W maju 1979 roku miała miejsce premiera Transportera T3, a już w 1981 roku pobity został kolejny rekord – 5 milionów wyprodukowanych Transporterów.
W 1985 r. została przedstawiona w Hanowerze nowa limuzyna wielkoprzestrzenna – Multivan. Idealny, wszechstronny pojazd, doskonale sprawdzający się zarówno jako samochód firmowy, wycieczkowy, jak i rodzinny. Bardzo szybko VW Multivan zdobył taką popularność jak jego dziadek – Transporter.
W 1986 w zakładach Volkswagena w Hanowerze z taśmy zjechał sześciomilionowy Transporter – samochód sprzedawany wtedy w 180 krajach i mający swoich zwolenników na całym świecie.
Silniki benzynowe chłodzone powietrzem:
1.6 (CT) 37 kW / 50 KM 1979 – 1982
2.0 (CU) 51 kW / 70 KM 1979 – 1982
2.0 (CV) 51 kW / 70 KM z wtryskiem (na rynek amerykański) 1979 – 1982
Silniki benzynowe chłodzone cieczą:
1.9 (DF) 44 kW / 60 KM od 1982
1.9 (DG) 57 kW / 78 KM od 1982
1.9 (GW) 66 kW / 90 KM z wtryskiem 1983 – 1985
2.1 (MV) 70 kW / 95 KM z wtryskiem i katalizatorem od 1985
2.1 (DJ) 82 kW / 112 KM z wtryskiem od 1985
2.1 (SS) 68 kW / 92 KM z wtryskiem i katalizatorem od 1989
1.9 (EY) 40 kW / 55 KM od 1985
1.9 (SP) 54 kW / 73 KM od 1986 (na rynek szwajcarski)
1.9 (DH) 61 kW / 83 KM z wtryskiem i katalizatorem 1984 – 1985
2.1 (SR) 64 kW / 87 KM z wtryskiem i katalizatorem od 1986 (na rynek szwajcarski)
Silniki wysokoprężne chłodzone cieczą:
1.6 (CS) 37 kW / 50 KM 1981 – 1987
1.6 TD (JX) 51 kW / 70 KM od 1985
1.7 (KY) 42 kW / 57 KM od 1987
źródło: Volkswagen