romeo, jednak sylwetka 156 była dużo bardziej opływowa, a co za tym idzie nowoczesna.

 

Alfa Romeo 156 zdobyła tytuł samochodu roku 1998.

 

Prócz silników Twin Spark oferowano dwa widlaste sześciocylindrowce o pojemności 2.5 L i 3.2 L oraz dwa silniki diesla, w których po raz pierwszy w samochodzie zastosowano układ wtrysku bezpośredniego common rail zwany Unijet.


W 1999 roku gama modeli została wzbogacona o wersję z silnikiem 2.0 Twin Spark oraz systemem zmiany biegów przy kierownicy Selespeed oraz o wersję Q system z silnikiem o pojemności 2,5L i czterostopniową, automatyczną skrzynią biegów.


Ofertę modelu wzbogacono o wersję kombi zwaną Sportwagon w 2000 roku.


W lutym 2002 roku na rynek wprowadzono usportowioną wersję GTA wyposażoną w widlastą szóstkę o pojemności 3.2 L sprzężoną z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Z zewnątrz wyróżniała się ona obniżonym zawieszeniem i bodykitem. Zaprzestano produkcji wersji GTA w październiku 2005 roku, ze względu na słaby popyt i zbliżanie się premiery następcy - Alfa Romeo 159.

 

W marcu 2002 roku zmodyfikowano wnętrze Alfy 156. Zmieniono kierownicę, konsolę środkową (dodano elementy z chromu, elektroniczne wyświetlacze), nad konsolą pojawił sie wyświetlacz komputera (podawane tam są takie informacje jak temp. na zewnątrz, ilość przejechanych kilometrów, średnie spalanie, spalanie chwilowe, średnia prędkość). Do oferty dodano również nowy silnik, a mianowicie jednostkę beznynową 2.0 JTS z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrdnim, które potem stosowane były w Alfach 159.

 

W 2003 roku Alfę 156 poddano faceliftingowi, zmieniając przód i tył, który zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Usunięto z oferty silnik V6 o pojemności 2.5 L.

 

W 2004 roku wprowadzono wersje z napędem na obie osie, które nazwano Crosswagon Q4 i Sportwagon Q4.

 

Alfę 156 przestano produkować w 2006 roku. Zastąpił ją model Alfa Romeo 159.

 


Masa własna od 1340kg
 

źródło: Fiat