Autentyczne przeniesienie sportowych genów marki do nowocześniejszej koncepcji pojazdu.
Nowa interpretacja kategorii najbardziej kompaktowych samochodów sportowych. Niedościgniona zwinność prowadzenia i najlepsze osiągi w całej palecie modeli; innowacyjna stylistyka z indywidualnym dachem w kształcie hełmu oraz zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne. Większa wszechstronność dzięki szeroko otwieranej pokrywie bagażnika i dużemu bagażnikowi o uniwersalnym zastosowaniu.
Czterocylindrowe silniki najnowszej generacji. Najmocniejsze jednostki benzynowe i wysokoprężne w całej ofercie silników MINI. Technologie silników w oparciu o konstrukcyjne know-how BMW Group lub zaczerpnięte bezpośrednio ze sportów motorowych.
MINI John Cooper Works Coupé o mocy 155 kW/211 KM, MINI Cooper S Coupé o mocy 135 kW/184 KM, MINI Cooper Coupé o mocy 90 kW/122 KM, MINI Cooper SD Coupé o mocy 105 kW/143 KM.
Wzorcowa wydajność dzięki bogatemu pakietowi technologicznemu MINIMALISM w wyposażeniu standardowym; sześciobiegowa skrzynia manualna w standardzie, sześciostopniowa skrzynia automatyczna jako opcja w MINI Cooper S Coupé, Cooper Coupé oraz MINI Cooper SD Coupé.
Niezrównanie intensywne gokartowe właściwości jezdne dzięki konsekwentnemu nastawieniu układu jezdnego, rozkładu masy na osie i struktury karoserii na maksymalną radość z jazdy. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i stabilizacja jazdy DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności) w standardzie, tryb dynamicznej kontroli trakcji DTC z EDLC (Electronic Differential Lock Control) opcjonalnie (standard w MINI John Cooper Works Coupé).
Innowacyjne środki ochrony pieszych i środki wzmacniające sztywność karoserii skutkują lekkim przesunięciem środka ciężkości do przodu; dzięki temu zoptymalizowana trakcja MINI Coupé z napędem przednim; większa zwinność i bezpieczeństwo dzięki wyższej sztywności karoserii uzyskanej przez zastosowanie odpowiednich wzmocnień, specyficznych dla poszczególnych modeli.
Pierwsze MINI o trójbryłowej karoserii z charakterystycznym tyłem w klasycznym stylu Gran Turismo; sportowo płaska sylwetka coupé. Wysokość pojazdu mniejsza o 29 mm niż w MINI.
Nowa, autentyczna wersja stylistyki typowej dla MINI; niepowtarzalny dach w kształcie hełmu ze zintegrowanym spojlerem dachowym. Pierwsze MINI z aktywnym spojlerem tylnym optymalizującym prowadzenie powietrza przy większych prędkościach; automatyczne wysuwanie spojlera przy prędkości 80 km/h.
Konsekwentna koncepcja auta dwuosobowego o zwiększonych możliwościach przewozu bagażu za fotelem kierowcy i pasażera; duży, wszechstronny bagażnik; duży przelotowy otwór bagażowy; szeroka, otwierana do góry pokrywa bagażnika ułatwiająca załadunek.
Warianty silnikowe: MINI John Cooper Works Coupé:czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Scroll, wtryskiem bezpośrednim oraz szeregiem technologii przejętych bezpośrednio ze sportów motorowych; pojemność: 1598 cm3, moc: 155 kW/211 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy: 260 Nm przy 1850-5600 obr/min (280 Nm z funkcją overboost przy 1700-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,4 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,1 l/100 km, emisja CO2: 165 g/km.
MINI Cooper S Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Twin Scroll, wtryskiem bezpośrednim i adaptacyjnym rozrządem na bazie układu VALVETRONIC BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 5500 obr/min, maks. moment obrotowy: 240 Nm przy 1600-5000 obr/min (260 Nm z funkcją overboost przy 1700-4500 obr/min), przyspieszenie (0-100 km/h): 6,9 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 l/100 km, emisja CO2: 136 g/km.
MINI Cooper Coupé: czterocylindrowy silnik benzynowy z adaptacyjnym rozrządem na bazie układu VALVETRONIC BMW Group; pojemność: 1598 cm3, moc: 90 kW/122 KM przy 6000 obr/min, maks. moment obrotowy: 160 Nm przy 4250 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 9,0 s, prędkość maksymalna: 204 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,4 l/100 km, emisja CO2: 127 g/km.
MINI Cooper SD Coupé: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, wtryskiem Common Rail i zmienną geometrią turbiny; pojemność: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 305 Nm przy 1750-2700 obr/min, przyspieszenie (0-100 km/h): 7,9 s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,3 l/100 km, emisja CO2: 114 g/km.
Wymiary zewnętrzne: długość: 3728 mm (MINI Cooper S Coupé, szerokość: 1683 mm wysokość: 1 378 mm (MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé: 1384 mm) rozstaw osi: 2467 mm (John Cooper Works Coupé: 3734 mm)
MINI rozszerza rodzinę produktów o dodatkowy model konsekwentnie ukierunkowany na maksymalną radość z jazdy. MINI Coupé zachwyca zwinnością niespotykaną dotąd w segmencie małych samochodów, wyjątkową koncepcją karoserii i wnętrza oraz typowym dla tej marki charakterem premium jakości i wyposażenia. Pierwsza dwuosobowa wersja w programie MINI to nie tylko nawiązanie do bogatej w sukcesy historii marki w sportach motorowych, ale i również odtworzenie kategorii bardzo kompaktowych samochodów sportowych.
Wybór silników, zestrojenie układu jezdnego, rozkład masy na osie i właściwości aerodynamiczne ukierunkowane są na uzyskanie optymalnych osiągów. Rezultat: MINI Coupé oferuje typowe dla tej marki gokartowe właściwości jezdne w jeszcze bardziej intensywnym wydaniu i może pochwalić się najlepszymi osiągami zmierzonymi dotychczas w seryjnych modelach MINI.
Czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne najnowszej generacji. W MINI Coupé oferowane są najmocniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne z całej palety jednostek napędowych tej marki. Zakres mocy sięga od MINI Cooper Coupé (90 kW/122 KM), poprzez MINI Cooper SD Coupé (105 kW/143 KM) i MINI Cooper S Coupé (135 kW/184 KM), po MINI John Cooper Works Coupé (155 kW/211 KM).
Gokartowe właściwości jezdne na najwyższym poziomie. Układ jezdny o jakości niespotykanej w segmencie małych samochodów gwarantuje prowadzenie typowe dla MINI. Precyzyjnie pracujące elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, standardowa stabilizacja jazdy DSC, mocne hamulce i specjalne środki optymalizujące sztywność karoserii gwarantują kierowcy MINI Coupé gokartowe wrażenia z jazdy na najwyższym poziomie.
Indywidualny kształt dachu, zoptymalizowana aerodynamika, duża przestrzeń bagażowa. Płaska sylwetka oraz innowacyjny dach w kształcie hełmu dają MINI Coupé sportowy i indywidualny wygląd. Oprócz zintegrowanego spojlera dachowego strumień powietrza przy większych prędkościach optymalizuje dodatkowo aktywny spojler tylny. Otwierana szeroko do góry pokrywa bagażnika i duża przestrzeń bagażowa oraz przelotowy otwór bagażowy dają MINI Coupé doskonałą wszechstronność w codziennym ruchu miejskim, w przewozie sprzętu rekreacyjnego i sportowego oraz w podróżach.
źródło: BMW Group