VW Passat CC – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Volkswagen Passat CC to niepowtarzalna karoseria, wnętrze ze sportowymi fotelami także w drugim rzędzie, doskonałe systemy napędowe oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, rodem z klasy wyższej, tworzą samochód dotychczas niespotykany w segmencie Passata. Passat CC jest jednocześnie elegancką limuzyną i dynamicznym coupé. Koncepcja i stylistyka tego Volkswagena wytyczają nowe standardy z dala od głównych trendów w motoryzacji.

Premiera w Volkswagenie: Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC. Po raz pierwszy w Volkswagenie został zastosowany system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu „Lane Assist” oraz nowe „adaptacyjne zawieszenie DCC”. Kolejna nowoczesna technologia to system parkowania „Park Assist” oraz „automatyczna regulacja odległości ACC” z układem skracającym drogę hamowania „Front Assist”.

Panoramiczny podnoszony dach
: Całkowitą nowością jest także od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości, 1.120 mm szerokości i zajmuje cały przód, aż do słupków B. Elektryczny „panoramiczny podnoszony dach” można unieść w górę o 40 mm.

Wśród nowoczesnych rozwiązań są rzeczy, które podczas eksploatacji szybko ujawniają swoje zalety. Jednym z nich jest wyjątkowa prowadnica bocznych szyb w pozbawionych ram drzwiach, zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w Passacie CC jest aktywna klimatyzacja foteli, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny – Phaetona.

 

Także sterowanie automatyczną klimatyzacją („Climatronic”) jest nowością oferowaną przez Passata CC. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji. Nowy wygląd i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak w Phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki zegarów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.

Nowe złącze USB dla iPoda i innych urządzeń
: Inżynierowie Volkswagena opracowali również nowe gniazdo multimedialne „Media-In”. Przy użyciu złącza USB można podłączyć iPoda, inne popularne odtwarzacze MP3 i DVD z systemem audio Passata CC. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki a podłączony do niego sprzęt jest sterowany przy użyciu radia lub systemu nawigacji. Informacje dotyczące odtwarzanej muzyki prezentowane są na wyświetlaczu radia, względnie nawigacji.

Opony Passata CC „naprawiają się same”: Kolejnym przykładem „perfekcji w każdym detal”u jest zastosowany po raz pierwszy w Volkswagenie, seryjny w Passacie CC, system „Mobility Tire” firmy Continental. Wykorzystując rozwiązanie zwane ContiSeal niemiecki producent opon opracował system, który pozwala na kontynuację podróży mimo gwoździa lub śruby w oponie. Specjalna warstwa ochronna wewnątrz bieżnika natychmiast uszczelnia dziurę powstałą po wbiciu się w oponę ciała obcego. Uszczelnienie to działa prawie we wszystkich przypadkach uszkodzenia opon przez przedmioty o średnicy do pięciu milimetrów. Takie właśnie średnice ma około 85 procent ostrych przedmiotów uszkadzających opony.

Zestawienie nowoczesnych rozwiązań technicznych Passata CC:

„Lane Assist”: Aktywny system ostrzegający przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu samoczynnie skręci, gdy tylko stwierdzi, że Passat CC mógłby w sposób niezamierzony zmienić pas ruchu. To duży komfort dla kierowcy i wielki plus dla bezpieczeństwa. Prawie 14 procent wszystkich wypadków, w których pasażerowie doznają obrażeń ciała, spowodowanych jest przez zjechanie z właściwego pasa ruchu. „Lane Assist” z pewnością przyczyni się do poprawy tej statystyki. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamierzoną zmianę pasa, „Lane Assist” pozostanie nieaktywny.

„Adaptacyjne zawieszenie DCC”: Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Wraz z regulacją charakterystyki amortyzatorów następuje równocześnie dostrojenie wspomagania układu kierowniczego.

„Park Assist” Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem technicznym jest system ułatwiający parkowanie „Park Assist”. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC w lukę parkingową. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, wciskając jedynie pedał gazu i hamulca.

„Automatyczna regulacja odległości ACC”:
Przy włączonym systemie „ACC” Passat CC automatycznie zwalnia i przyspiesza w ustawionym wcześniej przez kierowcę zakresie prędkości od zera do 210 km/h. „Front Assist” zapobiega także najechaniu na tył innego pojazdu; przewidując określone sytuacje system prewencyjnie ustawia układ hamulcowy w stan gotowości skracając w ten sposób drogę hamowania. System ostrzega ponadto kierowcę sygnałami akustycznymi i optycznymi przed niebezpiecznymi sytuacjami. A nawet więcej: w przypadku, gdy minimalna odległość od jadącego z przodu samochodu zostanie przekroczona, system hamuje Passata CC, w ekstremalnych przypadkach nawet zatrzymując go zupełnie („Follow-to-stop”). Nie zwalnia to jednak z obowiązku obserwowania przez kierowcę drogi i nie ogranicza jego możliwości odpowiedniego zareagowania na zaistniałą sytuację.

Wygląd zewnętrzny: stylistyka i wymiary: Czterodrzwiowe coupé ma 4.796 milimetrów długości i jest o 31 milimetrów dłuższe, niż klasyczny Passat. Szerokością 1.856 milimetrów (plus 36 milimetrów) Passat CC plasuje się już w wyższej klasie średniej. Analogicznie do szerokości, zmienił się także rozstaw kół. Z przodu wynosi on 1.553 milimetry (plus 11 milimetrów), z tyłu 1.557 milimetrów (plus 16 milimetrów). Natomiast wysokość nowego Volkswagena – tylko 1.422 milimetry (minus 50 milimetrów) – zbliżona jest do wysokości samochodów sportowych.

CZYTAJ DALEJ  Jeep Wrangler TJ - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Sylwetka: Płynne linie sylwetki szczególnie zwracają uwagę: dach rozciąga się pod bardzo płaskim kątem od słupków A, poprzez słupki C, daleko do tyłu. Nawet linia bagażnika przechodzi w tylną szybę jak pociągnięta jedną kreską,. Boczne okna tworzą wąski, otoczony chromem łuk. Drzwi pozbawione ram jeszcze bardziej podkreślają sportową stylistykę,. Poniżej linii okien znajdują się muskularne, sportowe „barki”, zaznaczone dodatkowo wyraźnie wyprofilowaną linią „Tornado”. W Passacie CC łączy ona optycznie przednie nadkola i tylne światła. Równie atletyczne wrażenie sprawia mocne wyprofilowanie drzwi, wyraźne podkreślenie progów oraz wysunięte na zewnątrz nadkola nad seryjnymi 17-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich .

Przód: Przód Passata CC posiada kolejną cechę charakterystyczną dla wizerunku Volkswagena. Grill chłodnicy, reflektory i pokrywa silnika łączą w sobie świat limuzyn ze światem coupé. Osłona chłodnicy z dwoma poprzeczkami i logo VW umieszczonym centralnie między trapezowymi reflektorami dominuje bardziej, niż w jakimkolwiek innym Volkswagenie.

Tył: Tylną część Passata CC również cechuje niepowtarzalna stylistyka. Duże podwójne światła sprawiają, że auto wygląda wyjątkowo. Harmonijnie wtopiony w pokrywę bagażnika spojler łagodzi zawirowania powietrza i zwiększa siłę docisku. Duża tylna szyba, stanowiąca przedłużenie linii dachu sięga daleko w krótką, lecz otwierającą się szeroko pokrywę bagażnika.

Panoramiczny podnoszony dach: Elektrycznie otwierany panoramiczny dach został zaprojektowany specjalnie dla Passata CC. Jego płaszczyzna ma 750 milimetrów długości i 1.120 milimetrów szerokości. Zajmuje on zatem całą przednią część aż do słupków B. Przednia poprzeczka dachu pokryta jest czarnym lakierem. Elektryczny panoramiczny dach można unieść w górę o 40 milimetrów.

Wnętrze:Nowe coupé Volkswagena jest typowym czteroosobowym samochodem. Taki układ foteli jest odwzrorowaniem filozofii coupé, przyświecającej całemu Passatowi CC. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zamontowano niezwykle ergonomiczne, sportowe fotele. W tym czterodrzwiowym coupé Volkswagen doprowadził komfort podróżowania i obsługi do doskonałości.

CZYTAJ DALEJ  Opel Antara - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Radio i system nawigacji: Passat CC wyposażony jest, w zaprezentowaną po raz pierwszy w 2007 roku, nową generację systemu nawigacyjnego. Jego topowa wersja – RNS 510 posiada intuicyjnie obsługiwany ekran dotykowy oraz dysk twardy. W samochodach z układem ułatwiającym parkowanie „Rear Assist”, podczas cofania na ekranie wyświetlany jest widok z kamery umieszczonej z tyłu w logo VW. Nowością jest także gniazdo multimedialne „Media-in”. Pozwala ono na podłączenie do systemu audio Passata CC sprzętu takiego jak iPod, odtwarzacz MP3 lub DVD. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki. Podłączonym do niego odtwarzaczem można sterować przy użyciu przycisków radia lub systemu nawigacji a informacje o odtwarzanych utworach prezentowane są na wyświetlaczu konsoli środkowej.

Przednie fotele: Fotel kierowcy montowany seryjnie posiada elektryczną regulację w trzech płaszczyznach (na życzenie w sześciu płaszczyznach). Sportowe fotele przednie mogą być opcjonalnie wyposażone w klimatyzację, która oferuje aktywną wentylację siedziska i oparcia, znacznie zwiększając komfort podróży. Pracujące praktycznie bezszelestnie silniki wentylatorów wymieniają około 320 litrów powietrza na minutę. Klimatyzowane fotele są dostępne w połączeniu z tapicerką ze skóry i tkaniny.

Tylne fotele: Najwyższy komfort podczas długich podróży zapewniają także ukształtowane dwa pojedyncze siedzenia z tyłu samochodu. Mają one optymalnie wyprofilowane boki oparcia. Między tylnimi siedzeniami zamontowany jest podłokietnik i schowek z dwoma uchwytami na kubki. Po opuszczeniu podłokietnika, dzięki otworowi między bagażnikiem o pojemności 535 litrów (wraz z wnęką koła zapasowego) a kabiną, można przewozić większe bagaże, na przykład narty. Opcjonalnie można zamówić Passata CC z asymetrycznie składanym oparciem tylnej kanapy (1/3 – 2/3).
Pasażerów siedzących z tyłu chroni przed słońcem elektrycznie opuszczana roleta na tylnej szybie. Opcjonalnie dostępne są także szyby (tylna i boczne z tyłu) pochłaniające 65 procent światła i ograniczające możliwość zaglądania do wnętrza samochodu.

TSI o mocy 160 KM: Najmniejszym silnikiem TSI oferowanym w Europie w Passacie CC będzie jednostka napędowa o mocy 118 kW/ 160 KM (przy 5.000 obr./min). Ten czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest wyjątkowo oszczędny (średnie spalanie: 7,6 l/100 km) i ma wysoki moment obrotowy (maksymalnie 250 Nm przy zaledwie 1.500 obr./min). Passat CC z tym silnikiem osiąga 100 km/h w 8,6 sekundy a jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Seryjnie TSI 160 KM będzie połączony z manualną sześciobiegową przekładnią, opcjonalnie będzie można zamówić do niego całkowicie nową 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG).

TSI o mocy 200 KM: Kolejną jednostką napędową w Passacie CC będzie TSI o mocy 147 kW/ 200 KM (przy 5.100 obr./min). Także ten silnik posiada turbosprężarkę i wyróżnia się bardzo dobrymi wartościami momentu obrotowego i spalania. Na 100 kilometrów ten czterocylindrowiec rozwijający 280 Nm (od 1.700 obr./min) zużywa tylko 7,9 litra paliwa i pozwala rozpędzić się do 237 km/h. Na przyspieszenie do setki Passat CC z silnikiem 2.0 TSI potrzebuje 7,6 sekundy. Jako alternatywę dla seryjnej sześciobiegowej przekładni manualnej można zamówić sześciobiegową skrzynię automatyczną.

V6 o mocy 300 KM: Najmocniejszym silnikiem benzynowym oferowanym dla Passata CC jest sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,6 litrów i mocy 220 kW / 300 KM (przy 6.000 obr./min). Rozwija on maksymalny moment obrotowy 350 Nm (od 2.400 obr./min) i przyspiesza czterodrzwiowego coupé do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy. Jego średnie zużycie paliwa to 10,1 litra a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Seryjnie Passat CC V6 będzie oferowany z najnowszą generacją napędu na wszystkie koła 4Motion i automatyczną dwusprzęgłową przekładnią DSG.

2.0 TDI o mocach 140 KM i 170 KM: W momencie wprowadzenia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany także z oszczędnym, czystym i dysponującym wysokim momentem obrotowym silnikiem TDI. Ten nowy diesel z systemem Common-Rail osiąga moc 103 kW / 140 KM. Ponadto dostępny będzie także TDI z Common-Rail o mocy 125 kW / 170 KM. Mniejszy TDI rozwija od 1.750 obr./min maksymalny moment obrotowy 320 Nm, natomiast mocniejszy 350 Nm (od 1.750 obr./min). W wersji 140-konnej Passat CC przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 213 km/h. Średnie spalanie wynosi przy tym tylko 5,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Passat CC TDI o mocy 170 KM osiąga prędkość 227 km/h. Na klasyczny sprint do setki potrzebuje 8,6 sekundy. Także tutaj wartość spalania – 5,8 litra – jest doskonała. Opcjonalnie oba TDI mogą być zamawiane z innowacyjną dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Wyposażenie standardowe
: Passat CC – inaczej niż Passat Limuzyna i Passat Variant – świadomie oferowany jest tylko w jednej, ekskluzywnej wersji wyposażenia. Nowy model realizuje filozofię wyposażenia stosowaną również w odniesieniu do Phaetona i Touarega, odpowiednio do jego pozycjonowania w segmencie Premium klasy średniej. Nowe coupé Volkswagena charakteryzuje bogate i luksusowe wyposażenie podstawowe. Obejmuje ono między innymi 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (typ Phoenix), samouszczelniające się opony w rozmiarze 235, chromowane aplikacje (wewnątrz i na zewnątrz), cztery ergonomiczne sportowe fotele (pojedyncze siedzenia z tyłu), nową trójramienną kierownicę, skórzaną gałkę zmiany biegów, środkowe podłokietniki z przodu i z tyłu, automatyczne włączanie świateł mijania, elektrycznie otwierane i zamykane szyby, nastrojowe oświetlenie konsoli środkowej, automatycznie ściemniane wewnętrzne lusterko wsteczne, automatyczną klimatyzację Climatronic oraz system radiowy RCD 310.

źródło: Volkswagen