Jeep Wrangler TJ – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Jeep Wrangler model 1997 był bardzo podobny do modelu CJ-7,  a jego wygląd w stylu 'retro’ nie był przypadkowy i miał niewiele wspólnego z mechaniką czy techniką tego pojazdu ponieważ około 80 procent komponentów i części zostało zaprojektowanych od nowa. Podobnie jak Jeep Grand Cherokee, model TJ zawieszony był na sprężynach śrubowych z prowadzeniem czterodrążkowym, otrzymał też całkowicie nowe wnętrze wraz z poduszkami powietrznymi dla kierowcy i przedniego pasażera. Zachował również detale klasyczne dla swej marki – m.in. okrągłe reflektory, składaną szybę czołową (idea pochodzi z roku 1940), zdejmowane drzwi nadwozia i opcje zwijanego dachu typu soft-top albo  dachu zdejmowanego typu hard-top. Standardowe wyposażenie obejmowało także pałąk przeciw-kapotażowy Sport Bar.

W roku 2003 zadebiutował Wrangler Rubicon – najlepiej wyposażony Jeep w historii. Swój przydomek, pochodzący od miana najtrudniejszego szlaku terenowego w górach Sierra Nevada, pojazd ten zawdzięczał wyposażeniu w uruchamianą przyciskiem elektryczną blokadę mechanizmów różnicowych obu mostów napędowych Dana 44, reduktor terenowy o przełożeniu 4,0:1 czy ogumienie o rozmiarze 32 cali – lecz także wielu innym elementom, które nie były wcześniej dostępne w żadnym z seryjnie wytwarzanych pojazdów marki Jeep.

Rok 2004 przyniósł premierę Wranglera Unlimited – czyli Wranglera o  wydłużonym rozstawie osi, powiększonym o 330 mm bagażniku i obszerniejszej  o 51 mm tylnej przestrzeni dla pasażerów. Obok typowych dla Wranglera  zdolności terenowych i ogromnej frajdy z jazdy 'z wiatrem we włosach’, Wrangler Unlimited był rzeczywiście komfortowy i jeszcze bardziej wszechstronny niż jego pierwowzór.

źródło: Fiat